Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Investointitukien hakijat laativat liian ruusuisia laskelmia  (Luettu 3068 kertaa)

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niinhän se menee, mutta mutta.
Moniko on teettänyt laskelman pro rahastuksen """asiantuntijaa""" hyväksi käyttäen, siis melkein kaikki.

Taas tätä tyypillistä nykypäivän politiikkaa ja vastuunkantoa.

Kukaan ei ole perännyt rahastuksen vastuuta, eikä sitä jatkossakaan haluta tehdä. Tälläisillä uutisoinnilla halutaan ongelma siirtää muualle.

Tietysti tuottajalla on itsellään on vastuu, mutta varmasti laskelman laatijalla moraalinen.
Jos pro agria ei osaa tehdä eikä omaa laskelmiin vaadittavaa tietotaitoa, miksi tälläistä järjestöä tuetaan ja pidetään keinotekoisesti pystyssä.

pro rahastus olisi kuollut ilman EU;ta, nykyään kas kummaa niin moni asia "ohjautuu" pro rahastuksen tehtäväksi.
Maataloudella ei mene vielä huonosti, jos suurinta perskärpästä pitää pitää hengissä.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Hienoa eemeli!

Kaikkea pitää uskaltaa ravistella ja kaikesta täytyy saada puhua. Sit vielä faktoja peliin, niin asiasta saadaan hyvä väittely 😅😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Mä kait oon antanut laskian itse laskea laskelmansa. Sitten tehdään muutoksia hommiin jos näyttää tappiota. Eikä nousta lahjakuivurin tapuliin niin kuin eräs EEMELI.

Eikös jossain päin proagria joutunut maksamaan korvauksia kun hallinoimassaan hankeessa ei kustannus arvio pitänytkään.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mä kait oon antanut laskian itse laskea laskelmansa. Sitten tehdään muutoksia hommiin jos näyttää tappiota. Eikä nousta lahjakuivurin tapuliin niin kuin eräs EEMELI.

Eikös jossain päin proagria joutunut maksamaan korvauksia kun hallinoimassaan hankeessa ei kustannus arvio pitänytkään.

Pohjois-Karjalassa kävi noin, se ylittyi sen mitä se aina ylittyy. N. 10%
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eli kysymys kuuluukin että onko näillä kannatavuuslaskelmilla ja muilla kustannusarvioilla mitään virkaa? Kannatavuus laskelma jos näyttää että "joo!! hyvin kannattaa sillä 800k€ navetalla mikä hyväksytään ely-keskuksessa rakennuskustanukseksi." Sitten vetä'stäänkin 1,2 miljoonaa euroa todelisiksi kustannuksiksi. Mitä virkaa näillä 50k€ suunitelmilla ja laskelmilla on?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

navettapiika

• Vieras

Eli kysymys kuuluukin että onko näillä kannatavuuslaskelmilla ja muilla kustannusarvioilla mitään virkaa? Kannatavuus laskelma jos näyttää että "joo!! hyvin kannattaa sillä 800k€ navetalla mikä hyväksytään ely-keskuksessa rakennuskustanukseksi." Sitten vetä'stäänkin 1,2 miljoonaa euroa todelisiksi kustannuksiksi. Mitä virkaa näillä 50k€ suunitelmilla ja laskelmilla on?
Eihän niillä mitään virkaa ole jos kaikkia uhkakuvia ei oteta huomioon, myös sitä, että isäntä tekeekin jonkin todella kalliin ratkaisun ohin kustannusarvion. Mutta tuleehan niillä pankille hyvä mieli.. Tässä tulee se isännän talousosaaminen testattua saako likvin toteutettua vaiko ei..
Meidänkin kuusi vuotta sitten tehdyllä likvillä saisi nyt jo pyyhkiä hanurinsa, mutta on siihen turhan karheaa.

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hienoa eemeli!

Kaikkea pitää uskaltaa ravistella ja kaikesta täytyy saada puhua. Sit vielä faktoja peliin, niin asiasta saadaan hyvä väittely 😅😅😅

Siis mikä väittely ? ? ?
Oletko niitä prorahastus uskovaisia.

Ainahan, kautta aikojen, kaikenlaiset likvi ja muut laskelmat olleet, lopputulos tiedossa ennen laskelman aloittamista.

navettapiika

• Vieras
Hienoa eemeli!

Siis mikä väittely ? ? ?
Oletko niitä prorahastus uskovaisia.

Ainahan, kautta aikojen, kaikenlaiset likvi ja muut laskelmat olleet, lopputulos tiedossa ennen laskelman aloittamista.
Kai sen on pakko työnantajaansa uskoa..

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
No jos lasket jollekin eemelille että lahja kuivuri ei kannata. Sehän vaihtaa vain laskiaa.

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Otsikko:  No juu, mutta sitten laitetaan traktorinnokka kohti Senaatintoria ja vaaditaan uutta tukirahaa navettainvestointiin.

Jos uutta tukirahaa ei löydy, niin sitten leikataan AB-alueen tuottajien tukia.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Otsikko:  No juu, mutta sitten laitetaan traktorinnokka kohti Senaatintoria ja vaaditaan uutta tukirahaa navettainvestointiin.

Jos uutta tukirahaa ei löydy, niin sitten leikataan AB-alueen tuottajien tukia.

Vesilahdella taas kiivetään lahjakuivurin tapuliin huutaman palokuntaa apuun kun oma navetta palo vaikka naapurin p....askahuusia yritti!

nestori2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Optimistihan nuo INLA:t ovat maailmansivu olleet. Rahoittaja niitä vaatii ja Prorahastus niitä hyvää korvausta vastaan väsää.  Lähtötiedothan vaikuttavat laskelman tulokseen, harvoin on käynyt kai niin, että INLA toteaa investoinnin kannattamattomaksi vai onko saittilasilla siitä kokemusta?
Kyllä yrittäjän myös itse pitäsi paneutua asiaan ja laskea, miten rahat ja erityisesti käytettävissä oleva työpanos riittävät yrityksen pyörittämiseen. INLA pitäsi perustua pahimpaan skenaarioon tuottajahintata- ja tukitason kehityksestä, niin ei tulisi ikäviä yllätyksia.

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Optimistihan nuo INLA:t ovat maailmansivu olleet. Rahoittaja niitä vaatii ja Prorahastus niitä hyvää korvausta vastaan väsää.  Lähtötiedothan vaikuttavat laskelman tulokseen, harvoin on käynyt kai niin, että INLA toteaa investoinnin kannattamattomaksi vai onko saittilasilla siitä kokemusta?
Kyllä yrittäjän myös itse pitäsi paneutua asiaan ja laskea, miten rahat ja erityisesti käytettävissä oleva työpanos riittävät yrityksen pyörittämiseen. INLA pitäsi perustua pahimpaan skenaarioon tuottajahintata- ja tukitason kehityksestä, niin ei tulisi ikäviä yllätyksia.

jos likwi tehdään 3-5 vuotta säänöllisesti käyttäen toteutuneita arvoja, niin ei se pahemmin heitä. Varsinkin jos realismia käytetään ennusteessa mukana. olihan aikaisemminkin laskettu riskivarat mukaan. Ei kukaan osanut ennustaa että maidon hinta tippuu yli 10 senttiä litra. Nytkin on riskivara 6 senttiä litra. Jälkiviisaaksi jos ruvetyaan, niin se ois vilunviljeliöiden mielestä laskettava 0 sentillä litra.

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

jos likwi tehdään 3-5 vuotta säänöllisesti käyttäen toteutuneita arvoja, niin ei se pahemmin heitä. Varsinkin jos realismia käytetään ennusteessa mukana. olihan aikaisemminkin laskettu riskivarat mukaan. Ei kukaan osanut ennustaa että maidon hinta tippuu yli 10 senttiä litra. Nytkin on riskivara 6 senttiä litra. Jälkiviisaaksi jos ruvetyaan, niin se ois vilunviljeliöiden mielestä laskettava 0 sentillä litra.

Rehuohrasta sai neljä vuotta sitten 210 €/tonni, nyt 130 €/t. Pohjoisen tisunkoittajien rehulasku on kutistunut huomattavasti.

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Teetimme itse kaksi laskelmaa, todennäköisen ja pahimman. Selkeästi kielsin peukaloimasta lähtöarvoja "parempaan" suuntaan. Kun pahimman mukaan emme olisi joutuneet tien päälle, niin uskallettiin rakentaa. Mutta lopulta aika lähellä se oli, se maantien kutsu.