Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan Käsittely  (Luettu 4180 kertaa)

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Viljan Käsittely
Peltopinta alan kasvaessa pitäisi tulevana kesänä harkita viljalle jotain systeemiä tähän asti ollut pellot rehunurmena ja nurmet uusittu suojaviljan kanssa. kuivaamoa ei ole ja karja ruokittu täysrehulla.viljan säilytys paikkoja niukasti. joku mepu + pyöreä terässiiloko olis vaihtoehto tai murska ja hapon kanssa siiloon ....  muovimakkaran tekijöitä täällä päin en edes tiedä onko...miten tekisitte. kuivuri puoltaisi jos möisi viljaa..

köyhän naapuri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
  • sertiä sen olla pitää
Vs: Viljan Käsittely
vaunukuivuri helppo ja taloudellinen vaihtoehto. tee hyvät pohjat ja katto päälle

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Viljan Käsittely
Jos on aperuokinta niin muskevilja systeemit itselle. Jos erillisruokinta niin joku kuivaussydeemi. Onko varmaa ettei lähistöllä joku muu voisi kuivata, riittäisi itselle pelkkä siilo tai 2?

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Viljan Käsittely
Jos on aperuokinta niin muskevilja systeemit itselle. Jos erillisruokinta niin joku kuivaussydeemi. Onko varmaa ettei lähistöllä joku muu voisi kuivata, riittäisi itselle pelkkä siilo tai 2?

tätä olen ajatellut. kylällä on siemen viljan tuottajia ne ei rupea vieras kuivaukseen , se jolla olen käyttänyt on eläköitymäs puhuu lopettamisesta mutta ei ole hanakka myymään kuivuriaan...

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Viljan Käsittely
vaunukuivuri helppo ja taloudellinen vaihtoehto. tee hyvät pohjat ja katto päälle

tarkoitatko kuivuri sementti laatan päälle ja lato ympärille?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8304
Vs: Viljan Käsittely
vaunukuivuri helppo ja taloudellinen vaihtoehto. tee hyvät pohjat ja katto päälle

tarkoitatko kuivuri sementti laatan päälle ja lato ympärille?

Hyvä ratkaisu. Aina parempi katon alla, kuin taivasalla.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

nyymanni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: Viljan Käsittely
Peltopinta alan kasvaessa pitäisi tulevana kesänä harkita viljalle jotain systeemiä tähän asti ollut pellot rehunurmena ja nurmet uusittu suojaviljan kanssa. kuivaamoa ei ole ja karja ruokittu täysrehulla.viljan säilytys paikkoja niukasti. joku mepu + pyöreä terässiiloko olis vaihtoehto tai murska ja hapon kanssa siiloon ....  muovimakkaran tekijöitä täällä päin en edes tiedä onko...miten tekisitte. kuivuri puoltaisi jos möisi viljaa..

Ite lähin ihan puskista kuivauksen suhteen. Ostin Mepun 205 , Twisterin pytyn kairoineen. Ite kaverin kanssa laitettiin kaikki pystyyn. Nyt mepu betonilaatan päällä ja pieni katos, seiniä vielä vähän ylös. Olen ensimmäisen vuoden perusteella erittäin tyytyväinen.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Viljan Käsittely
jos käytät elukoolla niin miksei myös propioni säilöntä oo yks vaihtoehto? käy erillisruokinnas yhtälailla ku kuivaus.. vähemmän työmenekkiä vain.. jokku vanhat laakasiilot tai hallin laattia kelepaa varastoksi..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Viljan Käsittely
se jolla olen käyttänyt on eläköitymäs puhuu lopettamisesta mutta ei ole hanakka myymään kuivuriaan...

Hieno yhtälö.

"Kyl mää muutem möisin mutta siitä vois olla tolle naapurille hyötyä. Empähän myy."
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Viljan Käsittely
saako kysyä, kompensoiko "kiva" puuhastelu ja kasvunihmeen seuraaminen viljanviljelyn aiheuttamia taloudellisia tappioita?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Viljan Käsittely
Jos on aperuokinta niin muskevilja systeemit itselle. Jos erillisruokinta niin joku kuivaussydeemi. Onko varmaa ettei lähistöllä joku muu voisi kuivata, riittäisi itselle pelkkä siilo tai 2?

tätä olen ajatellut. kylällä on siemen viljan tuottajia ne ei rupea vieras kuivaukseen , se jolla olen käyttänyt on eläköitymäs puhuu lopettamisesta mutta ei ole hanakka myymään kuivuriaan...

Kuivurin myynti on vaikeaa - varsinkin jos on pihapiirissä. Ehdota vuokrasopimusta, voisi olla win-win-tilanne.

Viimeksi muokattu: 17.06.16 - klo:23:41 kirjoittanut W124

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Viljan Käsittely
saako kysyä, kompensoiko "kiva" puuhastelu ja kasvunihmeen seuraaminen viljanviljelyn aiheuttamia taloudellisia tappioita?
Maidontuottajalla taitaa olla hyvät suhteet väkkärikauppiaaseen...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Viljan Käsittely
saako kysyä, kompensoiko "kiva" puuhastelu ja kasvunihmeen seuraaminen viljanviljelyn aiheuttamia taloudellisia tappioita?
Maidontuottajalla taitaa olla hyvät suhteet väkkärikauppiaaseen...
Kaikki kulut huomioiden ja niiden luonne huomioiden väitän väkirehun olevan ainakin itsellä kannattavin.
Lista:
1. Kiire helpottaa
2. Lehmät lypsää tasaisen varmasti
3. Helppoa, puhelin soitto, yleensä soittavat vielä itse
4. Ei konekuluja, en omista edes kippikärryä
5. Suoraan vähennyskelpoinen toisin, kuin koneet. Leikkaa mukavasti korkeita veroja.
6. Pienempi riski, ohra(isot panoskulut)vs säilörehu/viherkesanto/lhp
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Viljan Käsittely

3. Helppoa, puhelin soitto, yleensä soittavat vielä itse


Oliskohan niillä rehukauppiailla joku piru mielessä kun näin aktiivisia ovat? Niinkuin kansanedustaja ja naulakauppias Lahtela aikoinaan sanoi: "Kauppa perustuu petokseen."
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...