Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viikonvaihdeliite  (Luettu 6281 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8385
Viikonvaihdeliite
Velkaa velkaa velkaa. Velkaa miljoona ja tukiakin saamatta 150000. Ok, mulla samoja lukuja, mutta kokonaistuet kolmasosan.

Häpeäisitte. Opetelkaa olemaan.

..vai kriisi muka...
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viikonvaihdeliite
Velkaa velkaa velkaa. Velkaa miljoona ja tukiakin saamatta 150000. Ok, mulla samoja lukuja, mutta kokonaistuet kolmasosan.

Häpeäisitte. Opetelkaa olemaan.

..vai kriisi muka...

Hästäg, samaa mieltä....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Viikonvaihdeliite
aika hurjalta kuitenkin tuntui lukea että jollain tuolla tasolla tuo tekeminen... mutta mistä moinen homma alkannu?   ei kait nyt pikkupakotteet tiloja kaada kuin tanskassa?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viikonvaihdeliite
Nillin nillin nillin.

Eiks je? Kö?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Viikonvaihdeliite
Mitä tukia niiltä nui isoja summia on saamatta. Naapuri karjatilalliset joiden kanssa keskustellu nii kaikki sanonu että pieni osa vaan enää saamatta.. En ymmärrä, mutta se nyt ei ole mitään uutta..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Viikonvaihdeliite
Helposti tuo 150k€ samatta. Mullakin 40 kantturalla ja 100 hehtaarilla peltoa lähes 20k€ vielä kanissa. Eihän tohon varmaan tarvii kuin joku 150 lehmää ja 200 hehtaaria peltoa. Siihen vielä se että karjatiloilla tuet tippu edelisestä vuodesta melko rajusti
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Viikonvaihdeliite
Edelleen olen sitä mieltä että lehmätuissa on ihan helvetisti leikkausvaraa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Viikonvaihdeliite
Edelleen olen sitä mieltä että lehmätuissa on ihan helvetisti leikkausvaraa.

Ja minä olen sitä mieltä että peltotuissakin olisi leikkuu varaa! Mitä järkeä on maksaa joojoo viljelystä jos meillä ainoastaan on viljasta ylituotanatoa? SAe on 5-10 vuoden homma kun nämä läpäri ynm. saadaan takaisin viljelykseen. Melkein parempi jos tarvetta tulee niin raivataan uusia isompia lohkoja.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Viikonvaihdeliite
Kommunisteilla on polttava halu vielä toisilta ihan kaikki.Vahinko vaan ettei ole paljoa vietäväksi.Paikallinen ökylehmäilijäkin kuulemma märisee ettei viljan hintaa saa missään nimessä nostaa.***** mitä paskaa.

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Viikonvaihdeliite
Kaikki kunnioitus niille jotka lehmien kanssa jaksaa vääntää, mutta kyllä mua ihmetyttää miksi se nyt niin huonosti kannattaa kun maidon hintakin  suomessa 0,1€ yli Eu- keskitason? Tehdäänkö liian kalliisti ylihienoja navetoita?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Viikonvaihdeliite
Kaikki kunnioitus niille jotka lehmien kanssa jaksaa vääntää, mutta kyllä mua ihmetyttää miksi se nyt niin huonosti kannattaa kun maidon hintakin  suomessa 0,1€ yli Eu- keskitason? Tehdäänkö liian kalliisti ylihienoja navetoita?

No jos verrataan saksalaista navettaa ja suomalaista navettaa, niin hintaero on varmasti vähintään 25%! Tämä johtuu siitä että Suomessa vaaditaan odottelualue robon eteenkin, tietyt vaatimukset käytäville, poikimakarsinat, sairaskarsinat ynm. kivaa mitkä on lopulta vain jotain romua täynnä. Meillä on kohta ainoa navettamalli 2+2 kun muissa ei tahdo asetukset ruokkinana osalta enää täyttyä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viikonvaihdeliite
Kaikki kunnioitus niille jotka lehmien kanssa jaksaa vääntää, mutta kyllä mua ihmetyttää miksi se nyt niin huonosti kannattaa kun maidon hintakin  suomessa 0,1€ yli Eu- keskitason? Tehdäänkö liian kalliisti ylihienoja navetoita?

No jos verrataan saksalaista navettaa ja suomalaista navettaa, niin hintaero on varmasti vähintään 25%! Tämä johtuu siitä että Suomessa vaaditaan odottelualue robon eteenkin, tietyt vaatimukset käytäville, poikimakarsinat, sairaskarsinat ynm. kivaa mitkä on lopulta vain jotain romua täynnä. Meillä on kohta ainoa navettamalli 2+2 kun muissa ei tahdo asetukset ruokkinana osalta enää täyttyä.

Nii, ja sitten pitää olla pöttinkeri, mäkkäri, mönkkäri, claassi, avantti, valmetti, nyykkäri, koppelo ja harjarobotti.

Näistä puolet makaa joko pihakuusien alla tai sitten on tehty sadantonnin konehalli.

Niin tai näin, kaikkee pitää olla
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Viikonvaihdeliite
ja jos ei ole niin vaatitaan... mutta eipä sakuilla näytä olevan puoliakaan mitä täällä pakollisena oltava....

alpo10

  • Vieras
Vs: Viikonvaihdeliite
Edelleen olen sitä mieltä että lehmätuissa on ihan helvetisti leikkausvaraa.

Ja minä olen sitä mieltä että peltotuissakin olisi leikkuu varaa! Mitä järkeä on maksaa joojoo viljelystä jos meillä ainoastaan on viljasta ylituotanatoa? SAe on 5-10 vuoden homma kun nämä läpäri ynm. saadaan takaisin viljelykseen. Melkein parempi jos tarvetta tulee niin raivataan uusia isompia lohkoja.
en halua puuttua siihen kenen tukia pitäisi leikata, mutta nykyiseen markkinatilanteeseen sopeutuminen on välttämätöntä. Varmaan kiintiöiden poisto ja sitä seurannut viennin tyrehtyminen ja tuonnin kasvava paine ovat markkinatalouden normaaleja ilmiöitä, kyse ei ole mistään kriisistä.

Meillä on muutamia huoltovarmuuteen liittyviä pakollisia ylläpidettäviä tuotantosuuntia, joista maito ja liha ovat kulutuksen ja säilyvyyden takia tärkeitä. Jatkuvaa ja poikkeuksellista "kriisitukea" ei voi ajatella edes näiden ylläpitämiseksi. Kannettu vesi kaivossa vai taistelu tuulimyllyjä vastaan?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viikonvaihdeliite
Kaikki kunnioitus niille jotka lehmien kanssa jaksaa vääntää, mutta kyllä mua ihmetyttää miksi se nyt niin huonosti kannattaa kun maidon hintakin  suomessa 0,1€ yli Eu- keskitason? Tehdäänkö liian kalliisti ylihienoja navetoita?

No jos verrataan saksalaista navettaa ja suomalaista navettaa, niin hintaero on varmasti vähintään 25%! Tämä johtuu siitä että Suomessa vaaditaan odottelualue robon eteenkin, tietyt vaatimukset käytäville, poikimakarsinat, sairaskarsinat ynm. kivaa mitkä on lopulta vain jotain romua täynnä. Meillä on kohta ainoa navettamalli 2+2 kun muissa ei tahdo asetukset ruokkinana osalta enää täyttyä.

... silti Euroopassa cow comfort on 20-vuotta Suomea edellä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.