Pikavaihteen ohjain voi olla vialla ykkösehdokkaana tai sitten kytkentämännän O-rengas vuotaa pikavaihteen pakassa tai muuta häikkää matalapainepiirissä magneettiventtiilin kelasta tai karasta alkaen.
Jos O rengas vuotaa pakka palaa oitis ja sama kytkentäpaineen puutteellisesta saannista.
Boksi vika .
Ei muuten välttämättä pala pakka heti, mutta kytkeytyminen alemmalla täytöspaineelle ei toimi ja jää "välivapaa". Sitten kun pitopaine on päällä niin vuotava O-rengas ei välttämättä vuoda niin paljoa ettäkö matalapainepiirin tuotto ei riittäisi ja pakka luistaisi ja pikavaihde pitää silloin normaalisti vedossa. Joskus löytyy melko outoja säätöjä koneen systeemistä kun on kompensoitu vuotavaa O-rengasta nostamalla jonkun pakan esitäytöspainetta, erityisesti koskee suunnanvaihtajaa, ja tämä siis toki reilusti alle 10v ikäisissä tehtävissä niin laajalla säädettävyydellä. Sitten kun O-rengas on korjattu niin saakin hetken ihmetellä että mitenkä kytkee niin repivästi ennenkuin indeksiarvot on tarkastettu.
Ohjainvika silti ehdottomasti todennäköisin syy ongelmalle.