Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 4WD pick-up  (Luettu 7407 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: 4WD pick-up

Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.

Karkaa helevetin kauas alotuksesta: köyhä ostaja ja amaretto ei ole oikea yhdistelmä
On niitä käytettynä jo pilvin pimein hinta sopii köyhälle ihan hyvin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: 4WD pick-up
Nissanissa toimivia on ne 76 kw mallit. Minulla toisessa reilut 200 tuhatta ja toisessa reilut 450 tuhatta mittarissa. No problemos. 133 hevosvoimaisissa ongelmia enemmän kuin laki sallii.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: 4WD pick-up
Ei tietystikkään sovi tuohon haarukkaan, mutta itellä nyt ollu puolisenvuotta tuo uudenkoppainen l200 ja olen siitä kyllä tykänny, kestävyydestä ei vielä vajaas pariskymmenestuhannes voi puhua mitään, ei tosin mitään ole ollutkaan. Ainut harmitus, on ilmastoinnin sekoilu, sitä ei voi pitää automaatilla talvella, thaimaan insinöörit ei vissiin koskaan ole pohjolassa käyny, mutta auto on maitolasi muutamassa minuutissa matkaanlähdön jälkeen tipauttaa puhaltimen kierrokset ykköselle ja sen vähänkin hönkäyksen jalkatilaan :(  Muuten sillä on ollu kiva kärryä kiskoa voimaa on kivasti ja tuo sitymaasturineliveto yhtenä vaihtoehtona sai olla päällä koko liukkaan ajan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 4WD pick-up
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
SAS lienee korkkaa joka ilta ja SAS;in polkupyörästä katkeilee pinnit kun on liian jäykkä tuohiräpätti.
Satteri sentään.

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: 4WD pick-up
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
SAS lienee korkkaa joka ilta ja SAS;in polkupyörästä katkeilee pinnit kun on liian jäykkä tuohiräpätti.
Satteri sentään.

 ;D

Nyt kossit maate. >:(
It ain't over till the fat lady sings

Mulkero

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: 4WD pick-up
Nissanissa toimivia on ne 76 kw mallit. Minulla toisessa reilut 200 tuhatta ja toisessa reilut 450 tuhatta mittarissa. No problemos. 133 hevosvoimaisissa ongelmia enemmän kuin laki sallii.

muistakko missä vuosimallissa vaihtuu isompaan myllyyn?

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: 4WD pick-up
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: 4WD pick-up
Mulla on l200 doublecap -02. Ajettu nyt 350tkm. Ostin ku halavalla sain. Oli leima ummesa ja seisonu jonkuaikaa. Nyt oon ajanu sillä jonku 30tkm. Jarruja oon joutunu ropata ja valojen kans ollu värkkäämistä. Jos kirjat on tuosta nii kansi vaihettu 270 kohalla. Pelaa nyt ainaki hienosti ja lähtee kylmästäki käyntiin, tosin ilmanroikkaa enoo koittanu. Tuo on autojobbarin unelma, tuontiauto ja suomesaki kiertäny avk:n kautta eli kaks kilpinen. Mutta mulle passaa kuhan on kummasaki pääsä samanlainen kilpi. Tuo on magnum, eli ilmastoinnit ym sähköhilut on. Tohin suositella.

Kävin muuten viimekesänä ajamasa samanlaista jolla ajettu 780tkm. Ihan auto se oli seki. Ollu ekl hommisa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 4WD pick-up
Uusiin kansanautoihin saa kuulema vetopöydän tulevaisuudessa. Sais vetää BE kortilla semmoista 4500kg kärriä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: 4WD pick-up
L200 on hyvin pitkälle samalla tekniikalla kun vanhemmat pajerot. Koneessa on ollu ongelmia tasapaino-akseleiden kanssa, mutta melkein aina syy on ollu siinä että tasapaino-akseleiden hihnaa ei oo vaihdettu samalla kun jakopään hihna. Myös etuvedon kytkentä tapahtuu alipaineella ja siinä on muutama mahdollinen vikapaikka, mutta useimmiten syynä on viallinen solenoidi tai vuotava alipaineletku/putki. Janoisiahan noi on vrt. vähän uudempiin autoihin. Mitsun kone on kuitenkin melkein sama kun ensimmäisissä pajeroissa 80-luvun alusta. Varaosia tosin on suhteellisen hyvin tarjolla. Itellä on 2003 yksilö joka osottautu kyllä vähän pommiks oston jälkeen, mutta muuten kyllä ihan toimivia autoja. Mielestäni hinta/laatusuhteeltaan parempia kun hiluxit jotka on aika paljon kalliimpia.

Eli ei pakkasella käymään?

Meillä oli vm 2000 l-200 ja se oli kyllä paras talviauto mitä minä tiedän. Hehkuja se söi ku leipää. Aina joku pimeänä. Käyntiin se lähti kaks hehkua pimeänä reilun parinkymmenen pakkasesta. Tuon startin jälkeen vartti ajoa maantiellä ja sai käännellä lämppäriä pienemmälle.

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: 4WD pick-up
Ei tietystikkään sovi tuohon haarukkaan, mutta itellä nyt ollu puolisenvuotta tuo uudenkoppainen l200 ja olen siitä kyllä tykänny, kestävyydestä ei vielä vajaas pariskymmenestuhannes voi puhua mitään, ei tosin mitään ole ollutkaan. Ainut harmitus, on ilmastoinnin sekoilu, sitä ei voi pitää automaatilla talvella, thaimaan insinöörit ei vissiin koskaan ole pohjolassa käyny, mutta auto on maitolasi muutamassa minuutissa matkaanlähdön jälkeen tipauttaa puhaltimen kierrokset ykköselle ja sen vähänkin hönkäyksen jalkatilaan :(  Muuten sillä on ollu kiva kärryä kiskoa voimaa on kivasti ja tuo sitymaasturineliveto yhtenä vaihtoehtona sai olla päällä koko liukkaan ajan.

Talvella kannattaa pitää lämmityslaitteen suuntaus tuulilasi+jalkatila -asennossa ja vain kesällä automaattiasennossa  ;)

Itsellä nyt 2007 mallisessa L200 Magnumissa 232 000 km ja remontit olleet vähäiset. Jarrupalat kolmasti ja 185 000 kohdalla 350e hintainen egr-venttiili uusiksi (sähköosa pimeni, karstaa ei koneessa ole). Polttimoita vaihdettu eteen kerran vuoteen ja alkuperäiset akut kypsyivät vebastokäytössä viidessä vuodessa.
Kaikki alustan osat alkuperäiset ja välyksettömät, kuten myös pyöränlaakerit. Kone ei syö öljyä, eikä auto vuoda mistään. Paha pistää paremmaksi, itsellä lavavehkeistä kokemusta vuodesta -90. Samaan kilometrimäärään esim. hihiluxiin piti vaihtaa kahdet etupallonivelet ja yksi kytkin kiillottumisen vuoksi.

Jos uudemmassa olisi paremmat penkit ja ajoasento, olisi vaihtunut uuteen vastaavaan, Mitsu on erittäin hyvä ajaa tuona magnumiversiona. Nyt tulee Amarok tilalle, isompien sisätilojen ja paremman ajoasennon sekä tiettyjen mukavuusvarustusten vuoksi.

Kumpaakin jonkinverran ajaneena mitsu hakkaa ajettavuudessa volkkarin, etenkin kevyellä kuormalla mitsu on todella tasapainoinen ajaa, lisäksi ketterä kuin henkilöauto. Volkkari taasen kuormattuna ja etenkin kärryn edessä parempi. Mitsussa pitää muistaa loskakeleillä kytkeä kiinteä nelikko päälle ja luistonesto pois,  muuten voi järjestelmä tehdä kriittisellä hetkellä temput ja ottaa vedot pois yhden pyörän lähtiessä loskaliirtoon...

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: 4WD pick-up
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.

YD25? Sillä on ainakin ongelmia vähän siellä ja täällä, jakoketju ja laakeriviat pahimmat?
Jakoketjuja poikki alta 100 tkm ja laakeriliuskoja päällekkäin ja kanki ulos koneesta...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: 4WD pick-up

Talvella kannattaa pitää lämmityslaitteen suuntaus tuulilasi+jalkatila -asennossa ja vain kesällä automaattiasennossa  ;)

Jos uudemmassa olisi paremmat penkit ja ajoasento, olisi vaihtunut uuteen vastaavaan, Mitsu on erittäin hyvä ajaa tuona magnumiversiona. Nyt tulee Amarok tilalle, isompien sisätilojen ja paremman ajoasennon sekä tiettyjen mukavuusvarustusten vuoksi.

Kumpaakin jonkinverran ajaneena mitsu hakkaa ajettavuudessa volkkarin, etenkin kevyellä kuormalla mitsu on todella tasapainoinen ajaa, lisäksi ketterä kuin henkilöauto. Volkkari taasen kuormattuna ja etenkin kärryn edessä parempi. Mitsussa pitää muistaa loskakeleillä kytkeä kiinteä nelikko päälle ja luistonesto pois,  muuten voi järjestelmä tehdä kriittisellä hetkellä temput ja ottaa vedot pois yhden pyörän lähtiessä loskaliirtoon...
[/quote]


Ei auta vielä sekään, koska pudottaa ite sen puhaltimen ykköselle, vaan pitää aina matkaan lähties muistaa napata se tuulilasinpakkopuhallus päälle, sitten joskus kun varpata alkaa palella muistaa naputella tuon toisen asennon päälle, muuten lämmin auto -30 keleiskin oli todella lämmintä. Tuos uudes kiinnosti juuri tuo neljä vetotapaa, eli takavedon lisäksi on viskonelikko, mikä voi periaattees olla päällä vaikka koko vuoden, sitten lukittava neliveto ja hidas nelikko. Tuolla visko asennolla ei käsitellessä huomaa koko nelivetoa muuta, kuin siitä ettei jää kuopimaan, mutta lukkonelivedoilla muuttuu sellaiseksi järkäleeksi. Kärryn vedossa tosi vakaa kulkija, eihän sillä muuta tehdäkkään, kuin vedetään tuota 3000 kilon ansemssia.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: 4WD pick-up
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.

YD25? Sillä on ainakin ongelmia vähän siellä ja täällä, jakoketju ja laakeriviat pahimmat?
Jakoketjuja poikki alta 100 tkm ja laakeriliuskoja päällekkäin ja kanki ulos koneesta...
YD25, vm. 2002-2005 on tämä ongelmapakkaus.
Tässä aihetta käsitelty laajasti.
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=6428

Dr.Who

  • Vieras
Vs: 4WD pick-up

Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.

Karkaa helevetin kauas alotuksesta: köyhä ostaja ja amaretto ei ole oikea yhdistelmä
On niitä käytettynä jo pilvin pimein hinta sopii köyhälle ihan hyvin.
Amarilloja juu, käytettyjenkin hinnat alkaen 25000€ ja paljon näkyy olevan vähänajettua .Ja kaikenlisukkeeksi noissahan on ne kaikki tyypilliset volkkarin viat koottu samaan pakettiin.
Siitä vaan SAS volkkarikaupoille ja kerrot sitten kokemuksistasi.