[
Minä olisin kyllä vienyt herroille sen oikean sonnin ja lehmän, siinäpä olisi ollut ihmettä kerrakseen..ja vanhan Valtran, mikä vielä pääosin oli suomalaista alkuperääkin.
Sonnin ja lehmän taluttaminen Kiuruvedeltä Helsinkiin vie aikaa vähän liikaa.Liikennetraktorilla homa sujuu ihan kohtuudella.Vanhoilla valtroilla on taipumus levitä matkalle.
Viljelijöitä et samaan veneeseen saa..näkeehän sen täälläkin.. Toiset ovat kulta-ajan eläneet, toiset yrittää suossa rämpiä..ei huolet ole yhteisiä. Lisänä vielä eri alueitten eri tulkinnat laeista. Kansanedustajat keräilee näppärästi sitten tästä maaperästä irtopisteitä, mutta tulokset ovat yhtä tyhjän kanssa..vai mitäs tämä blondi on oikeasti saanut aikaan?? Sananhelinää ja edustavia valokuvia..

[/quote]
]
Ai hitto..niipä tosiaan..tuo blondi on nyt vain tällaisista aivottomista kanoista aina paikallaan, kuten tämä Hjalliksen säärtä pitkin kapuava..taisi kyllä nyt valita oikean säären.
Minulle kelpaa vaikka kommari joka ajaa viljelijöiden asiaa.
Joo...rähinäksi..näin kirkkouskovaisena Lunttilan messu ei kirkonportaille oikein istunut..
Mutta onhan se parempi, että MTK herää edes nyt, kun paska on jo kirjaimellisesti housuissa ja ensimmäiset pakkohuutokaupat tosiasia. Edelleenkin olisi sielläkin aika tiukan itsetutkiskelun paikka.. Nyt huudetaan kriisitukea avuksi, kun pitäisi tehdä pitkänlinjan korjauksia. Ei tämä ole kuin pikku palojen sammuttelua, kun pitäisi saada se koko palopesäke tuhottua..
Eikä tätä linjaa muuteta kapinoilla tai mielenosoituksilla, vaan sillä oikealla vaikuttamisella, eli lobbaamalla EU:n käytävillä..suomalaiset poliitikot ovat jo aikaa sitten junasta jääneitä..

[/quote]
Katsotaan nyt mihin tämä johtaa.Tässä on aika monta vikaa mitkä pitää korjata,minun mielestä päällimmäisenä lihan ja maidon tuottajahinnat,niiden myötä kannattavuus nousee viljatiloillakin.Millään tuella asioita ei ratkaista,niiden takia tässä tilanteessa ollaankin