Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tähänkö on tultu  (Luettu 19377 kertaa)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Tähänkö on tultu
Taitaa yleisin syy noiden uusien vaihteistojen hajoamiseen olla penkin ja ratin välissä. Käytetään laatikkoa jarruna kuormasta riippumatta.
Se nyt vaan on pakko moottorilla jarruttaa täällä kun tiet vuoristorataa ja kuormat isoja, että materiaali liikkuu. Em seikoista ja siitä, että en halua laittaa rahojani laatikkoremppoihin kaikista traktoreistani löytyy raput  ;)


Aina oppii jotain uutta ;D  ;D

Ennen luulin että jarrut on jarruttamista varten ;) ;)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Tähänkö on tultu
Ei ole mitään faktaa esittää, kun en jaksa kaivaa vanhoja veromappeja esille, mutta eipä se laatikon aukaisu takavuosina mikään ihmeellinen juttu ollut. 805 on ainakin pari kertaa avattu pikavaihteen voimansiirron takia. Siellä on joku turhan lyhyt urajuttu, joka kuluu selväksi. Sitten kerran se avattiin kolme kertaa peräkkäin pienellä aikavälillä vaihteistossa olleiden erinäisten vikojen takia. Oli murtunutta ratasta ja muuta. Huoltomies otti osan hommasta omaan piikkiinsä, kun ei ollut huomannut ekalla kertaa jotain juttua. Ihan hienoa, vaikkei meillä tietysti ollut mitään kommenttia asiasta, kun ajateltiin, että ei taida tulla kuntoon enää ollenkaan. Mutta ei noista hässäköistä mielestäni kovin ihmeellisiä laskuja tullut, joku reilu kolmetonnia yhteensä. Nyt on tietysti eri aika ja kaikki kuuluukin maksaa paljon ;D
5kertaa loota auki?
Paljoko tunteja Valtus sulla on??

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Tähänkö on tultu
Se nyt vaan valitettavasti on niin että monimutkaisen paljon tekniikkaa sisältävän ja ehkäpä vielä ison traktorin korjaus tulee hyvin kalliiksi kun työtunteja palaa paljon kaiken hilavitkuttimen purkamisessa ja kasauksessa ja osat kalliita, ja voimansiirroissa käy helposti ketjureaktio kun yksi paikka pettää niin romut menevät joka paikasta läpi ja hajottavat muita mennessään. Kymppitonnin tai kahden remontti ei mikään ihme. Harvalla siihen on tullut varauduttua tai ylipäänsäkään varaa maksuerien ja muiden kulujen joukossa nykyisessä taloustilanteessa, huoltoyrityksillä melkoisesti saatavia maakunnissa.

Mutta kyllä se kolikon toinenpuoli on myös se että huollon ja korjauksien kokonaishinnat on karanneet aivan lapasesta. Normi ihmiset kun tekee töitä noin 30 niin joku valtra tai vastaava pyytää sen 70- satasen. Ja tähän on ihan turha vetää osamisia ja erikoistyökaluja koska niitäkin on maakunnassa tekijöillä vähintäänkin saman verran.

Samoiten jos katsoisi todellisia osien arvoja niin ne ei ole kuin kolmasosa siitä mitä laskutetaan. Niitä kun ei tarvitse keksiä uudestaan vaan senkin tekee ohjeiden mukaiset.

Rupee vaan olemaan aika ottaa aika moni maataloutta palveleva yritys maanpinnalle koska kulut on karannut aivan päättömiksi. Näitä firmoja on todella paljon joilla mopo on karannut käsistä.

Menkääs korjauttamaan autoa merkkikorjaamolle, niin tiedätte mitä tarkoittaa kallis, aika pienestä menee uudehkoja autoja lunastukseen, kun kustannukset on ihan järjettömiä....toi 30-60€ on helevetkn halpaa, jos ammattimies tekee remontin. Nykyään kun pitää pakissa olla muutakin kuin hylsysatsi...

Siihen en ota kantaa, onko traktorit sitten liian monimutkaisia.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tähänkö on tultu
Se nyt vaan valitettavasti on niin että monimutkaisen paljon tekniikkaa sisältävän ja ehkäpä vielä ison traktorin korjaus tulee hyvin kalliiksi kun työtunteja palaa paljon kaiken hilavitkuttimen purkamisessa ja kasauksessa ja osat kalliita, ja voimansiirroissa käy helposti ketjureaktio kun yksi paikka pettää niin romut menevät joka paikasta läpi ja hajottavat muita mennessään. Kymppitonnin tai kahden remontti ei mikään ihme. Harvalla siihen on tullut varauduttua tai ylipäänsäkään varaa maksuerien ja muiden kulujen joukossa nykyisessä taloustilanteessa, huoltoyrityksillä melkoisesti saatavia maakunnissa.

Mutta kyllä se kolikon toinenpuoli on myös se että huollon ja korjauksien kokonaishinnat on karanneet aivan lapasesta. Normi ihmiset kun tekee töitä noin 30 niin joku valtra tai vastaava pyytää sen 70- satasen. Ja tähän on ihan turha vetää osamisia ja erikoistyökaluja koska niitäkin on maakunnassa tekijöillä vähintäänkin saman verran.

Samoiten jos katsoisi todellisia osien arvoja niin ne ei ole kuin kolmasosa siitä mitä laskutetaan. Niitä kun ei tarvitse keksiä uudestaan vaan senkin tekee ohjeiden mukaiset.

Rupee vaan olemaan aika ottaa aika moni maataloutta palveleva yritys maanpinnalle koska kulut on karannut aivan päättömiksi. Näitä firmoja on todella paljon joilla mopo on karannut käsistä.

Menkääs korjauttamaan autoa merkkikorjaamolle, niin tiedätte mitä tarkoittaa kallis, aika pienestä menee uudehkoja autoja lunastukseen, kun kustannukset on ihan järjettömiä....toi 30-60€ on helevetkn halpaa, jos ammattimies tekee remontin. Nykyään kun pitää pakissa olla muutakin kuin hylsysatsi...

Siihen en ota kantaa, onko traktorit sitten liian monimutkaisia.

Siis ihan oikeasti. Joku erikoistyökalu muka ja työkalupakki oikeuttaa johonkin ihan järjettömään tuntihintaan hommassa mikä tehdään siistissä sisätilassa kelistä riippumatta arkipäivänä virka-aikaan. Onkohan porukka hieman vieraantunut todellisuudesta. Kannattaa verrata hintoja esim maatalouteen tai koneurakointiin ja miettiä näiden kulurakennetta niin saa jonkun käsityksen mikä on oikeasti homman nimi. Ainoat remppapuolella mitkä on todellisuudessa ansainnu palkan on se kaveri joka oikeasti pitää ruuvarista kiinni. Hänen palkka vaan kerrotaan vähintään 2 ja piillä ennen kuin lasku lähtee asiakkaalle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

alpo10

  • Vieras
Vs: Tähänkö on tultu
Mutta kyllä se kolikon toinenpuoli on myös se että huollon ja korjauksien kokonaishinnat on karanneet aivan lapasesta. Normi ihmiset kun tekee töitä noin 30 niin joku valtra tai vastaava pyytää sen 70- satasen. Ja tähän on ihan turha vetää osamisia ja erikoistyökaluja koska niitäkin on maakunnassa tekijöillä vähintäänkin saman verran.

Samoiten jos katsoisi todellisia osien arvoja niin ne ei ole kuin kolmasosa siitä mitä laskutetaan. Niitä kun ei tarvitse keksiä uudestaan vaan senkin tekee ohjeiden mukaiset.

Rupee vaan olemaan aika ottaa aika moni maataloutta palveleva yritys maanpinnalle koska kulut on karannut aivan päättömiksi. Näitä firmoja on todella paljon joilla mopo on karannut käsistä.

Menkääs korjauttamaan autoa merkkikorjaamolle, niin tiedätte mitä tarkoittaa kallis, aika pienestä menee uudehkoja autoja lunastukseen, kun kustannukset on ihan järjettömiä....toi 30-60€ on helevetkn halpaa, jos ammattimies tekee remontin. Nykyään kun pitää pakissa olla muutakin kuin hylsysatsi...

Siihen en ota kantaa, onko traktorit sitten liian monimutkaisia.
sama havainto, vein traktorin runsas vuosi sitten koneremppaan. Palvelu ja työ ihan moitteetonta sekä kohtuuhintaista. Päivittäin asentaja soitti ja kertoi mitä tehdään, sekä ehdotti mitä voitaisiin nyt helpolla tehdä muutakin.... niistä sitten sovittiin erikseen. Lopulta -80 luvun traktori sai uuden elämän noin kolmella tonnilla.

Auton kanssa ja keskustellessa pikkutakki-miehen kanssa tolla rahalla ei saa kun jakohihnan vaihdon, pyyhkijän sulat, pissapojan nestettä, pari polttimoa....niin ja kuntoarvion lisätyölistoineen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20988
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tähänkö on tultu
Vakuutusyhtiöt voisivat toimia myös niin, että otettaisiin kahdesta miljoonasta kotivakuutuksesta 50 euroa enemmän, niin voisivat traktorirodeota ajelevat murskailla kiviä ja vaihdelaatikoita entiseen tapaan.

Niinhän kerran kuukauteen autoaan ruttaavakin saa turvan verrattuna varovaiseen, on sellaisia autoilijoita, jotka ovat maksaneet autovakuutuksia 20 - 40 vuotta, sinne vakuutusyhtiön kassaan, ilman korvaustapauksia. Sillä tavalla vakuutuksen pitääkin toimia, otetaan hiukan kaikilta, että pikkuisen enempi kikkailevat eivät ihan mieron tielle joutuisi.

Epäreilua alkaa maksattaa konerikkoja konerikon kohteeksi joutuvilta.

Eikö.

-SS-

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tähänkö on tultu
Vakuutusyhtiöt voisivat toimia myös niin, että otettaisiin kahdesta miljoonasta kotivakuutuksesta 50 euroa enemmän, niin voisivat traktorirodeota ajelevat murskailla kiviä ja vaihdelaatikoita entiseen tapaan.

Niinhän kerran kuukauteen autoaan ruttaavakin saa turvan verrattuna varovaiseen, on sellaisia autoilijoita, jotka ovat maksaneet autovakuutuksia 20 - 40 vuotta, sinne vakuutusyhtiön kassaan, ilman korvaustapauksia. Sillä tavalla vakuutuksen pitääkin toimia, otetaan hiukan kaikilta, että pikkuisen enempi kikkailevat eivät ihan mieron tielle joutuisi.

Epäreilua alkaa maksattaa konerikkoja konerikon kohteeksi joutuvilta.

Eikö.

-SS-

näissä konerikko ja keskeytys ym vahingoissa vuosimaksut ei ole oikeasti kauhean pienet ja kun vakuutusyhtiö jättää omavastuun ja alvin maksamatta niin ei ne maksut mitkä sieltä saa ole kovin kummoset. Vakuutuksen tarkoitus ei ole kyllä asiakkaalle tienata vaan enemmänkin tasata kuluja ja vähentää riskiä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tähänkö on tultu
eikös tuon ajan valtuissa ollukin se logo vaihelaatikon räjäytyskuva?   ainakin paikallinen huoltoyrittäjä irvaili tuon.            mutta tänä päivänä kun noissa laatikoissa on niiiiin saakelisti sitä pientä sälää mukana niin rempan hinta on suolainen.   ite kauhulla uotan että kerkiivät purkaa nyyn lootan että mikä siellä oikein porsi!!!!  hinta avoin!
Kantopommi,mun kantopommi on kestänyt 11000tuntia ilman remontteja.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tähänkö on tultu
Se nyt vaan valitettavasti on niin että monimutkaisen paljon tekniikkaa sisältävän ja ehkäpä vielä ison traktorin korjaus tulee hyvin kalliiksi kun työtunteja palaa paljon kaiken hilavitkuttimen purkamisessa ja kasauksessa ja osat kalliita, ja voimansiirroissa käy helposti ketjureaktio kun yksi paikka pettää niin romut menevät joka paikasta läpi ja hajottavat muita mennessään. Kymppitonnin tai kahden remontti ei mikään ihme. Harvalla siihen on tullut varauduttua tai ylipäänsäkään varaa maksuerien ja muiden kulujen joukossa nykyisessä taloustilanteessa, huoltoyrityksillä melkoisesti saatavia maakunnissa.

Mutta kyllä se kolikon toinenpuoli on myös se että huollon ja korjauksien kokonaishinnat on karanneet aivan lapasesta. Normi ihmiset kun tekee töitä noin 30 niin joku valtra tai vastaava pyytää sen 70- satasen. Ja tähän on ihan turha vetää osamisia ja erikoistyökaluja koska niitäkin on maakunnassa tekijöillä vähintäänkin saman verran.

Samoiten jos katsoisi todellisia osien arvoja niin ne ei ole kuin kolmasosa siitä mitä laskutetaan. Niitä kun ei tarvitse keksiä uudestaan vaan senkin tekee ohjeiden mukaiset.

Rupee vaan olemaan aika ottaa aika moni maataloutta palveleva yritys maanpinnalle koska kulut on karannut aivan päättömiksi. Näitä firmoja on todella paljon joilla mopo on karannut käsistä.

Kyllähän se on välillä kylmännyt laskua kirjoittaa kun joskus teen itsekin huoltoja ja remontteja koneisiin ja ihan Hitech-Mezzonkin kaikki huollot venttiilien säätöinen ja öljyineen ja suodattiimineen menee verollisena sinne 1300 euron luokkaan, ja N-sarja yli puolentoista tonnin, niin mitä tuleekaan jossakin uudessa ja isossa kun kaikki tarvikkeet tuplahintaiset, enemmän työtä ja öljyäkin yli tynnyrillinen yhteensä. Olen laskuttanut työstä 50 + alv, toistaiseksi on kelvannut se hinta kylällä mitä nyt muiden hommien ohessa ehtii tehdä näitä konejutskia.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tähänkö on tultu
Se nyt vaan valitettavasti on niin että monimutkaisen paljon tekniikkaa sisältävän ja ehkäpä vielä ison traktorin korjaus tulee hyvin kalliiksi kun työtunteja palaa paljon kaiken hilavitkuttimen purkamisessa ja kasauksessa ja osat kalliita, ja voimansiirroissa käy helposti ketjureaktio kun yksi paikka pettää niin romut menevät joka paikasta läpi ja hajottavat muita mennessään. Kymppitonnin tai kahden remontti ei mikään ihme. Harvalla siihen on tullut varauduttua tai ylipäänsäkään varaa maksuerien ja muiden kulujen joukossa nykyisessä taloustilanteessa, huoltoyrityksillä melkoisesti saatavia maakunnissa.

Mutta kyllä se kolikon toinenpuoli on myös se että huollon ja korjauksien kokonaishinnat on karanneet aivan lapasesta. Normi ihmiset kun tekee töitä noin 30 niin joku valtra tai vastaava pyytää sen 70- satasen. Ja tähän on ihan turha vetää osamisia ja erikoistyökaluja koska niitäkin on maakunnassa tekijöillä vähintäänkin saman verran.

Samoiten jos katsoisi todellisia osien arvoja niin ne ei ole kuin kolmasosa siitä mitä laskutetaan. Niitä kun ei tarvitse keksiä uudestaan vaan senkin tekee ohjeiden mukaiset.

Rupee vaan olemaan aika ottaa aika moni maataloutta palveleva yritys maanpinnalle koska kulut on karannut aivan päättömiksi. Näitä firmoja on todella paljon joilla mopo on karannut käsistä.

Kyllähän se on välillä kylmännyt laskua kirjoittaa kun joskus teen itsekin huoltoja ja remontteja koneisiin ja ihan Hitech-Mezzonkin kaikki huollot venttiilien säätöinen ja öljyineen ja suodattiimineen menee verollisena sinne 1300 euron luokkaan, ja N-sarja yli puolentoista tonnin, niin mitä tuleekaan jossakin uudessa ja isossa kun kaikki tarvikkeet tuplahintaiset, enemmän työtä ja öljyäkin yli tynnyrillinen yhteensä. Olen laskuttanut työstä 50 + alv, toistaiseksi on kelvannut se hinta kylällä mitä nyt muiden hommien ohessa ehtii tehdä näitä konejutskia.

Notua joo kyllä noista remppahommista aikamuvasti tienaa. Tosin eiol mulla ihan noinkaan korkee taksa. Tosin en niitä ammatikseni teekkään harmi sinänsä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Köntys

  • Vieras
Vs: Tähänkö on tultu
Kyllähän se on välillä kylmännyt laskua kirjoittaa kun joskus teen itsekin huoltoja ja remontteja koneisiin ja ihan Hitech-Mezzonkin kaikki huollot venttiilien säätöinen ja öljyineen ja suodattiimineen menee verollisena sinne 1300 euron luokkaan, ja N-sarja yli puolentoista tonnin, niin mitä tuleekaan jossakin uudessa ja isossa kun kaikki tarvikkeet tuplahintaiset, enemmän työtä ja öljyäkin yli tynnyrillinen yhteensä. Olen laskuttanut työstä 50 + alv, toistaiseksi on kelvannut se hinta kylällä mitä nyt muiden hommien ohessa ehtii tehdä näitä konejutskia.

Notua joo kyllä noista remppahommista aikamuvasti tienaa. Tosin eiol mulla ihan noinkaan korkee taksa. Tosin en niitä ammatikseni teekkään harmi sinänsä.

Ei toi kaikki mun käsittääkseni tienaamista oo, jos huoltomieheltä on öljyt ja suodattimet ym. tarvikkeet työkaluineen päivineen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tähänkö on tultu
Yleensä nää yksityiset huoltoukot ei ole pahimpia kiskureita. Toki hekään ei voi varaosahinnalle mitään mutta omat työt ei nyt ole niin kiskurihintaiset.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Tähänkö on tultu
Ohhoh

Viimeksi muokattu: 24.03.16 - klo:19:13 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Tähänkö on tultu
Yleensä nää yksityiset huoltoukot ei ole pahimpia kiskureita. Toki hekään ei voi varaosahinnalle mitään mutta omat työt ei nyt ole niin kiskurihintaiset.

Onko traktoripuolella muitakin kuin yksityisiä huoltoyrittäjiä?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tähänkö on tultu
Yleensä nää yksityiset huoltoukot ei ole pahimpia kiskureita. Toki hekään ei voi varaosahinnalle mitään mutta omat työt ei nyt ole niin kiskurihintaiset.

Onko traktoripuolella muitakin kuin yksityisiä huoltoyrittäjiä?
No millaiseksi toimijaksi sä luokittelet esimerkiksi konekeskon?