meillä -98 jc 3m laahakones lisälairoon.
+ yksinkertaanen, helppo säätää kun hoksaa niksin, menee pienelläki koneella, yltää täyttämään helposti, menee 1300kg apupaskaa tasalairoon ja 1000kg siementä kukkuras, varaosia eijuurikaan oo tarvinnu paitti apupaskavantaat kerran ja kytkin kerran vaihrettu ainoastaan paskajousia menee joskus kiviin osues pahemmin..
- renkaat on auton kummit jokka tinttaa liika kostialla kylväes.. vetoketju pitää ottaa pois päältä pirempiä siirtymiä teheres tällä vältetähän turha kuluminen.. vetopuomi on kevyesti tehty ja oli tarkkailtava, nyt vahvistettu ja osittain tehty uusiksi ja toistaiseksi on kestänyt (erellises elämäs käytetty kärrynä )
ja siis siemenet ja apupaskat vierähän likille jos menee enemmän ku säiliöllinen sille suuntaa..
Vetoketjua ei kannata ottaa pois, pääsee ori vapaaks...
No joo, ei oo kyl tullu mieleen sitä irrottaa matkan ajaks, täyttömatkat vaihtelee 100metristä kilometriin ja pisin siirtoväli on 25km.
Mulla on -97 mallinen laahis joka on restauroitu alusta loppuun. Kaikki on uutta maalipintaa myöten paitsi pinta-alamittari, kannetkin rosteria. Kuus vuotta ollu ja sinä aikana siemenvantaan kärkipalat uusittu ja säätörullien topparit. Hyvä peli, tarkka syöttölaitteisto ja taitaa olla ainoita kylvimiä millä tulee kasitonnari...
Mää taasen näkisin että ne autonkummikuvioiset on ihan jees jos on jälkihara pois. Mulla on teoria ja käytäntö näyttäny että liettyvällä maalajilla maan kuivuttua sieltä halkeemasta ponnistaa oras.
Tuohon harjanteeseen tulee halkeema kun maa kuivuu ja kovettuu kaatosateen jälkeen: