Elikkä halvemmalla myymällä voitto kasvaa.
Yhtenä selittävänä tekijänä on yksinkertaisesti kysyntäjousto, eli kun hintaa alennetaan niin kysyntä kasvaa. Se on ihan matematiikkaa kun lasketaan miten sillä revitään rahaa. Päätösten tueksi tarvitaan tietenkin markkinoiden käyttäytymisen tuntemista, tätä markkinainfoa S- ryhmällä riittää ja kertyy lisää aina, kun joku höylää vihreää korttiaan.
Toisekseen perjantaina torilla jokainen maajussi huusi halpuutusta vastaan, sorry boys, mutta Heikkilä hykerteli norsunluutornissaan kun ilmaista mainosta satoi.
Halpuutetut tuotteethan on pääosin ihan yleisiä peruselintarvikkeita, sellaisia joiden asiakaskuntana on etenkin hintatietoiset ja se pienituloisin segmentti, joka varmaan eniten vastustaa tukiakin...
HAlpuutus ei koske pätkääkään hyvätuloisia, kun niille on sama maksaako perunasipulisekoitus 10 senttiä enemmän vai vähemmän, eikä korkeamman jalostusasteen tuotteita, saati luomua.
Olihan toi halpuutus onnistunut kampanja, S- ryhmä onnistui lanseeraamaan kieleen uuden sanan joka jäi elämään.