Eli tämmöinen tapaus kun delavalin hydr.lantakoneen ohjauslogiikkaboksi alkoi vikomaan ja vaihdettiin uusi. Ohjauslogikkana on Schneider elektronicin Twido.Delaval pyysi tästä osasta n. 1300€ + alv. Netissä näitä samoja myydään 200-230€. Ongelmana on se, että tämä logikkayksikkö on ohjelmoitava. Voiko vanhasta imuroida jollain konstilla ohjelmat uuteen vai onko ohjelmointi erillisessä boksissa joka liitetään logiikkaboksin kylkeen.
SAS:sin vastauksiin kannattaa suhtautua aika isolla luottamuksella
lähinnä ajattelin , että kun boksiin liitetään I/O expansion connectoriin lisäboksi. Voisiko Logiikkaohjaus olla tässä osassa. Itse olen tullut toimeen koneen kanssa kun tiedän mitä raamatunkohtaa pitää missäkin tilanteessa koneelle lukea. hankaluuksia tulee siinä vaiheessa kun lomittajille pitää puhelimen kautta selittää, mihin ja kuinka lujaa pitää kumivasaralla lyödä, jotta alkaa toimimaan. Vika on niissä pienissä kärjissä, jotka ohjaavat hydrauliikan magneettiventtiilejä. jumittavat ja eivät aukaise tai jäävät yhtä aikaa päälle.Eikä näitä nykyaiaisia minä ainakaan enää saa tinatuksi ja vaihdetuksi, ovat niin pieniä
SAS:sin vastauksiin kannattaa suhtautua aika isolla varauksella
tätä vähän epäilinkin. Vetuttaa vaan tämä delavalin hinnoittelupolitiikka, joka ei oikeastaan perustu mihkään varaosissa. Esim. hydrulisuodatin 200€ samaan masinaan delavalilta, mutta viimeks tuli sellanen vahinko, että lähettivät sellaisessa laatikossa jossa oli valmistajan nimi ja varaosanumero. Hydrauliikkaliikkessä sama 75€