Kuinkas on rakennettu, juoksupyörä suoraan hydr moottorin akselilla ?
Korroosio tekee töitä akselin kaulalla, alkaa stefan huuli murtua ja kulua.
Paska pääsee askeleen lähemmäs toista stefaa, taas tekee korroosio
tuhojaan. Alkaa painestefan huuli kulua ja vuotaa...?
Nyt alkaa mielenkiintonen vaihe, hydr moottorin paluuöljykanava
on ekana vastassa ja sehän vuotaa kohti matalampaa painetta
Niin kauan asiat eivät vielä ole kovinkaan huonosti jos juoksupyörän
takana on paines pienempi mitä paluuöljykanavassa, ööliä tihkuu
lietteen sekaan: -eipähän vaahtoo
Uudemmis ISOISSA koneissa vapaan paluun isot linjat ei vastapainetta
tee vaan pumppupesässä on suurempi paine mitä paluukanavassa,
eli paskavettä alkaa tihkua paluukanavaan jo ensimmäisen ulkoapäin
suojaavan huulen petettyä
Muutama surullinen tarina on maakunnissa siitä kuinka paskavelli
on lopuksi täyttäny koko voimansiirron tai hydr öölisäiliö on
tulvinu yli...
Kallista puuhaa huonolla tuurilla
Oikein rakennettu pumppu koostuu mäntämoottorista, väliakselista,
juoksupyörästä pumppupesässä. Mahdollinen vuoto näkyy akselilla
ulospäin eikä lietteellä ole mahdollista päästä hydrauliikkaa sotkemaan.
Hintaa tietysti tulee kolmen, neljän Mäkireinin verran mutta, kestävyys
aivan omaa luokkaansa. esim Kimadan.