Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ohjattuliikenne  (Luettu 5426 kertaa)

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Ohjattuliikenne
 Kattos ny.2-rivinen pihatto+vms ohjattuliikenne,lypsynkautta ruokapöydän ääreen mutta toimiiko toisin päin eli lypsynkautta makaamaan??

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Ohjattuliikenne
Kattos ny.2-rivinen pihatto+vms ohjattuliikenne,lypsynkautta ruokapöydän ääreen mutta toimiiko toisin päin eli lypsynkautta makaamaan??


Käännetyssä systeemissä riskinä lehmien makuulle meno ennen vedinkanavan umpeutumista.

Mulla lehmät menee vapaasti syömään apetta ja sieltä älyportin kautta robolle tai makuulle. Tässä systeemissä arviolta puolet menee makuulle aika pian lypsyn jälkeen, koska pötsi apetta täynnä. Eikä se ole tuottanut ongelmia.

Näin ollen oma näkemykseni on, että esittämäsi käännetty systeemi toimii.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

Juu ja isäntä tai emäntä perää juakseen vappaata kiartoo johonaki suuntia.

Saparn

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

Juu ja isäntä tai emäntä perää juakseen vappaata kiartoo johonaki suuntia.

 ;D ;) huvinsa kullakin  8)

Vapaa kierto !

Hei, siinä menee hyvät ja kätevät portit ihan hukkaan  :P

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D

hyvä että apemies puolustaa perinteisiä arvoja ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D
  Mitä nyt olen robottitiloilla työskennellyt  niin ei  mitään vaihtoehtoa mikä systeemi toimivampi ja eläinystävällisempi . Oletko itse koskaan tyskennellyt vaapalla kierrolla olevalla tilalla? 

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D
  Mitä nyt olen robottitiloilla työskennellyt  niin ei  mitään vaihtoehtoa mikä systeemi toimivampi ja eläinystävällisempi . Oletko itse koskaan tyskennellyt vaapalla kierrolla olevalla tilalla? 

***Niillä muutaman päivän reissuilla olet sitten saanut tosi pätevän kuvan kokonaisuuksista.  ;D

Mulla on vanhassa navetassa kolmannekselle porukasta tavallaan vapaa kierto. Ei siitä toki kannata isoja johtopäätöksiä vetää, mutta ohjatusta on näiden kuuden vuoden aikana jotakin tullut opittua.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D
  Mitä nyt olen robottitiloilla työskennellyt  niin ei  mitään vaihtoehtoa mikä systeemi toimivampi ja eläinystävällisempi . Oletko itse koskaan tyskennellyt vaapalla kierrolla olevalla tilalla? 

***Niillä muutaman päivän reissuilla olet sitten saanut tosi pätevän kuvan kokonaisuuksista.  ;D

Mulla on vanhassa navetassa kolmannekselle porukasta tavallaan vapaa kierto. Ei siitä toki kannata isoja johtopäätöksiä vetää, mutta ohjatusta on näiden kuuden vuoden aikana jotakin tullut opittua.


Apemies ei oikein taida olla ajantasalla minun reisuista... :-*


 Eli sulla ei päiväkään kokemusta vapaasta kierrosta kuten jo arvasinkin. Minä ainakin olen yrittänyt hakea tietoa ja kokemuksi molemmista kiertosysteemeistä ja molemmista robottivaihtoehdoista. Sinunkin luona olen vieraillut ainakin 3 kertaa mut toki vain korkeintaan muutaman tunnin kerrallaan .


 Sinullahan jos oikein ymmärträn kolmannen robotin hankinta voi olla kohta ajankohtainen niin kannatais sunkin tutustua A3 toimintaan ja vapaaseen kiertoon  hiukan lähemmin... Jos tarviit hyvin vinkkejä vierailukohteista niin voin kyllä auttaa ;)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Ohjattuliikenne
Vapaa kierto !

***Tässä puhuu taas kokemuksen kokematon rintaääni... ;D :D
  Mitä nyt olen robottitiloilla työskennellyt  niin ei  mitään vaihtoehtoa mikä systeemi toimivampi ja eläinystävällisempi . Oletko itse koskaan tyskennellyt vaapalla kierrolla olevalla tilalla? 

***Niillä muutaman päivän reissuilla olet sitten saanut tosi pätevän kuvan kokonaisuuksista.  ;D

Mulla on vanhassa navetassa kolmannekselle porukasta tavallaan vapaa kierto. Ei siitä toki kannata isoja johtopäätöksiä vetää, mutta ohjatusta on näiden kuuden vuoden aikana jotakin tullut opittua.


Apemies ei oikein taida olla ajantasalla minun reisuista... :-*


 Eli sulla ei päiväkään kokemusta vapaasta kierrosta kuten jo arvasinkin. Minä ainakin olen yrittänyt hakea tietoa ja kokemuksi molemmista kiertosysteemeistä ja molemmista robottivaihtoehdoista. Sinunkin luona olen vieraillut ainakin 3 kertaa mut toki vain korkeintaan muutaman tunnin kerrallaan .


 Sinullahan jos oikein ymmärträn kolmannen robotin hankinta voi olla kohta ajankohtainen niin kannatais sunkin tutustua A3 toimintaan ja vapaaseen kiertoon  hiukan lähemmin... Jos tarviit hyvin vinkkejä vierailukohteista niin voin kyllä auttaa ;)

a3 tarvii luudanvarren utareen nostoon ja toisen ajamiseen  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Ohjattuliikenne
Kattos ny.2-rivinen pihatto+vms ohjattuliikenne,lypsynkautta ruokapöydän ääreen mutta toimiiko toisin päin eli lypsynkautta makaamaan??

kaveri siirsi noin kuukausi sitten parsinavetasta eläimet tuollaiseen systeemiin ja enää ei yhtään ajettavaa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Ohjattuliikenne
Hyvin ovat oppineet, kuinka iso karja oli?
Maaseudun tulevaisuus

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Ohjattuliikenne
Hyvin ovat oppineet, kuinka iso karja oli?
ei sillä ollu ku 36 mutta tulee kuitenki toistasataa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Ohjattuliikenne
onkos se nyt sit 2+2 rivinen vai peilikuvana?
Maaseudun tulevaisuus