Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuivuriin uutta rompetta  (Luettu 16297 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Timppa haaveilee vain tappivehkeistä.

Jonnupojan sairaita unelmia.
Kui mää ain olen paras?

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)

Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eri  >:(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)

Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eri  >:(
Todella huonoa asiakaspalvelua olet saanut. Kannattaisi kyllä pyytää siihen sähkömies käymään. Se osaa kaivaa oikean purkin kaapista esille. Tyyppitietojen mukaan uskoisin netistä löytyvän manuaalit virittämiseen, jos se ihan siltä istumalta onnistu. Ei tämä hieno tekniikka ole aina niin helppoa :)

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)

Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eri  >:(
Todella huonoa asiakaspalvelua olet saanut. Kannattaisi kyllä pyytää siihen sähkömies käymään. Se osaa kaivaa oikean purkin kaapista esille. Tyyppitietojen mukaan uskoisin netistä löytyvän manuaalit virittämiseen, jos se ihan siltä istumalta onnistu. Ei tämä hieno tekniikka ole aina niin helppoa :)

Jos vain tietäisit. Mepulla ei muuten kaikin ajoin ole ollut semmoista sähkömiestä, joka tiloille jalkautuisi. Näin ainakin silloin alkuaikoina jolloin yritin asiaan parannusta. Mutta nyt mulla on semmoinen tuttu sähkömies, joka on isännille kuivureita varustellut. Asentanut kännykkähälyttimiä sun muuta. Pitää keväällä ottaa kuivurille, jos saisi jotain tolkkua tuohon härveliin. Harras toive olisi, että saisi jäähdytyksen päälle ihan napista painamalla, ettei tarvii ohjelmoida joka kerta tuota poistoilmahaistelijaa alle asetusarvojen, että saa jäähdytykselle. Voisi panna tuon ohjauskeskuksen muutoinkin uuteen uskoon. Eihän se periaatteessa mitään mitään avaruustekniikkaa ole.  :(

Viimeksi muokattu: 11.01.09 - klo:21:49 kirjoittanut PR

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)

Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eri  >:(
Todella huonoa asiakaspalvelua olet saanut. Kannattaisi kyllä pyytää siihen sähkömies käymään. Se osaa kaivaa oikean purkin kaapista esille. Tyyppitietojen mukaan uskoisin netistä löytyvän manuaalit virittämiseen, jos se ihan siltä istumalta onnistu. Ei tämä hieno tekniikka ole aina niin helppoa :)

Jos vain tietäisit, niin et Mepuun päin kusisikaan. Mepulla ei muuten kaikin ajoin ole ollut semmoista sähkömiestä, joka tiloille jalkautuisi. Näin ainakin silloin alkuaikoina jolloin yritin asiaan parannusta. Mutta nyt mulla on semmoinen tuttu sähkömies, joka on isännille kuivureita varustellut. Asentanut kännykkähälyttimiä sun muuta. Pitää keväällä ottaa kuivurille, jos saisi jotain tolkkua tuohon härveliin. Harras toive olisi, että saisi jäähdytyksen päälle ihan napista painamalla, ettei tarvii ohjelmoida joka kerta tuota poistoilmahaistelijaa alle asetusarvojen, että saa jäähdytykselle. Voisi panna tuon ohjauskeskuksen muutoinkin uuteen uskoon. Eihän se periaatteessa mitään mitään avaruustekniikkaa ole.  :(

Kaikenlaista sitä kuuleekin. Meillä takuu aikana meni sähkökaapista kontaktori ja oli mepun sähkömies samana päivänä vaihtamassa ja kuitenkin lähes 300km matkaakin. Kuivurin toimituksessa sekä muutenkaan toiminnassa missään suhteessa ei ole minkäänlaista moitteen siaa.

Palataksemme varsinaiseen aiheeseen käytössä Skandian 60t/h kuppielevaattori tappivaihdemoottorilla. Tehokas peli, siirtää sen mitä luvataan ainakin vehnällä. Hiljainen, ei kolise ja rämise. Laadukkaasti tehty. Kasaus yksinkertainen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Kaikenlaista sitä kuuleekin. Meillä takuu aikana meni sähkökaapista kontaktori ja oli mepun sähkömies samana päivänä vaihtamassa ja kuitenkin lähes 300km matkaakin. Kuivurin toimituksessa sekä muutenkaan toiminnassa missään suhteessa ei ole minkäänlaista moitteen siaa.

Palataksemme varsinaiseen aiheeseen käytössä Skandian 60t/h kuppielevaattori tappivaihdemoottorilla. Tehokas peli, siirtää sen mitä luvataan ainakin vehnällä. Hiljainen, ei kolise ja rämise. Laadukkaasti tehty. Kasaus yksinkertainen.

Mulla meni kans nyt eka syksynä kaapista elevaattorin pehmokäynnistin rikki. "Oma" sähkömies kävi mittaamassa että rikki on kun Mepulta sähkömies neuvoi vikapaikan,ohitti käynnistimen ja seuraavana päivänä oli osa pikapakettina mulla. Samoin kasauksen aikaiset puuttuvat osat tuli pikapikaa, ei tarttenu ootella kuin postin sähläyksen vuoksi yhtä pakettia,kaksiosaisesta paketista osa kiersi maata pitemmän kaavan mukaan...

Mulla Skandian satatonninen elevaattori,tämä kyllä pitää ääntäkin mutta eikai vaarallista ellei joku laakeri ole jo alunperin finaalissa. Tämän kokoluokan elevaattorista ei aiempaa kokemusta joten eipä tietoa kuinka hiljainen pitäisi olla,ei kolise mutta hiukan jurisee vaikka remmi suorassa samoin kuin putket. 

Ei hurttaa remmit tappivaihdemoottorissa,esiputsarin tukkeuduttua täyttyi elevaattori kummankin putken puolelta ennenkuin ehdin sammuttamaan,suojakytkin ei reagoinut vielä tuossa tilanteessa lainkaan. Lähti napista pyörimään,kolinan saattelemana,remmi ajautui hiukan laitaan kun rahakauraa oli remmipyörän väärälläkin puolella :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Tero Nuppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: kuivuriin uutta rompetta
tarkotus uusia kuivurin uuni,kokoluokka +300kw ja elevaattori n80- 90tn,mikähän olisi se laadukkain ja tehokkain ja vielä pitkäikäsin vaihtoehto?Vahat jaakon vermeet paahtaneet jo yli 25 vuotta.

 Jos meinaat rekkoja täyttää niin vähähintään 90 tonnin elevaattori jotta saat auton lähtemään kahdessa tunnissa. Mielestäni osta Skandian tai Arskan elevaattori, Antin ns. kupiton malli on märillä jyvillä vähän väliä tukossa. Uuniksi osta se missä on pisin takuu.

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Eikös se 90 tn elevaattori lasta kahdessa tunnissa neljä rekkaa, kun
meillä on 20 tn vanha elevaattori joka lastaa rekan reilussa tunnissa?

Tero Nuppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Eikös se 90 tn elevaattori lasta kahdessa tunnissa neljä rekkaa, kun
meillä on 20 tn vanha elevaattori joka lastaa rekan reilussa tunnissa?


Nopeimmillaan 90 tonnin elevaattorilla saanut 40 tn rekan täyteen reilussa tunnissa kun tsäänssit on kohdallaan.
 En oikein jaksa uskoa  että 20 tn elevaattorilla pääsee tuohon. Tietenkin rekkoja on monen kokoisia.

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.

kuka näitä skandeja kauppaa?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.

kuka näitä skandeja kauppaa?

Hankkija ja Mepu.
Kui mää ain olen paras?

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Eikös se 90 tn elevaattori lasta kahdessa tunnissa neljä rekkaa, kun
meillä on 20 tn vanha elevaattori joka lastaa rekan reilussa tunnissa?


Nopeimmillaan 90 tonnin elevaattorilla saanut 40 tn rekan täyteen reilussa tunnissa kun tsäänssit on kohdallaan.
 En oikein jaksa uskoa  että 20 tn elevaattorilla pääsee tuohon. Tietenkin rekkoja on monen kokoisia.
Kyllä onnistuu, ollaan laitettu isommat kupit  :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Mielestäni osta Skandian tai Arskan elevaattori, Antin ns. kupiton malli on märillä jyvillä vähän väliä tukossa.
Meillä ei ole ilmeisesti kuivattu tarpeeksi märkiä jyviä, kun seitsemän käyttövuoden aikana ei ole kertaakaan saatu Antin kupitonta elevaattoria tukkoon :)

Tero Nuppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: kuivuriin uutta rompetta

Meillä ei ole ilmeisesti kuivattu tarpeeksi märkiä jyviä, kun seitsemän käyttövuoden aikana ei ole kertaakaan saatu Antin kupitonta elevaattoria tukkoon :)

[/quote] Omia kokemuksia on kans kupittomasta, mikäli kosteus oli yli 30% niin elevaattorin yläpäässä ns. viljapatsas lähti uudelle kierokselle ja löi elevaattorin tukkoon. Piti pitää syötöt pienenä jotta tätä ei tapahtunut.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019