Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuivuriin uutta rompetta  (Luettu 16293 kertaa)

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
kuivuriin uutta rompetta
tarkotus uusia kuivurin uuni,kokoluokka +300kw ja elevaattori n80- 90tn,mikähän olisi se laadukkain ja tehokkain ja vielä pitkäikäsin vaihtoehto?Vahat jaakon vermeet paahtaneet jo yli 25 vuotta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Laadukas kampe. Ei mikään halpis. Lähinnä teollisuusstandardia.
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Laadukas kampe. Ei mikään halpis. Lähinnä teollisuusstandardia.

tarveeko timpan kaurankuorien siirtoon mitään teollisuus kamaa pahnapuhallin riittää :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Laadukas kampe. Ei mikään halpis. Lähinnä teollisuusstandardia.

tarveeko timpan kaurankuorien siirtoon mitään teollisuus kamaa pahnapuhallin riittää :D

apilas tyytyy leikkikehässään muoviseen leikkilapioon paskantaputtelujuhlissaan.
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: kuivuriin uutta rompetta
timpan dynän koppiin ei kukaan täysijärkinen astu samanlainen sotku kuin turkan jumalanteatterissa ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
timpan dynän koppiin ei kukaan täysijärkinen astu samanlainen sotku kuin turkan jumalanteatterissa ;D

***Tekevälle sattuu. My dear apilaattori.
Kui mää ain olen paras?

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Oma 40 t pikkuskandia (vm -00) menee ainakin mahdottoman helposti tukkoon. Kuivurin puolelta syöttäen helpommin, mutta menee suppilonkin puolelta, kun kuivaa liikaa ahnehtii. Kerää paluuputken viljaa täyteen ja sitten alkaa remmi laulaa. Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.

Olen pohtinut tukkeutumiseen syytä ja tullut siihen tulokseen, että kun kupit kulkevat tosi ahtaassa neliöputkessa, niin liikaa syöttäen siitä tulee kolakuljetin. Kuppien välissä kulkeva tavara ei lennä kaikki heittopellin yli, vaan osa tulee alas paluuputkea pitkin. Ihan tehokas peli kuitenkin kun tietää konstit.

Mepusta ei ole apua saanut, niin kuin ei juuri mihinkään muuhunkaan kuivuriin liittyvään asiaan. Jo kuivurin koneiston uusiminen oli traumaattinen kokemus.  >:(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)

Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:17:40 kirjoittanut PR

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Laita Skandian elevaattori. mihin sitten päädytkin.
Perusteet olisi aina kiva kuulla

Oma 40 t pikkuskandia (vm -00) menee ainakin mahdottoman helposti tukkoon. Kuivurin puolelta syöttäen helpommin, mutta menee suppilonkin puolelta, kun kuivaa liikaa ahnehtii. Kerää paluuputken viljaa täyteen ja sitten alkaa remmi laulaa. Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.

Olen pohtinut tukkeutumiseen syytä ja tullut siihen tulokseen, että kun kupit kulkevat tosi ahtaassa neliöputkessa, niin liikaa syöttäen siitä tulee kolakuljetin. Kuppien välissä kulkeva tavara ei lennä kaikki heittopellin yli, vaan osa tulee alas paluuputkea pitkin. Ihan tehokas peli kuitenkin kun tietää konstit.

Mepusta ei ole apua saanut, niin kuin ei juuri mihinkään muuhunkaan kuivuriin liittyvään asiaan. Jo kuivurin koneiston uusiminen oli traumaattinen kokemus.  >:(

***Kunnollisella Skandialla tarkoitan lähinnä SE-200 tyyppiä, jossa on tappivaihde moottori.
Kui mää ain olen paras?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Timppa haaveilee vain tappivehkeistä.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Antti ja Arska . Siinä Suomalaiset kuivurivehkeet . -80 luvun alkupuolella olin Antilla töissä , silloin oli laadussa parantamisen varaa . Nyt kyllä molemmat vehkeet ovat hyviä . Antin siirrettävälle en kehuja anna , siinä pitäis heittää mielukuvitusta peliin , olin nimittäin toisen kierroksen Antilla -90luvun lopulla .

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: kuivuriin uutta rompetta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)