Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapikone.  (Luettu 25487 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Klapikone.
Pitäähän Timpallakin olla hiukka romantiikkaa kun ähertää kiukaaseen tulia. Kolkko on tunnelma kun ei kiukaasta humina ja rätinä kuulu. ::)

***kantola on ihmisen paras ystävä. Kyllä talossa täytyy olla mahdollisuus kunnon klapilämmitykseenkin.
Kui mää ain olen paras?

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Klapikone.
http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/biomaster/kt200klapikone

Onkos tuosta mihinkään?

Myyntiin ei olis tarkoitus polttopuita tehdä vaan ihan omaan saunan pessään.

Ei olis mikkään pahan hintanen tuo Klapituiko.

Aika epäkuranttia klapia tekee. Silppuaa puuta, joten kintaat kädessä pitää puita pesään lisäämän. On niin tikkuista. Hyvinä puolina on toki se, että puu kuivuu hyvin ja helppoa sýtyttää. Nopeastikin tekee puuta. Senkun lykkii vaan. Nämä ex-työkaverin muinaisia kommentteja.

Itsellä kokemusta vastaavista on vain maamiesseuran superpilkkeestä. Vahingosta viisastuneesta ostin oman Japa 700:sen.

siinä koneessa sais olla automaatti syöttö niin olis vielä nopeempi tehdä.

Superpilkkeessä semmoinen on. Hinta on vaan aika suolainen ja tekee harmittavaisen pätkän rangan alusta ja lopusta. Muutoinkin silppuaa aikast paljon. On todella nopea, ellei sitten telo itseään sairaalakuntoon, jolloin klapintekoon luonnollisesti tulee tauko.  :-\

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Klapikone.
Pitäähän Timpallakin olla hiukka romantiikkaa kun ähertää kiukaaseen tulia. Kolkko on tunnelma kun ei kiukaasta humina ja rätinä kuulu. ::)

***kantola on ihmisen paras ystävä. Kyllä talossa täytyy olla mahdollisuus kunnon klapilämmitykseenkin.

Nimenomaan. Näillä pakkasilla etenkin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

josef

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Klapikone.
Kerrankin kun Timppa on oikealla asialla niin eikos kuoro ole joukolla mollaamassa. Voihan puun teon ottaa myös kuntoilun kannalta ei tarvitse polttaa pensaa kun ajaa kuntosalille.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Klapikone.
Eri seurojen klapituikoilla (siis vanhoja suomikoneita) on käynyt markilla vissiin kolme erilaista. Onhan se krouvi, mutta kun pohtii, että "tuhkasta on paha päätellä, millä puut oli tehty", niin tämäkin toimii oikein hyvin. Automaattisyöttö - hyvä juttu, mutta kallis ja silloin vänkkyrät pellonreunapuskat on jätettävä metsään mätänemään. Näissä käsisyöttöisissä giljotiinikoneissa on se hyvä puoli, että "melkein mikä vaan" menee kidasta sisään ja muuttuu uuniluukusta sisäänmeneväksi tavaraksi. Sälöjä ei tule pahasti, kun syöttää tuoretta rankaa - pinossa jo vähän "palaneesta" tulee murua aika lailla. Ja pirstoilla on helppo sytyttää. 5 cm ja alle voi syöttää halkaisun ohi, ei tule pirstaa yhtään. Jos ei tee kelomökin takanvieruskoristeita vaan polttopuuta polttamiseen, ottaisin jonkun tällaisen käsisyöttöisen giljotiinin.

Petri

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Klapikone.
Kerrankin kun Timppa on oikealla asialla niin eikos kuoro ole joukolla mollaamassa.

***Mää olen ihan vapaasti mollattavissa, ei haittaa. Määä olen jo niin monta vuotta täällä notkunnu että ei mene yöunet vaikka kuinka tulis näpeille.

 Voihan puun teon ottaa myös kuntoilun kannalta ei tarvitse polttaa pensaa kun ajaa kuntosalille.

***Oleellinen huomio.
Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Klapikone.
Automaattisyöttö - hyvä juttu, mutta kallis ja silloin vänkkyrät pellonreunapuskat on jätettävä metsään mätänemään. Näissä käsisyöttöisissä giljotiinikoneissa on se hyvä puoli, että "melkein mikä vaan" menee kidasta sisään ja muuttuu uuniluukusta sisäänmeneväksi tavaraksi.

***Petrin kanssa samaa mieltä, vaikka c100 alueen tukirohmu onkin hän.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Klapikone.

Mulla ollut Tuo Sakujen tekemä;

KRETZER  spalt machine

Kaikki menee neljään osaan mitkä jaksaa nostaa kyytiin,,,,,,,,,,,,,,,,th

 http://www.agri.fi
 

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Klapikone.
http://www.mascus.fi/images/productimages/6b6d07b7/fcffa96e.jpg

Tommonen Nokka pilkekone löytyi käyttämätön. 4 meetrisellä kuljettimella. Saas nähä millanen on...
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapikone.
Kerrankin kun Timppa on oikealla asialla niin eikos kuoro ole joukolla mollaamassa. Voihan puun teon ottaa myös kuntoilun kannalta ei tarvitse polttaa pensaa kun ajaa kuntosalille.
Mistä tiedät, ettei tähänkin ole kätkettynä jonkinasteista *****ilua. On se vaan niin perverssi äijä, että sahaa sinuakin linssiin mennen tullen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Klapikone.
Kerrankin kun Timppa on oikealla asialla niin eikos kuoro ole joukolla mollaamassa. Voihan puun teon ottaa myös kuntoilun kannalta ei tarvitse polttaa pensaa kun ajaa kuntosalille.
Mistä tiedät, ettei tähänkin ole kätkettynä jonkinasteista *****ilua. On se vaan niin perverssi äijä, että sahaa sinuakin linssiin mennen tullen.

***kylmiksellä on lippalakissakin perruutuspeilit, jottei Timppa pääse yllättämään takkaapäin...
Kui mää ain olen paras?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Klapikone.
vaikka c100 alueen tukirohmu onkin hän.

Menit paljastamaan tämänkin ;) Tosin nämä tuet (=maisemanhoitotuki raivauksista) eivät todellakaan tule ilmaiseksi. Raivaustaksat on aika alas mitoitettu, prkl. Mutta tuollaisella räkäpajukolla on lämmitetty jo muutaman vuosi ja vielä jatkuu. Kaupan päälle tulee vielä kylänmiesten ihmettely (=v_ttuilu), että palaakos tuollaiset pannussa ihan oikeasti...

Petri

PS. Olin sukulaismiestä päivän talkooavustamassa ensiharvennuksella ja kyllä sieltä tulee poltettavaa tämänkin perän rääseikkömetsistä ihan eri tahtiin kuin noiden laidunmaiden oja- ja reunapusikoista...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Klapikone.
vaikka c100 alueen tukirohmu onkin hän.

Menit paljastamaan tämänkin ;) Tosin nämä tuet (=maisemanhoitotuki raivauksista) eivät todellakaan tule ilmaiseksi. Raivaustaksat on aika alas mitoitettu, prkl. Mutta tuollaisella räkäpajukolla on lämmitetty jo muutaman vuosi ja vielä jatkuu. Kaupan päälle tulee vielä kylänmiesten ihmettely (=v_ttuilu), että palaakos tuollaiset pannussa ihan oikeasti...

Petri

PS. Olin sukulaismiestä päivän talkooavustamassa ensiharvennuksella ja kyllä sieltä tulee poltettavaa tämänkin perän rääseikkömetsistä ihan eri tahtiin kuin noiden laidunmaiden oja- ja reunapusikoista...

miksi ei palais?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Klapikone.
miksi ei palais?
Anteeksi epätäsmällinen ilmaisu: kysymys kylänmiehiltä on, että lämpiääkö se talo tuollaisilla. Palamista ei tosissaan epäillä...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Klapikone.
miksi ei palais?
Anteeksi epätäsmällinen ilmaisu: kysymys kylänmiehiltä on, että lämpiääkö se talo tuollaisilla. Palamista ei tosissaan epäillä...



ainaki meilä on lämminny ja hyvin..