Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ennustus: Valtran portaaton  (Luettu 33827 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kai ne insinöörit viä kehittää sellasenkin laatikon, jossa nopeus säätyy esim. välillä 0-50 portaattomasti ja kierrokset voi valita ihan mitä sattuu tyhjäkäynnin ja täyden tehon väliltä. Tietenkin sitten niin, että kuski lisää kierroksia ja loota pienentää välitystä vastaavasti. Vieläpä 100% hyötysuhteella tekevät tuon täysin mekaanisen portaattoman.

****Kuvailit just dynavtn
Kui mää ain olen paras?

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
mulla on ollut käsitys että zf eccomissa jota käytetään deutzissa ja jontikassa on neljä nopeus aluetta, neljällä planeetta pyörästöllä ja monilevypakoilla kytkentä. ja näiden väliset nopeudet saadaan kierrättämällä kieppulevypumpulla ja moottorilla. fendissä ja fergussa olevassa on kieppulevypumppu ja moottori, jotka on kytketty aurinkopyörään. lisäksi kaksi mekaanista aluetta, vaikka fendin ja fergun voimansiirto on enemmän hydraulinen pelto nopeudella niin hyötysuhde on silti sama. maantieajossa mekaaninen veto on hyvä koska nopeudet on suuria ja tehontarpeet myös. fendin ja fergun laatikossahan veto on enempi mekaaninen mitä kovempaa ajetaan. jotenkin oma ajatusmaailma pitää yksinkertaisempaa fendin ja fergun laatikkoa parempana. voiko tuota portaatonta laatikkoa enää tuostaan yksinkertaistaa. katsotaan mitä valtralla on tarjota.

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kertokaapa viisaammat että voisko tuo portaaton perustua sähköön?
Kun jontikasta saa jo vaihtovirtaa niin kait ne muutkin seuraa perässä... ;)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kertokaapa viisaammat että voisko tuo portaaton perustua sähköön?
Kun jontikasta saa jo vaihtovirtaa niin kait ne muutkin seuraa perässä... ;)


Voi ja siihn se tulee perustumaankin sitten joskus. Johan nyt on mahdoolista säätää tehokkaasti sähkömoottorin pyörimisnopeutta taajuusmuuttajilla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kertokaapa viisaammat että voisko tuo portaaton perustua sähköön?
Kun jontikasta saa jo vaihtovirtaa niin kait ne muutkin seuraa perässä... ;)


Kyllä dynavtn laatikkoa voi sähkömoottorillakin pyörittää.
Kui mää ain olen paras?

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Mettärattorista oli sähkökäyttönen rototyyppi tehty Ruottissa,jossain lehessä oli juttua.
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

RockBull

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kertokaapa viisaammat että voisko tuo portaaton perustua sähköön?
Kun jontikasta saa jo vaihtovirtaa niin kait ne muutkin seuraa perässä... ;)


Kyllä dynavtn laatikkoa voi sähkömoottorillakin pyörittää.

Eikun juluma antenni katolle ja ootellaan salaman iskua. Van kyllä perkele tonkii. Ja kuskikin pysyy hereillä...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kertokaapa viisaammat että voisko tuo portaaton perustua sähköön?
Kun jontikasta saa jo vaihtovirtaa niin kait ne muutkin seuraa perässä... ;)


Kyllä dynavtn laatikkoa voi sähkömoottorillakin pyörittää.

Eikun juluma antenni katolle ja ootellaan salaman iskua. Van kyllä perkele tonkii. Ja kuskikin pysyy hereillä...

Sähköinen voimansiirto polttomoottorin jatkeena on jo toteutettu 1942, tosin mekaanisen vaihteiston yhteydessä...

Linkissä lisää kohdassa voimansiirto.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elefant
Elefant – Wikipedia
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Kai ne insinöörit viä kehittää sellasenkin laatikon, jossa nopeus säätyy esim. välillä 0-50 portaattomasti ja kierrokset voi valita ihan mitä sattuu tyhjäkäynnin ja täyden tehon väliltä. Tietenkin sitten niin, että kuski lisää kierroksia ja loota pienentää välitystä vastaavasti. Vieläpä 100% hyötysuhteella tekevät tuon täysin mekaanisen portaattoman.

****Kuvailit just dynavtn

Muuten kyllä, mutta valitettavasti 100% ja täysin mekaaninen ei vielä oo todellisuutta. Muuten Dyna-VT käsittääkseni toimii vipuajossa niinkin, että maksiminopeus on rajoitettu ja kuskin lisätes kierroksia välityssuhde muuttuu.
tethering holes to their concave windings

Teroman

Vs: Ennustus: Valtran portaaton

Mitenkä Portaattomat valtut toimineet ?
 :'(

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ennustus: Valtran portaaton

Mitenkä Portaattomat valtut toimineet ?
 :'(


Eipä taida toimia kun ei vielä ole toteutunut tuon ketjun aloittajan veikkaus.

Eikös MF:stä pitänyt tulla marginaalimerkki?

Eikös Valametista pitänyt tulla lippulaiva?

Eikös Fendtistä pitänyt tulla kakkosmerkki?

Eikös? Eikö?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

ujiyf171

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Noo, eiköhän se ole hyvä kuitenkin, että ei ole ihan sama rauta kaikissa.

On muuteen kehittynyt Vallun portaatonkin elinkaarensa aikana. Ainakin uusi esittelykone pelasi todella hienosti. Ei ole paljoa kokemusta, mutta tuntuma ja toiminta oli heti paljon parempi ja sivistyneempi kuin ensimmäisissä esittelykoneissa. Samaa kuluunu muualtakin.

 

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Ennustus: Valtran portaaton

Mitenkä Portaattomat valtut toimineet ?
 :'(


Eipä taida toimia kun ei vielä ole toteutunut tuon ketjun aloittajan veikkaus.

Eikös MF:stä pitänyt tulla marginaalimerkki?

Eikös Valametista pitänyt tulla lippulaiva?

Eikös Fendtistä pitänyt tulla kakkosmerkki?

Eikös? Eikö?
  Eiköhän ne kohta ole samoja vehkeitä,pannaan vaan asiakkaan haluama teippi kylkeen,samaa paskaa vähän eri paketissa.
  Eipähän noilla nykyfirmoilla ole muuta tavoitetta kun vaan se voiton maksimointi eikä tuotteeen laadun kautta saatu arvostus

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Ennustus: Valtran portaaton

Mitenkä Portaattomat valtut toimineet ?
 :'(


Eipä taida toimia kun ei vielä ole toteutunut tuon ketjun aloittajan veikkaus.

Eikös MF:stä pitänyt tulla marginaalimerkki?

Eikös Valametista pitänyt tulla lippulaiva?

Eikös Fendtistä pitänyt tulla kakkosmerkki?

Eikös? Eikö?

Verku on ...... merkki. Sekasikiö. Kopioitu ja kopioitu paisi pellit ja koppi.
Siis nykyään.
Tekohengitetty merkki.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Enemmän tai vähemmän, sekasikiöitä kaikki merkit. Malleja hirveesti, vaihdelaatikoita, moottoreita, akseleita vaihdellaan monen merkin välillä. Vrt. vaikka John Deere/ Renault-Claas/ Stayer/ Massey Ferguson/ Deutz/ Fendt. Noistahan saa ympyrän sulkeutumaan! Ja sitten nämä,samaa konetta-eri merkkiä mallit vielä, esim. Valtra S-Massey Ferguson 8600

Kuka voipi mennä sanomaan, että yksi merkki on paras, ja toinen ihan paska?