Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurikyselyä  (Luettu 21577 kertaa)

montöör

  • Vieras
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Huoltomiesten joukko on aikas kirjava. Huoltojamppa antaa itsestään pro- kuvan kun kertoo
sisäpiirin juttuja kovalla äänellä v- tehosteisesti. Vaan voihan joku malli ollakin kehno jos testaus on
jätetty ostajan huoleksi.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Puimurikyselyä
Arvelen että Sampo 2065 on varmaankin yksi useimmiten puintiaikana hajoavista puimurimalleista ja tämän arvion perustan siihen että se on yksi Suomen yleisimmistä puimureista. Samalla kaavalla arvelen Sampo 2045:n olevan eniten hajonnut konemalli, tietääkseni se on yleisin 1990-2010 vuosimallien puimureista. Olisin varsin huolestunut Case Axial Flown teknisestä tasosta jos niitä särkyisi Suomessa yhtä usein kuin ainakin 100 kertaa yleisempää Sampo 2045-mallia. Ne on nuo puintialat yhdelle koneelle niin käyttäjän ajatumaailmasta kiinni, joku ei meinaa ehtiä millään koneella 80 ha alaa pakettiin, toinen vetää Sampon 680:llä 150 ha ohimennen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Morris65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Puimurikyselyä
Ostin pari vuotta sitten käytetyn zampoonin ja hyvin se on pelannut, kaikis puimureis on läpikäytävää syksyisin ja kaikki kuluu mikä klemppaa. Tärkeintä on kattoa, että ei ole kiviä menny läpi, niiden jälkien korjaaminen maksaa maltaita, muuten kyl selvii. Yksi tärkeä pointti Sampon hyväksi on varaosapuoli, ne kun saa syksyllä nopeesti tehtaan portilta, nois vanhois vihreiskin rupiaa olemaan se ,että osia saa hakemalla hakea, jos sattuu löytämään Suomesta. Kun ostat, niin kato jostain neliveto, voin suositella lämpimästi, käytetys ne ei maksa juurikaan yhtään lisähintaa ja menee kyl märäs huomattavasti paremmin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että jos ei puimuri ilman nelivetoa etene, niin paras jättää puimatta. Mitä järkeä sotkea ja tiivistää peltoa? Kyllä 2000 srj hydro Sampo kulkee etuvedollakin pahassakin kurakossa ja saa aikaan melkoiset raiteet.
Joo, ja ku napsauttaa nelivejon päälle, nii sitte ei tule niitä raiteita niin...

Näinhän se menee, huomaa kyllä, kun menee hiukan nykimällä kosteessa, mutta niitä raiteita ei juuri jää, kun takapää tuuppaa eikä uppoa. Kyllä 2045:llakin paljon syksyllä ajelee, kunhan hiukan järkeilee lajikevalintaa. Montako hehtaaria olette Sampoilla saanu puitua päivässa?

Viimeksi muokattu: 06.02.16 - klo:10:06 kirjoittanut Morris65

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.

Mä olen vähän jäävi ottamaan Sampoon kantaan, mulla on itsellä vanha JD 1157, jota pidän erittäin kestävänä puimurina. Parisenkymmentä hehtaaria olen kuitenkin puinut naapurien 2045 ja 2065 -malleilla. Kyllähän sen eron saksalaiseen huomaa heti, kun laittaa puintikoneiston käyntiin. Sellaista hytkymistä noi molemmat koneet pitää, ettei ole ole mikään ihme että ne Sampon ohuet pellit ratkeavat.

Ensimmäisellä ajokerralla en tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun laitoin tappurin päälle.

Kai niissä jotain hyvääkin on? Puhdistettavuus? Jatkuvaa remonttia tehdessä voi kyllä alkaa pidemmän päälle v*tuttamaan.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Yliampuva lausunto ;D Se on totta, että voi olla tosi hyvä kone tai ihan pommi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koneen saa pilattua joko tehtaalla, huonolla kokoonpanolla tai isäntä maakunnassa. Viimeksi mainitusta on hyvä esimerkki, kun kollega osti käytetyn Sampon, jossa edellisellä omistajalla oli ollut näkemys, että remmit kuuluu olla niin kireällä kuin mahdollista. Oli tarvinnut ensi töikseen hellittää niitä, ettei kaikki ollut viulunkielinä. Oli tuosta jo se näkyvissä, että ihmeellisiä hitsauksia oli jouduttu tekemään, kun paikat ei olleet kestäneet remmien kireyttä.

Tänä iltana Sampopäiville.... ;D ;D

Anteeksi Kylmis, mutta mun mielestä oikeat puimurit eivät ratkea mistään, vaikka remmit oliskin liian kireällä. Etkös sä harkinnut jossain vaiheessa Averoa?

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Puimurikyselyä
Ostin pari vuotta sitten käytetyn zampoonin ja hyvin se on pelannut, kaikis puimureis on läpikäytävää syksyisin ja kaikki kuluu mikä klemppaa. Tärkeintä on kattoa, että ei ole kiviä menny läpi, niiden jälkien korjaaminen maksaa maltaita, muuten kyl selvii. Yksi tärkeä pointti Sampon hyväksi on varaosapuoli, ne kun saa syksyllä nopeesti tehtaan portilta, nois vanhois vihreiskin rupiaa olemaan se ,että osia saa hakemalla hakea, jos sattuu löytämään Suomesta. Kun ostat, niin kato jostain neliveto, voin suositella lämpimästi, käytetys ne ei maksa juurikaan yhtään lisähintaa ja menee kyl märäs huomattavasti paremmin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että jos ei puimuri ilman nelivetoa etene, niin paras jättää puimatta. Mitä järkeä sotkea ja tiivistää peltoa? Kyllä 2000 srj hydro Sampo kulkee etuvedollakin pahassakin kurakossa ja saa aikaan melkoiset raiteet.
Joo, ja ku napsauttaa nelivejon päälle, nii sitte ei tule niitä raiteita niin...

Näinhän se menee, huomaa kyllä, kun menee hiukan nykimällä kosteessa, mutta niitä raiteita ei juuri jää, kun takapää tuuppaa eikä uppoa. Kyllä 2045:llakin paljon syksyllä ajelee, kunhan hiukan järkeilee lajikevalintaa. Montako hehtaaria olette Sampoilla saanu puitua päivässa?
En tiiä. Kuivuri ja kärryt tupella ennen iltaa...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Puimurikyselyä
Ostin pari vuotta sitten käytetyn zampoonin ja hyvin se on pelannut, kaikis puimureis on läpikäytävää syksyisin ja kaikki kuluu mikä klemppaa. Tärkeintä on kattoa, että ei ole kiviä menny läpi, niiden jälkien korjaaminen maksaa maltaita, muuten kyl selvii. Yksi tärkeä pointti Sampon hyväksi on varaosapuoli, ne kun saa syksyllä nopeesti tehtaan portilta, nois vanhois vihreiskin rupiaa olemaan se ,että osia saa hakemalla hakea, jos sattuu löytämään Suomesta. Kun ostat, niin kato jostain neliveto, voin suositella lämpimästi, käytetys ne ei maksa juurikaan yhtään lisähintaa ja menee kyl märäs huomattavasti paremmin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että jos ei puimuri ilman nelivetoa etene, niin paras jättää puimatta. Mitä järkeä sotkea ja tiivistää peltoa? Kyllä 2000 srj hydro Sampo kulkee etuvedollakin pahassakin kurakossa ja saa aikaan melkoiset raiteet.
Joo, ja ku napsauttaa nelivejon päälle, nii sitte ei tule niitä raiteita niin...

Näinhän se menee, huomaa kyllä, kun menee hiukan nykimällä kosteessa, mutta niitä raiteita ei juuri jää, kun takapää tuuppaa eikä uppoa. Kyllä 2045:llakin paljon syksyllä ajelee, kunhan hiukan järkeilee lajikevalintaa. Montako hehtaaria olette Sampoilla saanu puitua päivässa?
1400hehtoo alkaa oleen järkevän ylärajoilla yhdellä kuskilla.
Hehtaarit riippuu aikapaljon satotasosta ja lohkoista...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Puimurikyselyä
Mulla on vissiin ollu huonoa tuuria noiden sampojen kans, kun talos on ollu syksystä 80 sampo joista nyt on kolmas käytössä ja taatusti suurin huolto/korjauskulu on ollu öljyt ja suodattimet, jotka onkin vaihdeltu joka syksy, mutta kai se huono on, kun kerran ammattimiehet niin sanoo  :-\

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Puimurikyselyä
Sampossa pitääkin muistaa kiristää kummankin puolen remmit yhtä tiukalle ettei vedä konetta mutkille. Eipä ole ikävä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Puimurikyselyä
Sampossa pitääkin muistaa kiristää kummankin puolen remmit yhtä tiukalle ettei vedä konetta mutkille. Eipä ole ikävä.

 ;D

huolettomia käyttäjiä sano....


ittellä on iankaikkisen vanaha mfsampo ja se riittää tähän oli remppaa tai ei ja tähän mennes ei oo puinti keskeytyny kun kaks kertaa, toisella katkes siirtopumpusta nokka ja toisella lähti ajovariaattori irti.. eka siis väsymistä ja toinen oli varmaan jääny veliipoijalta löyhälle remmiä kiristettäes..

no.. on meillä puitu näillä huippumerkiilläki urakoottijooren toimesta ja enemmän ne on ollu pirätöksis.. sattumaahan se on tietysti enkä sampua kehu kunei oo uuremmista kokemusta yhtää mitää että se siitä ja saimpahan sanottua ;)

mutta ihimetelly aina kun yks tuttu henkeen ja vereen hollantimies, osti sitte kumminki sampon, erellistä sampua isoomman ja monta vuotta puinu silläki jo ja se kun ei sitte kattele romuja ollenkaa, siä teherähän töitä kunon sen aika ja sitte kyllä ennakoorahan ja huolletahan konehet viimeesen päälle..

mutta kaikkihan non paskoja ku ne hajuaa aina silloon kuon kiirus???
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Puimurikyselyä
Yhden syksyn kokemuksella vm.96 MF 26:sta (2065) voin sanoa ettei 100ha ole kuin maistaa tuolle koneelle. 420 pöydällä. Tämä yksilö ainakin oli muuta kuin "tietäjät" sanoo, pui puhdasta, ilman tappioita ja käy tasaisesti. On toki varmaan parempiakin koneita mutta tämä on enemmän kuin riittävä mulle. Ai niin ja varaosakulut 0 euroa koko syksyltä.

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
Vs: Puimurikyselyä
Kun ehdotin eukolle että  vaihtaisin puimuria, niin tokaisi siihen että "Miksi?!? Mitä pahaa se mulle on tehny?" -Eipä mitään. Siis taas oli akka oikeassa...  ::)
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

tolasvw

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Puimurikyselyä
Niinkuin edellä jo sanottiin ei puimurilla puida hehtaareita vaan tonneja tai tilavuutta.
100 000 kg vehnää vaatii aina pitkän päivän, niistä vaan loppuu läpäisy kyky ja moottori tehot kesken

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Yliampuva lausunto ;D Se on totta, että voi olla tosi hyvä kone tai ihan pommi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koneen saa pilattua joko tehtaalla, huonolla kokoonpanolla tai isäntä maakunnassa. Viimeksi mainitusta on hyvä esimerkki, kun kollega osti käytetyn Sampon, jossa edellisellä omistajalla oli ollut näkemys, että remmit kuuluu olla niin kireällä kuin mahdollista. Oli tarvinnut ensi töikseen hellittää niitä, ettei kaikki ollut viulunkielinä. Oli tuosta jo se näkyvissä, että ihmeellisiä hitsauksia oli jouduttu tekemään, kun paikat ei olleet kestäneet remmien kireyttä.

Tänä iltana Sampopäiville.... ;D ;D

Anteeksi Kylmis, mutta mun mielestä oikeat puimurit eivät ratkea mistään, vaikka remmit oliskin liian kireällä. Etkös sä harkinnut jossain vaiheessa Averoa?
Joo, ei varmaan ratkeekkaan. Avero olisi hieno kone, mutta omat harminsa siinäkin.

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Puimurikyselyä
Yhden syksyn kokemuksella vm.96 MF 26:sta (2065) voin sanoa ettei 100ha ole kuin maistaa tuolle koneelle. 420 pöydällä. Tämä yksilö ainakin oli muuta kuin "tietäjät" sanoo, pui puhdasta, ilman tappioita ja käy tasaisesti. On toki varmaan parempiakin koneita mutta tämä on enemmän kuin riittävä mulle. Ai niin ja varaosakulut 0 euroa koko syksyltä.

Eikö 530:llä enää ehdi?