Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurikyselyä  (Luettu 21578 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
Ja Sampon varaosahinnoittelu on ollut kohtuullinen, jos on heidän omasta tuotannostaan tuleva osa.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Puimurikyselyä
Ja Sampon varaosahinnoittelu on ollut kohtuullinen, jos on heidän omasta tuotannostaan tuleva osa.
Itte oon järkeilly niin että sampo tekee varaosilla suhteessa paremman tilin kuin itse puimureilla.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

savmikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Puimurikyselyä
Meillä myös ulkomailta kotiin tuotu punainen Porilainen on vm 1999 ja vastaa tuota keltaista 2085. Tunteja ostaissa oli jotain 1600, nyt karvan alle 2K. Heti tein läpikäyntiä ja kaikki epäilyttävä kunnostettiin, rahaa ei kuitenkaan mennyt tolkun paljoa. Ajaminen vaatii malttia ja kaikki uudet pärinät ja tärinät pitää ottaa vakavasti ja syksyllä tehdä vikalista.
Totta on myös että väljillä kelasäädöillä kannattaa ja voi ajaa.

Mutta 250ha alalle ei tuollainen kone ole järkevä ratkaisu missään nimessä. Itse hakisin tuossa tilanteessa CASEN tuolta euroopasta. Saisi ikuisen koneen, on tehty sekä raudan että järjen vierellä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
Ja Sampon varaosahinnoittelu on ollut kohtuullinen, jos on heidän omasta tuotannostaan tuleva osa.
Itte oon järkeilly niin että sampo tekee varaosilla suhteessa paremman tilin kuin itse puimureilla.
Varaosilla tehdään aina bisnestä, mutta toiset osaa riistää niistä vielä enemmän.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Puimurikyselyä

Ennemmin 2000h ajettu NH kuin uusi porilainen.
mitä porilaisia sulla ollut? Mun mielestä uudet Comiat on komeita....

Taisi olla talossa 5 tai 6 uutena tullutta Sampoa ennen minua, itse en ole omistanut yhtäkään. Puimaan opettelin 460 Sampolla. Sen muistan, että karvalakki piti olla päässä ja hanskat kädessä, paljon teräviä viimeistelemättömiä pellinkulmia, pientä remppaa riitti... Ei sinänsä, Sampot ovat hyviä keveyteensä nähden (esim. eteneminen märässä).

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Puimurikyselyä
Ostin pari vuotta sitten käytetyn zampoonin ja hyvin se on pelannut, kaikis puimureis on läpikäytävää syksyisin ja kaikki kuluu mikä klemppaa. Tärkeintä on kattoa, että ei ole kiviä menny läpi, niiden jälkien korjaaminen maksaa maltaita, muuten kyl selvii. Yksi tärkeä pointti Sampon hyväksi on varaosapuoli, ne kun saa syksyllä nopeesti tehtaan portilta, nois vanhois vihreiskin rupiaa olemaan se ,että osia saa hakemalla hakea, jos sattuu löytämään Suomesta. Kun ostat, niin kato jostain neliveto, voin suositella lämpimästi, käytetys ne ei maksa juurikaan yhtään lisähintaa ja menee kyl märäs huomattavasti paremmin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että jos ei puimuri ilman nelivetoa etene, niin paras jättää puimatta. Mitä järkeä sotkea ja tiivistää peltoa? Kyllä 2000 srj hydro Sampo kulkee etuvedollakin pahassakin kurakossa ja saa aikaan melkoiset raiteet.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Puimurikyselyä
Ostin pari vuotta sitten käytetyn zampoonin ja hyvin se on pelannut, kaikis puimureis on läpikäytävää syksyisin ja kaikki kuluu mikä klemppaa. Tärkeintä on kattoa, että ei ole kiviä menny läpi, niiden jälkien korjaaminen maksaa maltaita, muuten kyl selvii. Yksi tärkeä pointti Sampon hyväksi on varaosapuoli, ne kun saa syksyllä nopeesti tehtaan portilta, nois vanhois vihreiskin rupiaa olemaan se ,että osia saa hakemalla hakea, jos sattuu löytämään Suomesta. Kun ostat, niin kato jostain neliveto, voin suositella lämpimästi, käytetys ne ei maksa juurikaan yhtään lisähintaa ja menee kyl märäs huomattavasti paremmin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että jos ei puimuri ilman nelivetoa etene, niin paras jättää puimatta. Mitä järkeä sotkea ja tiivistää peltoa? Kyllä 2000 srj hydro Sampo kulkee etuvedollakin pahassakin kurakossa ja saa aikaan melkoiset raiteet.
Joo, ja ku napsauttaa nelivejon päälle, nii sitte ei tule niitä raiteita niin...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Yliampuva lausunto ;D Se on totta, että voi olla tosi hyvä kone tai ihan pommi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koneen saa pilattua joko tehtaalla, huonolla kokoonpanolla tai isäntä maakunnassa. Viimeksi mainitusta on hyvä esimerkki, kun kollega osti käytetyn Sampon, jossa edellisellä omistajalla oli ollut näkemys, että remmit kuuluu olla niin kireällä kuin mahdollista. Oli tarvinnut ensi töikseen hellittää niitä, ettei kaikki ollut viulunkielinä. Oli tuosta jo se näkyvissä, että ihmeellisiä hitsauksia oli jouduttu tekemään, kun paikat ei olleet kestäneet remmien kireyttä.

Tänä iltana Sampopäiville.... ;D ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Yliampuva lausunto ;D Se on totta, että voi olla tosi hyvä kone tai ihan pommi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koneen saa pilattua joko tehtaalla, huonolla kokoonpanolla tai isäntä maakunnassa. Viimeksi mainitusta on hyvä esimerkki, kun kollega osti käytetyn Sampon, jossa edellisellä omistajalla oli ollut näkemys, että remmit kuuluu olla niin kireällä kuin mahdollista. Oli tarvinnut ensi töikseen hellittää niitä, ettei kaikki ollut viulunkielinä. Oli tuosta jo se näkyvissä, että ihmeellisiä hitsauksia oli jouduttu tekemään, kun paikat ei olleet kestäneet remmien kireyttä.

Tänä iltana Sampopäiville.... ;D ;D
Klo 22 asti ruuat ja juomat tarjoo,sitte pitää lähtee jatkoille...

Jomp0

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Puimurikyselyä
No kumpis on tehokkaampi, tommonen tc 54 vai 2065 sampo, siis käytännön puintiteho?
Tc 56 varmaan jo huomattavasti tehokkaampi?

2065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Puimurikyselyä
Aika kiirus  tulee jos 2065:lla yrittää ton alan puida, ja jos vielä tulee lisää puitavaa niin pieneksi jää...kyllä 56 nyykkäri olis järkevämpi vaihtoehto.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
valtra huollossa olis syksyllä 2065 pihalla pellit pystyssä. pysähdyin ohimennen huoltomiehen juttusille. huoltomies totesi, että elä ikinä koskaan laita tällaista puimuria.
Yliampuva lausunto ;D Se on totta, että voi olla tosi hyvä kone tai ihan pommi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koneen saa pilattua joko tehtaalla, huonolla kokoonpanolla tai isäntä maakunnassa. Viimeksi mainitusta on hyvä esimerkki, kun kollega osti käytetyn Sampon, jossa edellisellä omistajalla oli ollut näkemys, että remmit kuuluu olla niin kireällä kuin mahdollista. Oli tarvinnut ensi töikseen hellittää niitä, ettei kaikki ollut viulunkielinä. Oli tuosta jo se näkyvissä, että ihmeellisiä hitsauksia oli jouduttu tekemään, kun paikat ei olleet kestäneet remmien kireyttä.

Tänä iltana Sampopäiville.... ;D ;D
Klo 22 asti ruuat ja juomat tarjoo,sitte pitää lähtee jatkoille...
Salaatteja ja jotain makkaransiivuja :( Kyllä Hankkijan sapuskat oli paljon paremmat... ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurikyselyä
No kumpis on tehokkaampi, tommonen tc 54 vai 2065 sampo, siis käytännön puintiteho?
Murtolan palstalla Rubinjo jutteli sellaista, että Nyykkärissä on kolmasosan parempi puintiteho kuin 2065:ssa. Kannattaa kysellä Rubinjolta lisää...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Puimurikyselyä
Aika kiirus  tulee jos 2065:lla yrittää ton alan puida, ja jos vielä tulee lisää puitavaa niin pieneksi jää...kyllä 56 nyykkäri olis järkevämpi vaihtoehto.


joku syy, miksi ei 2065:lla normisyksynä tuota alaa puisi. eikös niissä kuitenkin joku 42-45 pöytä syömässä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...