Kerronpa tähän omat kokemukseni, vaikka saattaa olla jo aiemminkin kirjoitettu. Eli reilu kolme vuotta sitten tuli loppusyksystä Maxxumista (-95) takaveto tuntimittarin näyttämällä n. 10500. Kuormaaja ollut valmistusvuodesta päätellen uudesta asti . Oli kai se jotain oireillu jo aiemminkin, mutta ei ollu rahaa/aikaa remonttiin. Onneksi oli rehua siilossa vielä sinä vuonna, niin sitä sai nosteltua - aumasta ei saanu.
Maaliskuun lopulla varmistui rempan rahoitus ja saatiin härveli korjaamolle. Kävin sitä etuperää avattuna katsomassa, mutta en oikein ymmärtänyt, mikä sieltä oli lauennut. Muuta ei jäänyt mieleen kuin "osat kolmisen tonnia ja työt pari". No kolme viikkoa siinä tais mennä että tuli kuntoon. Olkatappien laakerit korjattiin samalla. Napojen öljyvuotoa yritettiin samalla tukkia koneistamalla tiivistepinnat(?). On mulla se osalista jossain mapissa, vois sen tsekata vielä.
Koneen ajoin lumisena aikana takaisin kotiin ja neliveto toimi remontin jälkeen. Mutta kun kevät koitti ja lumien sulamisen myötä liukkaus katosi, alkoi aivan valtava pauke etuakselista. No kyselin sitten korjaamolta #EMV. Päällikkö kävi lauantana itse toteamassa tilanteen, vaihtoi etuperän öljyt ja totesi, ettei vaikutusta. Maanantaina lavettiauto toi esittelyFarmall U 115:n tontille ja vei Maxxumin pajalle takaisin.
Kolmen viikon päästä tuli soitto, että kunnossa on ja auto käy vaihtamassa koneet. Mulle ei sitten selvinnyt lopultakaan, mikä oli mennyt vikaan ekassa remontissa. Sen jälkeen oon toiminut. Vetoniveliä ei vaihdettu ja ne on naputtanu sen jälkeenkin tietysti. Mutta niin ne naputtaa LandCruiserissakin - sit ku lakkaa naputtamasta niin loppuu luutavasti vetokin. Tunteja nyt reilu 12000.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...