Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New hollandin ohjelmointi  (Luettu 27184 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: New hollandin ohjelmointi
Naapurin nyykkäristä levis pakat ohjelmoinnin myötä..

Olko 4 vai kuuspyttynen? Kuuspyttysistä pitäs kuulemma askin paineita nostaa ohjelmoinnin myötä.
Kutonen

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..

Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
 

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.

Taitaa sieltä vetolevy olla tosiaan poikimassa  :-\ ikävä homma kyl...

Itellä 5500h ajettu 7030 pc joka lykkää tapilta 260 kaakkia reilun 900nm väännöillä. Koputetaan puuta, mutta on toiminut hienosti eikä askiakaan ole tarvinnut kalibroida kuin ihan pari kertaa

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..

Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: New hollandin ohjelmointi
Miksi ostella nyykkärin henkilaukkuja kun saatavilla matalakierrosmalleja jossa vääntö alhaalta ylös
lähes sama on kuin ennen vanhaan volvo bm 350 boxer. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mah

  • Vieras
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..

Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..

Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..

Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..

Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X
Juu ja siltikin painaa sen kolme tonnia tota venttiiliä vähemmän..

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..

Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..

Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X
Juu ja siltikin painaa sen kolme tonnia tota venttiiliä vähemmän..
Mihin se teho pannaan jos ei massa pidä renkaita pellossa? Saahan sitä tehoa olla jos sitä ei saa hyötykäyttöön.  ::)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ottaako niittokone käyttövoimansa maapyörästä ??? 

Meilläkin on sellanen. Vaati 2 hevosvoimaa toimiakseen.

On nää nyky niittokoneet kuitenkin aika paljon leveämpiä.

alpo10

  • Vieras
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10801
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa

Porin tehotuonnin vanaken boksi on 6400 Valtran pellin alla vieläkin, mutta piuhat on ollut irti kohta 2v. Toisaalta hyvä jotta se oli Boksi, sai edes vähäiset ponit käyttöön. Mitäänhän tuolla ei vakiona tee, mutta eipä ole vielä tullut ohjelmoitettua uudelleen. Vanakenilla ei enää lähde käyntiin, ainakaan jos pitää hehkuttaa, muuten konstailemalla - ehkä. Täytynee kysellä tässä auringon noustessa kuka sen virittelis. Olikos joku LCR-racing ottanut tuollaisesta "sopivasti". Vieläköhän viritellyt pelit on kasas ?

JST

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10801
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti  8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui  :(

JST

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo en tunne niin tota 6400. Tonni+alv makso tuohon uus ecu.