Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe viivakoodit  (Luettu 6382 kertaa)

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
viivakoodit
Viivakoodi Maatalouden laskentakeskuksen lähettämässä WEB Wisu -laskussa on mitä sattuu. Ei lue mobiilipankki eikä viivakoodin yleismallinen lukusovellus.  Tuo sovellus osaa lukea myös venäjällä tehdyt laskujen qr ja viivakoodit, on testattu.

Antaa oikein hyvän kuvan firman bittitaidoista, kun ei osata viivakoodia tehdä. Opiskelin pakkasjakson aikana tekemään eri koodin pätkiä yhistämällä viivakoodit omiin laskuihin ja ne koodit  lukulaitteet kyllä lukee oikein. MLK laskun viivoja en osaa tulkita onko ne vaadittua 128C -koodia vai olisko lipsahtanut A tai B. Tulostus on puhdas ja hyvin skannattavissa, mutta ei ole koodit oikein.

Valtion lähettämässä laskussa eli ennakoveron laskussa viivakoodi ei ole finanssialan keskusliiton antaman ohjeen mukainen. Sais olla max 105mm, mutta on 115mm. No valtiohan saa tehdä mielensä mukaan ihan kuin Mavi eikä sanktioita tule.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: viivakoodit
Miks toi toimii mulla 9 euron Lidl-lukijalla  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Naturalis

  • Vieras
Vs: viivakoodit
Miks jonkun täytyisi lukea jotain ylihinnoitellun shaiban laskun viivakoodeja? 8)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: viivakoodit
Mulla on maatalouden laskentakeskuksen lasku kanssa pöydällä. Kirjasin käsin, maksan tuota webwisua vielä muutaman vuoden, jos vaikka joskus ymmärtäisi niiden vinksahtanutta käyttöliittymää. Peltotuki pron vuosimaksu ei ole juurikaan sen suurempi, vaikka onkin ostaessa aika kovanhintainen.

-SS-

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: viivakoodit
Mainitusta laskuttajasta ei ole kokemusta, mutta yleensäkin noissa viivakoodeissa on toisinaan jotain kummallista.
Mulla on hyvin vanha Finn-ID:n kynämallinen lukija, taitaa olla oikeasti Welch-Allyn 93C. Olen ohjelmoinut sen niin että sen pitäisi lukea useimmat koodit. Ainakin seuraavat, mahdollisine pituus- ja muine variaatioineen:

codabar
code 39
code 2/5
code 93
UPC A/E/E expand
EAN/JAN 13 ja 8
UPC/EAN 2/5 digits
interleaved 2/5
MSI
code 128 A/B/C
code 11(3)

Miksiköhän noitakin pitää olla niin riivatun montaa erilaista? Amerikkalaiset päässeet suunnittelemaan?
Aina silloin tällöin tulee laskuissakin vastaan viivakoodeja jotka tulostuslaadultaan ovat varmasti OK mutta silti ne eivät toimi. Eli ovat selvästi 'rikki'.
Olisi tuolla sellainen tassumallinkin lukija, mutta en ole jaksanut vaivautua tekemään vertailevaa hutkimusta.

Olen mokannut itsekin koodeja tulostaessa. Vanhan HP1100 laserin pingviiniajuri tekee Eco-asetuksella leveistä palkeista sellaisia että niissä on vain laatikon ääriviivat. Siitä eivät koodinlukijat oikein tykkää...

montöör

  • Vieras
Vs: viivakoodit
Kanssa tuo kynämallinen lukija. En ole tehnyt sille
mitään ohjelmointia ja lukee kaikki koodit. Ainakin
melkein. Jos koodi on tulostettu mustesuihkulla ei
tarvitse edes kokeilla. Niinpä s- postiin tulevat laskut
täytyy tulostaa paperille ja sitten näpytellä. Sorminäppäryys
pysyy yllä. :)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: viivakoodit
Kyllä aina joskus tulee sellainen lasku josta viivakoodin luku ei onnistu,tai sitten lasku jää vajavaiseksi.Syy lienee laskun tekijän laskutusohjelmassa joka ei pysty tekemään täydellistä viivakoodia.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: viivakoodit
Kanssa tuo kynämallinen lukija. En ole tehnyt sille
mitään ohjelmointia ja lukee kaikki koodit. Ainakin
melkein. Jos koodi on tulostettu mustesuihkulla ei
tarvitse edes kokeilla. Niinpä s- postiin tulevat laskut
täytyy tulostaa paperille ja sitten näpytellä. Sorminäppäryys
pysyy yllä. :)

Kyllä mulla toimii musteruutallakin tulostetut - ellei ihan talouspaperille ole tulostanut ja tulostinpäässä ei kulje mukana tukkua koirankarvoja :-)
Ainakin Brotherin monitoimihärveli kelpaa. Joku MFC-5890 tms.

Vakiona se lukeekin kaikki - omani tuli aikanaan jostakin sellaiseksi ohjelmoituna että se ei suostunut lukemaan kuin ne pankkikoodit (code 128 C).
Tämä oli siis vain kynän toimittajan tarkoituksella tekemä valinta ja rajoitus.
Härveli tottelee kai parhaiten nimeä 'ScanTeam 2380'.

Alla pari linkkiä jos joku noista jotain hyötyy - luultavasti ei. Ohjelmointi- ja käyttömanuaali.

http://cybarcode.com/sites/cy/files/manuals/hhp/st2380_programming_manual.pdf
http://cybarcode.com/sites/cy/files/manuals/hhp/st2380_user_manual.pdf

Äh, metsään tästä, energiarääseikkö odottaa...

Köntys

  • Vieras
Vs: viivakoodit

Kooda Viivit  ;D

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: viivakoodit
E-laskussa on viivakoodi numeroina. Sitten pankkiohjelmassa laittaa lue viivakoodi, niin siihen tulee ruutu, johon voi liittää sen nummeron. Hienommat kirjanpito-ohjelmat kuulemma osaavat lukea sen E-laskun ja maksaakin sen.

Mutta siis tuntuu paljon helpommalta kuin sen viivakoodin lukuyritykset siiltä nuhjaantuneelta paperilta. Jotenkin vaa viivakoodi ei tahdo aueta lukijalla, kun se paperi on ollu rutussa jossakin taskussa ja vielä mustan rasvan tahroja päällänsä.

-SS-

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: viivakoodit
Niinpä s- postiin tulevat laskut
täytyy tulostaa paperille ja sitten näpytellä. Sorminäppäryys
pysyy yllä. :)

Miksi et ota laskusta viitettä ja muita tarvittavia tietoja ctl+c ja +v? Työlästä copypasteaminenkin on viivakoodin lukemiseen verrattuna, mutta kyllä naputtelun pesee 6-0.
I like a good pompadour.
Brian Setzer

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: viivakoodit
Viivakoodi laskussa on vähän semmoinen muinaisjäänne. Kuten useimmat kertoo, itsekin käytän e-laskuja ja  virtuaaliviivakoodia laskuja maksaessa. Tabletilla kokeeksi noita viivakoodeja sillon tällön, se kun nuo qr -kooditkin poimii.  Nykyään pääsee  tosi helposti eroon rahoistaan. Hankalampi on sitä tulopuolta saada.

Eniten tässä asiassa jurppii se, kun meiltä vaaditaan täydellisyyttä vaikka missä asiassa ja nämät isot byroot saa huseerata miten sattuu ilman mitään sanktioita. Voipi olla MLK lasku hyvin vaikka sopivasti rypyssä tahi muu mustehäiriö tulostuksessa postin laskujen tulostuspalvelussa. Ei kai se MLK niitä itse tulosta ?

Tulleepi mehukkaammat keskustelut kun vähän trollaa.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: viivakoodit
Aina sanonut, että viivakoodinlukija on maatilan kallein laite.  Enkä tarkoita hankintahintaa  8)

Köntys

  • Vieras
Vs: viivakoodit
E-laskussa on viivakoodi numeroina. Sitten pankkiohjelmassa laittaa lue viivakoodi, niin siihen tulee ruutu, johon voi liittää sen nummeron. Hienommat kirjanpito-ohjelmat kuulemma osaavat lukea sen E-laskun ja maksaakin sen.

Mutta siis tuntuu paljon helpommalta kuin sen viivakoodin lukuyritykset siiltä nuhjaantuneelta paperilta. Jotenkin vaa viivakoodi ei tahdo aueta lukijalla, kun se paperi on ollu rutussa jossakin taskussa ja vielä mustan rasvan tahroja päällänsä.

-SS-

Kuis kun on käytössä E-laskutus, mun kirjanpitäjä sanoi että niistä pitää tulostaa kuitit mappiin, jos tulee esim. verosyynäys, ei muka pankin tiliote riitä, Onko oikeesti noin?  Siinä vasta hommaa oli kaivaa niitä pankin sivujen uumenista, ja kun niitä on vieläpä eri formaateissakin. Mä lopetin E-laskujen käytön. Ja ei oo montaa laskua vuosittain ollu, mitä mun kynämallinen viivakoodinlukija ei olisi osannut lukea. Kännylaskut tulee sähköpotsiin, mut niishän on ne virtuaaliviivakoodit, hyvin keksintö sekin  :)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: viivakoodit
E-laskussa on viivakoodi numeroina. Sitten pankkiohjelmassa laittaa lue viivakoodi, niin siihen tulee ruutu, johon voi liittää sen nummeron. Hienommat kirjanpito-ohjelmat kuulemma osaavat lukea sen E-laskun ja maksaakin sen.

Mutta siis tuntuu paljon helpommalta kuin sen viivakoodin lukuyritykset siiltä nuhjaantuneelta paperilta. Jotenkin vaa viivakoodi ei tahdo aueta lukijalla, kun se paperi on ollu rutussa jossakin taskussa ja vielä mustan rasvan tahroja päällänsä.

-SS-

Kuis kun on käytössä E-laskutus, mun kirjanpitäjä sanoi että niistä pitää tulostaa kuitit mappiin, jos tulee esim. verosyynäys, ei muka pankin tiliote riitä, Onko oikeesti noin?  Siinä vasta hommaa oli kaivaa niitä pankin sivujen uumenista, ja kun niitä on vieläpä eri formaateissakin. Mä lopetin E-laskujen käytön. Ja ei oo montaa laskua vuosittain ollu, mitä mun kynämallinen viivakoodinlukija ei olisi osannut lukea. Kännylaskut tulee sähköpotsiin, mut niishän on ne virtuaaliviivakoodit, hyvin keksintö sekin  :)
On muuten aivan persiistä olevaa hommaa OP: sivuilta tulostaa laskut!! Varsinkin jos niitä on kertynyt kymmeniä ja haluaa ne alkuperäisen näköisenä >:(
pessimisti ei pety!