Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Evira-suomi sanakirja  (Luettu 33704 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Evira-suomi sanakirja
ja sitten se kantturaperkele kääntyy ja homma kusee taas kintulleen!    ei ku uutta karttaa piirtämään.          mutta kumminpäin vasikkaa katotaan?  edestä vai takaa?                normina vai mamuna... ainiin, nehän lampaita...... ::)

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Evira-suomi sanakirja

Mut onneksi on muutakin hommaa kuin opettaa savupirteissä sitä miten määritetään "kumpi on vasikan vasen ja kumpi oikea korva"  tms.

Mut on se hankalaa-siis vasen korva edestä katsoen? Kun siinä korvamerkkiohjekuvassakin se korva on vasemmalla ja väitetään että se on oikea korva. Siis katsotaanko se takaa, oletko sinä edestä katsoen vasenkätinen?  ;) :D ;)
Joo  ;D

Muistan kyl miten vaikeaa tämä on aina ollut. Edelleen on 1000 karjanpitäjää kotka eivät täydellä varmuudella erota sitä kumpi korva on oikea ja kumpi vasen.
[/quote]

Hyi miten ilkeätä! Saattaa tuhannella karjan omistajalla olla valvottuja öitä takana eikä "lain" vaatimia tukijoukkoja ympärillä, ehkä yksinäinen ihminen laittaa korvamerkkejä kymmenen/d vasikan syntymätahtiin. Mukavampi kävellä jos edes kumpparit ovat oikeissa jaloissa  ;D  ;D Sullapa laittaakin emäntä ne korvamerkit  ;D  huom. ^ kotka- virheitä sattuu  ;D

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Evira-suomi sanakirja
Ajankuva

Rajalla tunkee ihmisiä Suomeen. Kuvitelkaa jonoon yksi korvamerkitön lehmä. Mitä tapahtuu? Kyllä koneisto pyörähtää, miten käy elintarviketurvallisuuden, rikotaanko täällä lakia!!?? Gauheeta!!


 ;D tilanne on niin absurdi, että vain yksi hymynaama tällä kertaa.



Turha mennä proagrialt kysyy, bäkkäri kertoo  ::)
Palsta voi siirtyä *****ilusta,neuvonnan puolelle kerrankin,PRÖÖÄGRIÄ.Eikös Bäkkäri ole nimenomaan P.A erikoisa siantuntija?
Minusta saa jotain järkevää ulos vain isolla rahalla  ;D

Varmaan 95% tän palstan ongelmista vois ratkoa ilmaiseksi muutamassa minuutissa/ongelma jos viitsis  ;D

Ette tekään lähetä maitoa ja lihaa ostajille ilmaiseksi, ilmoitatte vaan että täältä sitä saisi  ;D
Kyllä mä olen ilmaiseksi lihaa antanut potentiaalisille asiakkaille ja silleen saanut ne koukkuun... seuraavat erät sitten maksaakin.

Mummoni muistelee väliin aikoja, kun oli itse pikkukoululainen (-30-luvulla) ja naapurin köyhän perheen lapset tulivat joka aamu heille aamupuurolle (maalaistalossa oli sentään puuroa), kun omassa kodissa ei ollut mitään syömistä. Siitä lapset sitten olivat lähteneet porukalla taaplaamaan kouluun vajaan 5km päähän. Tämä tarina saa mut aina miettimään tätä nykytouhua ja sen järjettömyyttä. Perkele sentään, yhden ihmiselämän aikana Suomi on vaurastunut sille tasolle, että meillä on vara joka vuosi heittää roskiin käyttökelpoista ruokaa puolen miljardin edestä ja nussia pilkkua ruuan ympärillä ja kyhätä tolkutonta säädöstöä, jota kukaan ei hallitse muuten kuin jonkun saatanan neuvon avulla. Kyllä tämä Suomi on järjetön maa ja sen kansa on järjetöntä vain sen takia, että on rikastuttu liian nopeasti. Maakuopista digitalisaatioon tapahtui liian nopeasti ja kusi on noussut päähän ja syrjäyttänyt järjen.


Komps! Järki on syrjäytynyt.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Evira-suomi sanakirja
Kumpiko on parempi eläinten kannalta pihatossa 6 metriä juoma-altaita vai  6 juomakuppia.Eviran mielestä 6 juomakuppia. ;D.Kolmella kaksimetrisellä altaalla juoma-astioiden määrä ei täyty. Muualla euroopassa juoma-allasta 10 cm per lehmä.

Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:12:25 kirjoittanut milkboi

On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Vesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Evira-suomi sanakirja
Kumpiko on parempi eläinten kannalta pihatossa 6 metriä juoma-altaita vai  6 juomakuppia.Eviran mielestä 6 juomakuppia. ;D.Kolmella kaksimetrisellä altaalla juoma-astioiden määrä ei täyty. Muualla euroopassa juoma-allasta 10 cm per lehmä.
Eviran eläinsuojelulainsäädäntö koottuna oppaasta suora lainaus.
"Mikäli naudat voivat juoda juoma-astioista tai juomalaitteista samanaikaisesti, on juomapaikkojen vastattava edellä mainittua juoma-astioiden tai juomalaitteiden määrää". ( 1 paikka / alkava kymmen ).
Elikkä kyllä minä tämän tulkkaisin niin että. Jos altaalla sopii 2 lehmää vieritysten juomaan niin se on = 2 juomapaikkaa. Ja jos altaita on 3 => 6 juomapaikkaa.
Näin asian tulkihti myös TE-keskuksen ylitarkastaja tai mikähän tirehtööri se nyt oli. Tällä ohjeella minä olen mennyt.



kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Evira-suomi sanakirja
Lampaalla yksi juomapaikka on 120mm.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Evira-suomi sanakirja
Eviran eläinsuojelulainsäädäntö koottuna oppaasta suora lainaus.
"Mikäli naudat voivat juoda juoma-astioista tai juomalaitteista samanaikaisesti, on juomapaikkojen vastattava edellä mainittua juoma-astioiden tai juomalaitteiden määrää". ( 1 paikka / alkava kymmen ).
Elikkä kyllä minä tämän tulkkaisin niin että. Jos altaalla sopii 2 lehmää vieritysten juomaan niin se on = 2 juomapaikkaa. Ja jos altaita on 3 => 6 juomapaikkaa.
Näin asian tulkihti myös TE-keskuksen ylitarkastaja tai mikähän tirehtööri se nyt oli. Tällä ohjeella minä olen mennyt.
Eläinsuojeluasetuksen lammasasetuksessa puhutaan juoma-astiasta, mutta hyvinvointikorvauksessa ja rakentamismääräyksissä juomapaikasta. Oikein hankala tarkastaja voi olla tosi hankala.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Evira-suomi sanakirja
mikä on sanktio jos lampailla on vain 119 milliä juomatilaa?   baaritiskiä?

Sirkku

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Evira-suomi sanakirja
Eviran eläinsuojelulainsäädäntö koottuna oppaasta suora lainaus.
"Mikäli naudat voivat juoda juoma-astioista tai juomalaitteista samanaikaisesti, on juomapaikkojen vastattava edellä mainittua juoma-astioiden tai juomalaitteiden määrää". ( 1 paikka / alkava kymmen ).
Elikkä kyllä minä tämän tulkkaisin niin että. Jos altaalla sopii 2 lehmää vieritysten juomaan niin se on = 2 juomapaikkaa. Ja jos altaita on 3 => 6 juomapaikkaa.
Näin asian tulkihti myös TE-keskuksen ylitarkastaja tai mikähän tirehtööri se nyt oli. Tällä ohjeella minä olen mennyt.
Eläinsuojeluasetuksen lammasasetuksessa puhutaan juoma-astiasta, mutta hyvinvointikorvauksessa ja rakentamismääräyksissä juomapaikasta. Oikein hankala tarkastaja voi olla tosi hankala.


Ja kun lukee lakia vähän eteenpäin, niin tämäkin asia selviää, lainaus siis: "Juomapaikan tai altaan reunaa tulee olla lehmää tai hiehoa kohden vähintään 100 millimetriä."

Siinähän yrittävät kaikki 30 mahtua siihen 3m altaan ympärille-ainiin ja onhan siinä päissäkin vielä parille paikka.

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Evira-suomi sanakirja
Onko tosi, että lampaalle tarvitaan 120mm ja lehmälle 100mm?
Epäloogista!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Evira-suomi sanakirja
höh!   no sillä mitään väliä. onhan kyse vain säädöksestä!      sillä mitään tekoa käytännön ja järjen kanssa.
         mutta nyt on punakantinen kansio kirjaamista varten.   kannessa oikein kunnon työkalut ristissä.         ja listaa löytyy,     vasikana huomioimisesta lehmien ruuan kohentamiseen ja jokaiselle työlle oma sivu ja rasti ruutuun päivää kohti joka työlle piisaa joka kerralle...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Evira-suomi sanakirja
Onko tosi, että lampaalle tarvitaan 120mm ja lehmälle 100mm?
Epäloogista!

Laita rännikourusta laitumille aidat, niin on vaikkapa 400 metriä juomatilaa/hehtaari
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Evira-suomi sanakirja
No nyt oli tämä ystävämme Kieksi aatteineen radiorockin aamuohjelmassa. Oli kuulemma nähnyt Unia matkallaan Pohjois-Koreassa. Harmi kun aloin kuuntelemaan vasta melko lopussa. Pitänee tutkia, jos löytyis netistä tuo haastattelu.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Evira-suomi sanakirja
No nyt oli tämä ystävämme Kieksi aatteineen radiorockin aamuohjelmassa. Oli kuulemma nähnyt Unia matkallaan Pohjois-Koreassa. Harmi kun aloin kuuntelemaan vasta melko lopussa. Pitänee tutkia, jos löytyis netistä tuo haastattelu.

En jaksanut kuunella loppuun sen löpinöitä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!