Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98  (Luettu 9803 kertaa)

SURPLUS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Tässä katsellut maa ja metsätalouteen yleis etukuormaaja konetta ja tähän mennessä on kiikaroitu valtra 700 sähkönostolaitteilla.
Tänään kävin kuluttamassa sähkönostolaitteilla olevaa 307 LSA penkkiä ja kone oli odotuksia mukavampi varsinkin ikään nähden.
Onko teillä kokemuksia kyseisen mallin fentistä että millainen peli on pidemmän päällä ja varsinkin verrattuna valmettiin? Tyyppiviat vuotava kato, kardaanijarrun jumittaminen ja putkien vuotavat tiivisteet olikin tiedossa. Lähinnä ergonomia ja käyttömukavuus kiinnostaa.
Hienoa olisi jos kokemusta molemmista traktorimallin ohjaamoista.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Mikäli 700 on yhtään samanlainen kuin 900 niin etuakseli ei tahdo kestää astetta isompaa kuormaajaa. Tiedän vaan kun lähietäisyydeltä tullut katseltua neljä kertaa etuakseli remonttia kyseiseen koneeseen.  :P
Öljyn tuotto aika pieni matalilla kierroksilla joten kaasua vaatii nostettaessa. Ohjaamo on aika tarkkaan mitoitettu raavammalle kuskille, mutta muuten tavallaan aika ergonominen ja uudenaikainen.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

lasershot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
ettei olis mun vanha 307.Vuotava katto johtuu siitä kun suomen lain mukaan saku kattoluukku oli millin liian kapea.Tuko laittoi tilalle lasihärpäkkeen vuotavine tiivisteineen.Eräs isäntä laittoi kattopellistä uuden katon hytin päälle.Fendtissä on huono imuilman suodatusTurbo otti siipensä kun ilmansuodatin tukkes.syklonin asennus paransi huoltoa.Hydeliittimiin kelpaa vain aito natsiuros.Muuten kyllä soiva ja laadukas peli sähkönostolaitteineen.Lämmöllä muistelen ensimmäistä uutta traktoriani

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8473
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Ei venttiä tai valmettia voi verrata keskenään. On se valmetti sen verran keskonen.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
En tiedä Fendtistä mitään mutta mielestäni pikkusarjan Valmetti on turbokolmoskoneella parhaimmillaan. Ei ole jatkovälirunkoa haittoina ja on siten myös lyhyempi akseliväli mistä johtuen näppärä. Miten näistä saa Sigen etuakselin hajotettua, kuinka iso kuormaaja oikein kyseessä ja mitä sillä tehdään? 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Ei venttiä tai valmettia voi verrata keskenään. On se valmetti sen verran keskonen.

Jåå... Ja punavanteisella pääsee parempiin piireihin saunomaan. :-X
It ain't over till the fat lady sings

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8473
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Ei venttiä tai valmettia voi verrata keskenään. On se valmetti sen verran keskonen.

Jåå... Ja punavanteisella pääsee parempiin piireihin saunomaan. :-X

No joo, vaikka tuollaisesta kolmipyttyisestä ei olekaan kokemusta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
En tiedä Fendtistä mitään mutta mielestäni pikkusarjan Valmetti on turbokolmoskoneella parhaimmillaan. Ei ole jatkovälirunkoa haittoina ja on siten myös lyhyempi akseliväli mistä johtuen näppärä. Miten näistä saa Sigen etuakselin hajotettua, kuinka iso kuormaaja oikein kyseessä ja mitä sillä tehdään?
Siinä on muistaakseni 46 quikka ja päähomma o paalin ja paskan lastaaminen. Kerran paskaa lastatessa oltii huomattu että akseli on kiinni pyhän hengen voimalla.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Se kiinnityspulttien löystyminen ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Eikä myöskään akselin huonoutta.

Nuo pikkuvallujen akselit on yleensäottaen olleet lujia, yhtä 800:n akselia seurattiin kun napaöljyn seassa oli metallijauhoa, mut ei se parissa tuhannessa tunnissa sen kummemmaksi mennyt. Kuormain siinä tais olla 630 kuikka muistaakseni.

Fendin ottaisin turbiinikytkimellä. Syy sama kuin mezzoissa, nestekytkin tasapainottaa traktorin ulkomitoista johtuvaa 'kolhoutta' ek-hommissa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

brotofobia

  • Vieras
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Aloittaja kyseli traktoria myös metsätalouteen, ei noita tuontikoneita voi metsään viedä ilman pohjapanssarointia jne. Sata sarjan Valmetin voi, se on tehty sinne. 700 on sopivan kokoinen ja ketterä metsässä pujotteluun. Linnavuoren kolmos turbo menee pienellä polttoaineella ja vääntää hyvin.

Onhan se satasen etuakseli järeä koneen muuhun kokoon nähden. Ongelma näissä pikkukoneissa on ollu että niillä yritetään liikoja... aattelee sen aikaista maataloutta mihin ne on aikanaan synnytetty.

Viimeksi muokattu: 24.01.16 - klo:10:43 kirjoittanut brotofobia

SURPLUS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Fendt olisi turbiini kytkimellä joka sai minutkin innostumaan. Vaihteiston toiminta ja kuinka jäykkä kytkin on polkea kiinnostaisi kun sitä ei päässyt kokeilemaan, ajelin tuossa 900 valmettia ja omastamielestä kytkin oli todella jäykkätoiminen

Aika kova hinta vain 1989 mallisesta 9000h ajetusta fentistä ilman etukuormaajaa kun noin tonnin vaille 20t€

Fenttiin olisi ilmeisesti mahdollista saada perävaunu jarruventtiili kun nestetoimiset jarrut toisin kuin 700 valtraan, mutta valtraa taas ilmastoinnilla joka olisi kyllä kiva varuste

tuskin tuolla kasari teknologialla pääsee yhtään parempiin piireihin saunomaan :)

SURPLUS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Aloittaja kyseli traktoria myös metsätalouteen, ei noita tuontikoneita voi metsään viedä ilman pohjapanssarointia jne. Sata sarjan Valmetin voi, se on tehty sinne. 700 on sopivan kokoinen ja ketterä metsässä pujotteluun. Linnavuoren kolmos turbo menee pienellä polttoaineella ja vääntää hyvin.

Onhan se satasen etuakseli järeä koneen muuhun kokoon nähden. Ongelma näissä pikkukoneissa on ollu että niillä yritetään liikoja... aattelee sen aikaista maataloutta mihin ne on aikanaan synnytetty.

Tämä pohjan muotoilu oli itselläkin aika tärkeä osa tätä haku prosessia kun metsässä tulee kanssa ajeltua, mutta kun tuossa fentissä olisi se pohjapanssarointi valmiina ja turbiini kytkin. Maavaraa en päässyt tutkiskelemaan kun kone oli korjaamolla osina.
Etuakselin kestävyydestä olisi sellainen että paripyöriä ja etukuormaajaa tarvitsisi kestää ja fentin remontti ukko puheli että fenteistä on kääntökoteloita murtunut...

brotofobia

  • Vieras
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Fendt olisi turbiini kytkimellä joka sai minutkin innostumaan. Vaihteiston toiminta ja kuinka jäykkä kytkin on polkea kiinnostaisi kun sitä ei päässyt kokeilemaan, ajelin tuossa 900 valmettia ja omastamielestä kytkin oli todella jäykkätoiminen


Kytkimen jäykkyys johtunee siitä että kytkimpolkimen akselia ei ole rasvattu ja on ruosteessa, sitä joutuu hiukan herkistelemään ja painaa rasvalla  ruosteet pois jos on jo päässy jumiin. Siellä on nippa kyllä valmiina.

lasershot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Fendt 300 sarjassa oli turbiinikytkin vakiona,kuution perunalaatikoiden siirtelyssä erinomainen niinku trukilla olis ajanut.

Gorky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Valtra 700:ssa on myös siellä kytkinpolkimen vivustossa semmonen kevennysjousisysteemi hytin alla,joka ei ainakaan mulla ollu tehtaan jäljiltä kevyimmässä asennossaan.

Rasvaus auttaa paljon tuohon asiaan,jos kauan huoltamatta,niin kannattaa lämmittää polkimen akseli nipan seutuvilta pillillä tai toholla kuumaksi,jos ei rasva meinaa muuten mennä akselille. Jos jarrupolkimet menee vapaaliikkeen verran alas kytkintä painaessa on em. toimenpide tarpeen. Ja apumies polkemaan pedaalia rasvauksen aikana,jos mahdollista,niin saa rasvan leviämään ympäriinsä jos oikein juntturissa.

Etuakseli on kyllä kantavuudelleen koneen kokoon nähden luja,kokoluokka sama kuin alapään 6000-sarjassa. Nipat kannattaa olkatapin laakereille laittaa jälkikäteen,niin saa lian ja veden pois laakereista. Noita olen nähnyt ruostuneen,jos paljon kurakossa ja paskassa uitetaan etuakselia.

Viimeksi muokattu: 24.01.16 - klo:13:18 kirjoittanut Gorky