Fordin select'o speed oli alimitoitettu ainakin pakkojen osalta, alkoivat luistamaan. Ja tietysti käyttäjät rikkoi niitä tyylillä, pakki päälle vauhdissa.
Vähän tietenkin riippuu siitä mitä voimaa vaihteistoon tulee: 3000-4000 malleissa vaihteistoon tuli koko moottorin vääntö, viistonnisessa vaihteisto oli alempana, ja sitä syötettiin (olisko 1,5:1 ?) ylentävällä välipyörästöllä. Siksi myös perävälitys oli eri, joskus olen nähnyt vanhan viistonnisen, johon on vaihdettu tavanomainen vaihteisto, mutta SOS perävälitys on jäänyt. Maksiminopeus siinä 17 km tunnissa. Meillä olevassa 69-mallissa on Rolac joskus vaihtanut 8+2:n ja vetopyöräparin.
Edit: Niin ja ainakin viistonnisessa on semmoinen ylikuormalevykytkin "kytkinkopassa" , ei ole poljinta siihen. Onhan myös käyttöohjekirjassa, että tuuppaa sormella pienempää vaihdetta heti kun alkaa "käydä raskaasti". Esimerkiksi varhaisten Zetor Crystaleiden pikavaihdeohjeessa siinä jossakin hytissä sisällä oli, että ei saa vedättää täysillä jonkun tietyn kierrosluvun alle. Johtuneeko samasta syystä, ettei alkaisi pakka luistaa.
Silloin kun tonnisarja tuli, niin tehtiin jokin kestotestikin, kuormattiin miljoona suunnanvaihtoa, tai jotain. Varmaan isäntien tapa luistattaa hivutuspolkimella saattoi kuluttaa ainakin yhden pakan. Koska se hivutusspoljin vaikutti suoraan pakan öljynpaineeseen.
-SS-