Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford select-o speed vaihteisto  (Luettu 12938 kertaa)

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Ford select-o speed vaihteisto
Onko kenelläkään tietoa kuka suomessa osais korjata tai neuvoa kyseistä vaihdelaatikkoa

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Selestooppiin löytyy korjaajia masinistit.com verkkosivustolta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19957
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Lienee syytä hankkia ensin SoS - vaihteiston käyttö- ja korjausopas, jossa on vianetsintäkaavio, paineenmittausohjeet ja sitten purku- ja kasausohjeet. Usein vika on pumpussa, on jonkinlainen siipiroottori ja kuluu eikä anna painetta. Sitten venttiilit jumii ja pakat ovat hajalla. Pakkojen osat ovat osin samoja kuin Ford 5000 voimanottoakselin pakassa. Kitkaylikuormakytkimen osia ei oikein varmaan saa. Amerikoissa noita uudistetaan ihan sarjatuotantona, mutta rahdit tietty tyekevät hommasta epäjärkevän.

Masinistit sivulla nimimerkki maukka on ainakin sellaista korjaillut.

-SS-

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Lienee syytä hankkia ensin SoS - vaihteiston käyttö- ja korjausopas, jossa on vianetsintäkaavio, paineenmittausohjeet ja sitten purku- ja kasausohjeet. Usein vika on pumpussa, on jonkinlainen siipiroottori ja kuluu eikä anna painetta. Sitten venttiilit jumii ja pakat ovat hajalla. Pakkojen osat ovat osin samoja kuin Ford 5000 voimanottoakselin pakassa. Kitkaylikuormakytkimen osia ei oikein varmaan saa. Amerikoissa noita uudistetaan ihan sarjatuotantona, mutta rahdit tietty tyekevät hommasta epäjärkevän.

Masinistit sivulla nimimerkki maukka on ainakin sellaista korjaillut.

-SS-

Kiitos.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Noita Fordin vaihteistoja moitittiin aikoinaan . Tais olla käyttäjä vikoja ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19957
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Varmaan vähän vielä lastentauteja. Vettä öljyssä. Säädöt pielessä. Pakkavaihteiston kytkimien vaihto ei ehkä järjestetty suunnitelmallisesti kuin nykykoneissa.

Samat select 'o speed heput siirtyivät John Deerelle 1960-luvun puolivälissä, ja rakensivat John Deereen pitkäaikaisen 8 - vaihteinen powershiftin, siinäkin oli "hivutuspoljin", mutta siis ei ollut mikään powerquad vaan täyspowershift kyseessä. Tätä John Deeren vaihteistoa pidetään kestävänä klassikkona. Että Ford pääsi lähelle, mutta ei ihan maaliviivalle, kun johdon kärsivällisyys loppui. Vaikka se SOS vaihteiston huono maine tuli jo 1950-luvun lopulta, sen jälkeen puututtiin lastentauteihin, kun tonnisarja tuli. 

-SS-

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Fordin select'o speed oli alimitoitettu ainakin pakkojen osalta, alkoivat luistamaan. Ja tietysti  käyttäjät rikkoi niitä tyylillä, pakki päälle vauhdissa.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Sulattoon ja pian tuollaiset mielen harmit kuin Ford seleti mikä se oli.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Sulattoon ja pian tuollaiset mielen harmit kuin Ford seleti mikä se oli.
Nufikoita ei olis saanu keksiä ollenkaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Kyllähän noita taavetin hydrashiftejäkin rikottu väärällä käytöllä, minulla nuo kestäneet mainiosti. 2 kpl hydrashiftejä.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
 Pakat kestää pitempään, jos ymmärtää mekanismin millä se seuraava nopeus kytkeytyy.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19957
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Fordin select'o speed oli alimitoitettu ainakin pakkojen osalta, alkoivat luistamaan. Ja tietysti  käyttäjät rikkoi niitä tyylillä, pakki päälle vauhdissa.

Vähän tietenkin riippuu siitä mitä voimaa vaihteistoon tulee: 3000-4000 malleissa vaihteistoon tuli koko moottorin vääntö, viistonnisessa vaihteisto oli alempana, ja sitä syötettiin (olisko 1,5:1 ?) ylentävällä välipyörästöllä. Siksi myös perävälitys oli eri, joskus olen nähnyt vanhan viistonnisen, johon on vaihdettu tavanomainen vaihteisto, mutta SOS perävälitys on jäänyt. Maksiminopeus siinä 17 km tunnissa. Meillä olevassa 69-mallissa on Rolac joskus vaihtanut 8+2:n ja vetopyöräparin.

Edit: Niin ja ainakin viistonnisessa on semmoinen ylikuormalevykytkin "kytkinkopassa" , ei ole poljinta siihen. Onhan myös käyttöohjekirjassa, että tuuppaa sormella pienempää vaihdetta heti kun alkaa "käydä raskaasti". Esimerkiksi varhaisten Zetor Crystaleiden pikavaihdeohjeessa siinä jossakin hytissä sisällä oli, että ei saa vedättää täysillä jonkun tietyn kierrosluvun alle. Johtuneeko samasta syystä, ettei alkaisi pakka luistaa.

Silloin kun tonnisarja tuli, niin tehtiin jokin kestotestikin, kuormattiin miljoona suunnanvaihtoa, tai jotain. Varmaan isäntien tapa luistattaa hivutuspolkimella saattoi kuluttaa ainakin yhden pakan. Koska se hivutusspoljin vaikutti suoraan pakan öljynpaineeseen.

-SS-

Viimeksi muokattu: 03.09.17 - klo:16:14 kirjoittanut -SS-

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Fordin select'o speed oli alimitoitettu ainakin pakkojen osalta, alkoivat luistamaan. Ja tietysti  käyttäjät rikkoi niitä tyylillä, pakki päälle vauhdissa.

Vähän tietenkin riippuu siitä mitä voimaa vaihteistoon tulee: 3000-4000 malleissa vaihteistoon tuli koko moottorin vääntö, viistonnisessa vaihteisto oli alempana, ja sitä syötettiin (olisko 1,5:1 ?) ylentävällä välipyörästöllä. Siksi myös perävälitys oli eri, joskus olen nähnyt vanhan viistonnisen, johon on vaihdettu tavanomainen vaihteisto, mutta SOS perävälitys on jäänyt. Maksiminopeus siinä 17 km tunnissa. Meillä olevassa 69-mallissa on Rolac joskus vaihtanut 8+2:n ja vetopyöräparin.

Edit: Niin ja ainakin viistonnisessa on semmoinen ylikuormalevykytkin "kytkinkopassa" , ei ole poljinta siihen. Onhan myös käyttöohjekirjassa, että tuuppaa sormella pienempää vaihdetta heti kun alkaa "käydä raskaasti". Esimerkiksi varhaisten Zetor Crystaleiden pikavaihdeohjeessa siinä jossakin hytissä sisällä oli, että ei saa vedättää täysillä jonkun tietyn kierrosluvun alle. Johtuneeko samasta syystä, ettei alkaisi pakka luistaa.

Silloin kun tonnisarja tuli, niin tehtiin jokin kestotestikin, kuormattiin miljoona suunnanvaihtoa, tai jotain. Varmaan isäntien tapa luistattaa hivutuspolkimella saattoi kuluttaa ainakin yhden pakan. Koska se hivutusspoljin vaikutti suoraan pakan öljynpaineeseen.

-SS-

Niin nuo SoS vaihteistot hajosivat, koska siihen aikaa opetettiin ettei peräöljyä tarvitse vaihtaa, lisäillä vaan. Onhan tuo tiukassa vieläkin osalla porukasta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19957
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford select-o speed vaihteisto
Niin nuo SoS vaihteistot hajosivat, koska siihen aikaa opetettiin ettei peräöljyä tarvitse vaihtaa, lisäillä vaan. Onhan tuo tiukassa vieläkin osalla porukasta.

Niin tai vaihteistoöljystä varmaan puhutaan, koska se oli eri öljytyyppiä, semmoista SAE 10W paksuista Ford 41A.

-SS-