Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98  (Luettu 9703 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8352
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Nelimukisissa venteissä kytkin kuin unelma. Kolmosesta en tiedä. Tuskin huonompikaan. Kuutosissa hiukan jäykempi.

Ja jos nyt puhutaan ergonomiasta ja etukuormaajakäytöstä, niin valmetista ei saa hyvää tekemälläkään. Jaa miksi? Fentin ohjaamossa on kaikki siellä missä pitää, silloin kun istut penkillä ja teet töitä.

Kaikki tarvittavat vaihteet yhdessä kepissä. Etukuormaajaa / ulkopuolista hydrauliikkaa ohjataan yhdestä vivusta ilman mitään vaijerivirityksiä. Ja käytännössä ranteella kääntäen käden levätessä penkin käsinojalla. Jos synkrot kunnossa, vaihteita voi heitellä sisään vauhdissa suuntaa vaihtaessa.

Ja turbiini. Aivan loistava etukuormaajahommiin.




Ja valmetti. No kyllä sillä metässä pärjää, mutta etukuormaajakoneena kamala.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Etukuormaajaa / ulkopuolista hydrauliikkaa ohjataan yhdestä vivusta ilman mitään vaijerivirityksiä. Ja käytännössä ranteella kääntäen käden levätessä penkin käsinojalla.
Kyllä mun valmetista löytyy tuollainen systeemi. ???

SURPLUS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Nelimukisissa venteissä kytkin kuin unelma. Kolmosesta en tiedä. Tuskin huonompikaan. Kuutosissa hiukan jäykempi.

Ja jos nyt puhutaan ergonomiasta ja etukuormaajakäytöstä, niin valmetista ei saa hyvää tekemälläkään. Jaa miksi? Fentin ohjaamossa on kaikki siellä missä pitää, silloin kun istut penkillä ja teet töitä.

Kaikki tarvittavat vaihteet yhdessä kepissä. Etukuormaajaa / ulkopuolista hydrauliikkaa ohjataan yhdestä vivusta ilman mitään vaijerivirityksiä. Ja käytännössä ranteella kääntäen käden levätessä penkin käsinojalla. Jos synkrot kunnossa, vaihteita voi heitellä sisään vauhdissa suuntaa vaihtaessa.

Ja turbiini. Aivan loistava etukuormaajahommiin.




Ja valmetti. No kyllä sillä metässä pärjää, mutta etukuormaajakoneena kamala.

Tuossa fentissä oli kyllä pikavaihteet erillisessä kepissä kojetaulussa ja lattialla oli ilmeisesti sitten ryöminnän keppi jos en täysin väärin nyt muista?
Onko tuo etukormaaja joku tehdas asenteinen vai kuinka jos ei ole perus vaijeri keppiä sijoitettuna johonkin kapiiniin?

rengastusta olen ajatellut eteen 420 ja taakse 520 siihen sitten vielä ympäri levikkeet jos budjetti salliin niin etuakselin kestävyys arveluttaa kun fentin merkkihuolto vähän niinkun vieroksui etuakselin levikkeitä

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8352
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Nelimukisissa venteissä kytkin kuin unelma. Kolmosesta en tiedä. Tuskin huonompikaan. Kuutosissa hiukan jäykempi.

Ja jos nyt puhutaan ergonomiasta ja etukuormaajakäytöstä, niin valmetista ei saa hyvää tekemälläkään. Jaa miksi? Fentin ohjaamossa on kaikki siellä missä pitää, silloin kun istut penkillä ja teet töitä.

Kaikki tarvittavat vaihteet yhdessä kepissä. Etukuormaajaa / ulkopuolista hydrauliikkaa ohjataan yhdestä vivusta ilman mitään vaijerivirityksiä. Ja käytännössä ranteella kääntäen käden levätessä penkin käsinojalla. Jos synkrot kunnossa, vaihteita voi heitellä sisään vauhdissa suuntaa vaihtaessa.

Ja turbiini. Aivan loistava etukuormaajahommiin.




Ja valmetti. No kyllä sillä metässä pärjää, mutta etukuormaajakoneena kamala.

Tuossa fentissä oli kyllä pikavaihteet erillisessä kepissä kojetaulussa ja lattialla oli ilmeisesti sitten ryöminnän keppi jos en täysin väärin nyt muista?
Onko tuo etukormaaja joku tehdas asenteinen vai kuinka jos ei ole perus vaijeri keppiä sijoitettuna johonkin kapiiniin?

rengastusta olen ajatellut eteen 420 ja taakse 520 siihen sitten vielä ympäri levikkeet jos budjetti salliin niin etuakselin kestävyys arveluttaa kun fentin merkkihuolto vähän niinkun vieroksui etuakselin levikkeitä

No ne on L, M ja S siinä kojetaulussa. Ne on vähän semmosia puolittajapikavaihteita. Jos vaikka ykkösellä ja ässällä ajaa, niin seuraava välitys ylöspäin on kakkonen ja ällä. Sitten kakkonen M, kakkonen S, kolmonen L jne.

Nämä kaikki on käytössä sekä ryöminnällä, että jäniksellä. Eli vaihtoehtoja löytyy joka makuun. Koskee tietenkin myös pakkia (joka sais kyllä olla nopeampi). 25, 30 ja 40 on riippumattomia pikavaihteista. Ja kaikki nämä yhdestä kepistä. No, se jänis ja kilpikonna on vielä omassaan, mutta harvoin sitä kilpikonnaa tarvitsee etukuormaajan kanssa.

Etukuormaajaa käytetään yleensä vivulla, joka on yhteydessä suoraan hydelohkoihin. Niistä sitten otetaan toiminta ulkopuoliseen hytrauliikkaan sekä etukuormaajalle. Joku on laittanu sähköllä vaihdon kumpaa päätä raktorista käytetään. Joku on laittanut käsiventtiilit.
Mutta vipu on aika ergonominen.

Ei kai siinä etuakselissa erikoisempaa ole. Olkatappeja tietenkin paripyörät rasittaa. Ainakin kannattaa välillä kattoo, onko pultit kiinni tai jopa poikki. Ite en ole etukuormaajan kanssa niitä tappanu.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lasershot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Lattialla  vaihdekeppi jossa R 1234 30 40  aluevaihteet jänis kilpikonna koetaulun pikavaihteet 3 kaksi mek +punanen sähkönappula S  Tuko pllasi hyvän tuotteen myymällä siihen suomalaisen susituotteen Huhki 1600 etukuormaajan jota käytetiin Fendtin  lohkolla ,tuntui varmaan huhkin mielestä hyvältä ja halvalta ratkaisulta.Ei niinkään isäntien kun kävivät pallohanoja sulkemassa saadakseen kipin toimimaan.Jos pellolla ei pysy pinnalla ilman etulevikkeitä kannattaa pysyä poissa Se etuakselin taaksepäin kallitus   caster? helpottaa kääntymista mutta levikkeiden kanssa käännettäessa kaikki paino menee uloimmaisen varaan ja sellainen vipuvarsi rikkoo valuosat.

SURPLUS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Fendt 307 LSA -89 ja valtra valmet 700 -98
Jos pellolla ei pysy pinnalla ilman etulevikkeitä kannattaa pysyä poissa Se etuakselin taaksepäin kallitus   caster? helpottaa kääntymista mutta levikkeiden kanssa käännettäessa kaikki paino menee uloimmaisen varaan ja sellainen vipuvarsi rikkoo valuosat.

Kyllä pellolla on pysytty pinnalla ilman levikkeitä ainakin tähän asti... toi kasteri sitten sen etukääntökotelon taappaa jos kerran ongelmia on ollut että öljyt tulee pihalle