En tiedä Saabista, mutta Volkkarin ja Fordin sekä Peugeotin välinen välinen ero pakkas-ajossa näkyy omassa kalustossa: Mondeolla riitti, että oli muutama litra kesälaatua tankissa, oikean etulokasuojan kohdalla oleva suodatin jähmettyi viimassa, ja vain vaihto auttoi, kun se kide sinne ilmestyi. Volkkarilla meni kesälaadun Prodieselillä ilman ongelmia. Peugeotin moottorinvalvonta sekosi kylmässä jontkassa ajelusta, meni säästötilaan, mootorivalo paloi, eikä ottanut kierroksia. Pääsi kuitekin kotiin. Kahtena viime talvena pidetty nokkapeitettä, nyt unohti pois, nokkapeite lienee välttämätön ranskiksessa.
Olihan tämä melko raju säänmuutos, kaksi kuukautta pelkkää tihkua ja 15 astetta lämmintä, sitten 25 - 31 asteen pakkasviima ja lumipölly. On käsijarrut, yms heti jäässä. Sateesta seisomaan jääneiden autojen rumpujarrutkin ovat liimaantuneet kiinni, vaikka ei olisi vedetty jarruakaan.
-SS-