Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Armeija pehmenee  (Luettu 11149 kertaa)

maidontuottaja

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 250k
Armeija pehmenee
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Armeija pehmenee
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alokkaiden-keskeytykset-ongelma-varusmiehille-pehmea-lasku/5643788

Ainakin vielä 1/98 oli alku ihan kauheeta huutoa ja juoksua!

2/72 oli sellainen, että toivoi ettei olis syntynytkään. 😎

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja nyt on jo kiva kun saabi tehä sulkeiset netissä... jos haluuu!

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Oli meilläkin kai joku pehmeä lasku. Paljon oli keskeyttäneitä ja vempassa aina jonoa. Meikäläiselläkin oli aanelosen mittainen sairaskertomus :(

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
   Ennenhän oli vähän häpeäkin joutua ruununraakiksi,

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja jo pelkkä vemputus toi tummaa mieltä...

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä tässäkin aika kultaa muistot, ei se silloin ennen vanhaankaan mitään erikoista juoksemista ollut hyväkuntoiselle nuorelle miehelle  8)
Aika pitkälle pääsee, kun helpolla haluaa jos ei ole ensimmäisenä eikä viimeisenä missään  ;)

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Raaskin myöntää, että ne tornin touhut alkuviikkojen ajan jopa hieman ahdistivat.  Ei se minulle ainakaan mitään unelmaa ollut kotioloista siirtyä kahdeksi viikoksi tuntemattomien jamppojen seuraan haisevaan tupaan ja kylmään joulukuun keliin opettelemaan sulkeisia. Mut siitä se arki alkoi rullaamaan ja myöhemmin olen ymmärtänyt että on se luonnetta kasvattava paikka, osaa suhteuttaa vastoinkäymisiä paremmin kun on viettänyt riittävästi aikaa epämukavuusalueellaan. Toki onhan se armeija muuttunut siitä kun siellä itse kävin varusmiespalveluksen suorittamassa.

Asia on kuten joku majuri totesi ensimmäisillä oppitunneilla, "mies ei ole terve jos ei armeijassa vit'uta"

Nyt kesällä pidettiin kertausharjoituksia, ne oli taas silkkaa hupia vaikka moni asia tökkikin ja ketään en siitäkään porukasta tuntenut entuudestaan.

Viimeksi muokattu: 08.01.16 - klo:10:54 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Enhän minäkän mikään urheilijatyyppi ollut, mutta olihan niitä huonoluntoisempiakin..
Ihmetytti kyllä alikessujen kunto kun aamulenkillä möykkäsivät polun varrella paikoillaan seisten ja sitten letkan ohi mentyä juoksivat ohi taas uuteen asemaan karjunaan, mutta parissa viikossa kyllä kunto nousi meilläkin ettei tuntunut mitenkään rankalta..
  Tais yks pohjanmaan poika saada sydänoireita senverran että ainakin joutui pois rivistöstä, muut kyllä pysyivät ruodussa, noi kaupunkilaispojatkin jotka eivät olleet ihmeemmin lukujen lomassa joutuneet liikkumaan

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
onkohan niillä edes nenänniistäjää tahi tyynynpöyhijää. entäpä jos joku alikessunetku hihkasee, tahi vääpeli, niin onko tarapiaa heti saatavilla, vaiko vasta seuraavana päivänä. saakos esimiehen edessä huutaa, jotta homoo.

kyllä silloin viimme vuosituhannella oli paremmin. silloin sai olla metsässäkin. mopokoulutuksen jälkeen erikoiskoulutus ja komennuksilla 46 yötä telttamajoituksessa. tykkäsin. varsinkin lapista.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Kyllä semmoisia herkkiä kotivaloja on aina ollut. itse asiassa 1900-luvun alkuaikoina kutsunnoissa raakattiin lattajalkoja ja kananrintoja suhteessa paljon enemmän pois kuin nykypäivän terveitä punkeroita. Läskistä pääsee aina reenillä, mutta ei keuhkotaudin riuduttamasta ruodosta niinkään.

Meillä kun oli ulkovessa ja pesumahdollisuus saunassa, jos ei mättänyt klapua puolta päivää kivikasaan, niin kluhmuisesa peltiämpärissä jäähyhmäisellä betonilattialla tai ulkona pesaistiin ennen kouluun menoa. Että sotaväessä taasen, neljä lämmintä ruokaa päivässä, kaikki pyykit pestään puolesta, on kuivaushuoneet ja rensselit, ja kamina teltassa; se on niin lämmin kuin se tehdään. Jos kipinä ei viitti, onhan silloin kylmä. Jos pullakäsi ei saa kirveellä puita halki, onhan silloin kylmä. Muuten ei. Yleisesti ottaen niitä pulleaposkisia vallasväen poikia v**tutti, kun joku vaan ryhtyi hommiin ja teki lämmintä; olihan niitä luutnantteja siellä metsässä joskus katsomassa joo, coretex-varusteissaan.

Kun isä oli tuoreessa valtion sotaväessä 1920-1930 lukujen vaihteesa, sanoi yhdessä löytyneessä kirjeessä samaa: ei maalaistalojen töihin ja viikko-ohjelmaan verrattuna todellakaan mikään ihme homma, kun aina muutenkin oli totuttu viideltä nousemaan ja illalla töistä nukkumaan. Helpompaa  kuin heinänteko.

-SS-

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
On ne ihme kollosia nuo nykyajan kossit ,miten noita rintamalle vie.
Olin komppanian leuanvetomestari ja hiihdon mestari ja ammunnan viisinkertainen valio. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Olin komppanian leuanvetomestari ja hiihdon mestari ja ammunnan viisinkertainen valio. 8)

Mut niinpä se on, että et ole enää.

-SS-

maidontuottaja

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 250k
Hemmetti ja mua on moitittu itsensä kehujaksi, kun olen maininnut kantavani tunnollisesti veroni.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Varsinainen terminaattori. :o - Kyllä isänmaa menetti hyvän miehen väärälle uralle. Miten ne ilkesivät luopua tuollaisesta sotakoneesta?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.