Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiiviste  (Luettu 21019 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kannentiiviste
sinänsä tekisin kyllä mieluummin remontin kunnolla kun että tappelis koko ajan tuon kans.. paras vaiko nyssitte huonoin nähty oli 05 jonka paffi vuotanu vuosia kunnes ei lähteny enää käyntihin.. siitä jääny rästäsvuotohon ja vesi pakoputken, turpon, kannen kautta männän päälle ruostuttahan sen kii putkehen liki koko männän matkalta.. oli aika työmaa saara irti kunei putkikaa irronnu suosiolla vaikka työnsi tunkilla kaikkineen alta niin koko etupää nousi pukiilta.. noo aikansa naputteli mäntää niin liikahti parin päivän liotuksen jäläkehen, sitte oliki jo heleppua.. paitti että paskavesiöljykuraa oli syöttöpumpuski ja hapettanu sammuttimen sammutusasentohonsa, noo liotuksella siitäki pääsi etiäppäin..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kannentiiviste
kyllä ne paffit meni kait järjestään kaikista mettoista ja mekoista just siinä 4-6th kohorilla.. ja alako just sillä hytin kylymyyrellä.. ohan niitä myöhemminki menny mutta pääosin nevakoneista, nämä mitä minä tiän varmoiksi, sattuneesta syystä niiren kans enimmäkseen tekemisis.. tokikin kaikki ei sitä huomaa ajoissa.. ja paffiviaksi se on sanottu mutta mitä oikaasijalta oon kuullu niin omaski oli suurimmasta päästä heittoa kannes eikä oo keitetty.. jotta sitte en tiä paremmin, kun toises ei ollu juuri mitää oikaastavaa, käytännös siivuamalla meni, kuulemma..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

RainMan

  • Vieras
Vs: Kannentiiviste
ja siivosit jengat ennen kasausta? myös reiän pohjat lohkosta? mittasikko pultit onko sallituis rajois? vai olikokaa venymäpultit vai aina vaihdettavat?

Kyllä vanha tiiviste on poistettu ihan kunnolla ja muu asiaan kuuluva tehty kohtuullisella huolellisuudella  . Vaarnaruuvit oli tiivistettä vaihdettaessa ok ,mutta jokaisesta kierteestä ei voi satavarma  enää kun yhden mutterin jälkikiristyminen poikkeaa muista .  Joskus nuorena miehenä kun kiristin harmaafergun kantta yksi pultti antoi periksi viimeiseen momenttiin nostettaessa ,mutta ei katkennut kun tajusin ettei se kiristy ja lopetin vääntämisen . Oli otettava kansi pois ja hommattava uusi pultti.

Paineen vuotooireet loppuivat ,mutta jos palaavat niin seuraavalla kertaa pitää selvittää pulttien ja kierteiden kunto huolellisesti. Pahvi ei maksa paljon ja työkään ei maksa kun laskee oman työn käyvän harrastuksesta ja terapiasta karjanhoidon rinnalle. Kylmyys on toki hieman ongelmallista.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12532
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.

No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."

Kylmikseltä tulee viileän asiallista tekstiä aiheesta kuin aiheesta. SAS puolestaan ottaa henkilökohtaisena vi ttuiluna jos erehtyy kotimaista konetta kritisoimaan.
Yhtään kotimaista konetta tai tuotetta kehuvaa viestiä en ole kylmiksen kuullut kirjoittavan. 8)
Teot puhuu puolestaan 8) Mä olen sentään ostanut kolme vuotta sitten uuden kotimaisen traktorin. Kyllä se kuvastaa luottamusta tähän kotimaiseen koneenrakennusteollisuuteen. Mutta rahojen vastineeksi, olen myös erittäin kriittinen ja pikkutarkka asiakas, ei siinä sen ihmeempiä ;D Nämä Sassin jutut on kyllä hupaisia ;D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7387
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

(0)

  • Vieras
Vs: Kannentiiviste
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

Joukahainen ei tuotakaan ymmärrä, ei ole Valtran vahvin kannenpultti.👄👄👄👄👄

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7387
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

Joo, pultit oikeaan momenttin. Venymä pultit yleensä kulmakiristyksellä. Ja sit vielä se yks mitä haen :P
pessimisti ei pety!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kannentiiviste
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kannentiiviste
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

tuo voitelu on tarkka.. liika ja viä moottoriöljy yms tekee umpireijässä vastaan kun jenka puristuu kiristettäes..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

RainMan

  • Vieras
Vs: Kannentiiviste
Tässä vaiheessa ei neuvoilla ole oikein merkitystä koska kansi on asennettu 100 h sitten .Tämä tehtiin 70/
h moottoriremontista kun sanottiin että 50 h jälkikiristykset on vanhanaikaista moottorioppia . Kierteen mahdollinen vika on ilmennyt toisen tiivisteen  50 h jälkikiristyksessä mutta kiristynyt oikeaan momenttiin .Nyt herjaa samaa oiretta ,mutta vedin kannen tuosta uudestaan oikeaan momenttiin ja katson ja siirrän ongelmaa keväämmälle.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kannentiiviste
jos hyvin sattu niin pitää kyllä.. riippuu aiva kuinka on eläny ja saanu painetta.. jos ongelmaa viä ja et halua aukaasta niin kysy saisko jotain spesiaalia konetiiviste konttiselta
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Niin justiin se ei lähde kiristymään vaan naksaus tulee kun liikkeelle lähtömomentti on suuri.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
Nuffiin sai laadukasta tiivistettä jos kaikki putket oli kärsimä kautta alhaalla siinä oli roheempi se liekkirengas sillä sai joskus pitämään hyvin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7387
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Tätä just hain, ja se uusintakiristys puolen tunnin lämmityskäytön jälkeen eikä 50 tunnin.
Viimeinen tieto sit aina sen mukaan mitä uudet osat vaatii.
pessimisti ei pety!