Muistuu mieleen 90 luvulta kun junalla tulin hesasta. Ei haitannu vaikka -30 ovi oli auki ja vauhtia se 140km/h.
Nykyjunat eivät tosiaan kulje, jos ovi ei ole kiinni. Pieni määrä lunta tai jäätä öven välissä estää oven sulkeutumisen ja se estää koko junan liikkeellelähdön. Se lumi ja jää ei osaa valita, meneekö italialaisen vai venäläisen junan oven väliin. Uusissa junissa tuo turvatekniikka nyt vain on tuollaista - Suomessa. Pitkin Siperiaa kulkee varmasti edelleen junia, jotka liikkuvat, vaikka ovi olisi varastettu edellisellä asemalla, mutta sitä mukaa, kun sielläkin kalustoa uusitaan, lähestyvät standardit meikäläisiä. Allegro porhaltaa italialaistekniikalla ja venäläinenkin matkustaa mieluummin sillä kuin vanhalla Tolstoilla.
Kuvaavaa on sekin, että Allegro ajaa Venäjän puolella kovempaa kuin Suomessa, kossa itäpuolella rata on paremmassa kunnossa ja sallii suuremman nopeuden käytön. Pitääkin erottaa, miltä osin ongelmat johtuvat junasta ja miltä osin radasta. Jos ostaa rata-auton ja vie sen jokkisradalle, ongelmat eivät välttämättä ole auton valmistajasta johtuvia.