Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sievissä  (Luettu 18492 kertaa)

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Sievissä
Voi Kristus mitä settiä ketjun alussa, vuoteen en ole tätä paskasaittia avannut mutta saadun vinkin takia oli pakko...
Kaverin navetta joka ainakin aiemmin seurasi myös tätä palstaa, että kannattais vähän miettiä mitä sieltä nimimerkin takaa huutelee. On se sen verran pysäyttävä tilanne että taitaa harvassa olla kaverit jotka alkaisi tällaista vakuutuspetoksen takia tekemään, ja nekin jotka tekisi taitaa olla linnassa tai suljetulla.
Mutta just tilan isäntä kehui että melkoinen turistikohde on heidän navettavainaasta tullut, se on kumma kun pitää käydä raatoja kattomassa aamu- ja iltahämärissä salaa. Itse kävin talon isännän kanssa tuolla ja täytyy sanoa että huonot on ollut unet kun tilanteen näki paloiltana ja sen jälkeen. Ei ollut paljoa pelastettavaksi.
Melko kova kaveri on jolla ei yhtään ota psyykkeen päälle kun tuon näkee, vaikka itsekin on useampi sata teurasta laitettu pois ja kymmeniä jouduttu lopettamaan. On tuo niin eri tilanne.
Mutta jokatapauksessa tämä agronetin paskajournalismi ei ikinä petä, täällä aina paska on paskaa!
Raivaus ja varsinkin elukoiden raivaus tulee olemaan omistajalle kova pala.Naapuriapu on ollut monelle korvaamaton.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta. juu, enkä kehota polttamaan, vaan tarkoitin, jos on jo soihtuna koko paska, niin mitä sinne enää vettä roiskia. Ja niinkun tämä olis joku kielletty aihe puhua. Joskus tulipalo on ratkaissut pelin, joku on tehnyt palaneen tilalle uuden,  tai sitten tuotanto on loppunut siihen paikkaan yms. Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, että toivoisin mitään tulipaloa, itelle, tai kellekkään.

Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo:05:43 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.

En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.

Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.

Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.

En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.

Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.

Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.

Sehän jo ajatuksenakin kuulostaa erittäin paloturvalliselta tuollainen öljykäyttöinen lisälämmitin. Avovalkea, öljysäiliö samassa ja sähköä jatkoroikalla..  ::) Työkoneella ajettaessa sitä valvotaan kokoajan ja sammuttaminen on jokseenkin mahdollista. Käytön loputtua päävirta pois päältä, niin tulipalovaaraa ei käytännössä ole.

Tuotantorakennusten automaatioaste lisääntyy kokoajan ja laitteet tulevat kokoajan vanhemmiksi. Voi olla että nuo palot eivät ainakaan vähene tulevaisuudessa..  :-\ Sitten samassa rakennuksessa voi olla 60-luvulla tehtyjä sähköistyksiä ja pari vuotta sitten tehty jatko ja esim. se suuren sähkömoottorin vaativa apemylly. Osa myytävistä sähkökomponenteista on vielä lisäksi aivan täyttä paskaa, että tyyliin ekassa polttimon vaihdossa kuuppa hajoaa tai koko valaisin tipahtaa katosta.. Oma lukunsa on sitten ne rakennukset mihin on samaan tilaan asennettu risun kärytys laitteet... Mutta niitä ei kai enää uusia tehdä. ::)

Edit: Ja tämä on sitten yleistä höpinää..

Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo:10:26 kirjoittanut Red Bull

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.

En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.

Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.

Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.

Sehän jo ajatuksenakin kuulostaa erittäin paloturvalliselta tuollainen öljykäyttöinen lisälämmitin. Avovalkea, öljysäiliö samassa ja sähköä jatkoroikalla..  ::) Työkoneella ajettaessa sitä valvotaan kokoajan ja sammuttaminen on jokseenkin mahdollista. Käytön loputtua päävirta pois päältä, niin tulipalovaaraa ei käytännössä ole.

Tuotantorakennusten automaatioaste lisääntyy kokoajan ja laitteet tulevat kokoajan vanhemmiksi. Voi olla että nuo palot eivät ainakaan vähene tulevaisuudessa..  :-\ Sitten samassa rakennuksessa voi olla 60-luvulla tehtyjä sähköistyksiä ja pari vuotta sitten tehty jatko ja esim. se suuren sähkömoottorin vaativa apemylly. Osa myytävistä sähkökomponenteista on vielä lisäksi aivan täyttä paskaa, että tyyliin ekassa polttimon vaihdossa kuuppa hajoaa tai koko valaisin tipahtaa katosta.. Oma lukunsa on sitten ne rakennukset mihin on samaan tilaan asennettu risun kärytys laitteet... Mutta niitä ei kai enää uusia tehdä. ::)

Edit: Ja tämä on sitten yleistä höpinää..
Ilmastointiropelit on onneksi harvinaistuneet uusissa navetoissa. Varmuuden vuoksi juuri yksi vaihdettiin kun käyntiääni oli muuttunut. Laakeririkko pölyisessä uretaanihormissa on iso paloriski. Myös loistelamput ovat käyneet harvinaisiksi uusissa. Ihme kun niissä saa vieläkin käyttää normaaleja sytyttimiä. Omat sytyttimet olen vaihtanut navetassa elekronisiin. Parin Euron säästöllä putkea kohti aiheutetaan iso paloriski.  :o Mikähän näiden kiinanledien paloturvallisuus mahtaa olla pidemmpään käytettyinä?  ::)
Mystinen kesälaatumies

Red Bull

  • Vieras
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.

En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.

Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.

Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.

Sehän jo ajatuksenakin kuulostaa erittäin paloturvalliselta tuollainen öljykäyttöinen lisälämmitin. Avovalkea, öljysäiliö samassa ja sähköä jatkoroikalla..  ::) Työkoneella ajettaessa sitä valvotaan kokoajan ja sammuttaminen on jokseenkin mahdollista. Käytön loputtua päävirta pois päältä, niin tulipalovaaraa ei käytännössä ole.

Tuotantorakennusten automaatioaste lisääntyy kokoajan ja laitteet tulevat kokoajan vanhemmiksi. Voi olla että nuo palot eivät ainakaan vähene tulevaisuudessa..  :-\ Sitten samassa rakennuksessa voi olla 60-luvulla tehtyjä sähköistyksiä ja pari vuotta sitten tehty jatko ja esim. se suuren sähkömoottorin vaativa apemylly. Osa myytävistä sähkökomponenteista on vielä lisäksi aivan täyttä paskaa, että tyyliin ekassa polttimon vaihdossa kuuppa hajoaa tai koko valaisin tipahtaa katosta.. Oma lukunsa on sitten ne rakennukset mihin on samaan tilaan asennettu risun kärytys laitteet... Mutta niitä ei kai enää uusia tehdä. ::)

Edit: Ja tämä on sitten yleistä höpinää..
Ilmastointiropelit on onneksi harvinaistuneet uusissa navetoissa. Varmuuden vuoksi juuri yksi vaihdettiin kun käyntiääni oli muuttunut. Laakeririkko pölyisessä uretaanihormissa on iso paloriski. Myös loistelamput ovat käyneet harvinaisiksi uusissa. Ihme kun niissä saa vieläkin käyttää normaaleja sytyttimiä. Omat sytyttimet olen vaihtanut navetassa elekronisiin. Parin Euron säästöllä putkea kohti aiheutetaan iso paloriski.  :o Mikähän näiden kiinanledien paloturvallisuus mahtaa olla pidemmpään käytettyinä?  ::)

Navetoissa kyllä, mutta sikoissa taitaa olla propelli-ilmastoinnit käytössä. Omassakin näky olevan jäätä puoli metriä hormin päästä taivasta kohti. Sieltä sitten tippuvat tietysti propellin päälle..  ::) Mun mielestä turvasytyttimiä ei tarvis olla kun mahdollisissa yövaloissa. Loput voi vaihtaa saman tien kun alkaa välkkymään, kun siellä kuitenkin ollaan paikalla.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Sievissä
kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.

En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.

Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.

Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.

Sehän jo ajatuksenakin kuulostaa erittäin paloturvalliselta tuollainen öljykäyttöinen lisälämmitin. Avovalkea, öljysäiliö samassa ja sähköä jatkoroikalla..  ::)

Onneksi vaihtelin vasikkatilojen paikkoja viime vuonna ja poistin juoma-automaatin kylmimmästä tilasta. Pelkkien juomakuppien sulanapitoon päätin että sähkölämmittimet riittää. Eiköhän vasikat päässeet karsinastaan ulos viikonloppuna juuri siihen käytävälle missä öljylämmitin olisi ollut. Varmasti olisivat polttaneet siihen itseään ja potkineet kumoon, josta olisi kivasti saanut sytytettyä turvesaavit.