kaikenlaisten lisälämmittimen käyttö navetoissa pitäs kieltää lailla, säästys varmaan jokunen navetta.
En tiedä paljonko paloja oikeasti johtuu lisälämmittimistä.
Ittellä on sellainen käsitys että paljon palaa jonkun työkoneen takia tai sitten jonkun navetan kalustuksen sähkölaitteen petettyä.
Onko muuten joku ilmiö miksi tuntuu että talvella navetat palaa herkemmin. Ei siis välttämättä syttyminen ihmetytä vaan nopeampi palotapahtuma.
Sehän jo ajatuksenakin kuulostaa erittäin paloturvalliselta tuollainen öljykäyttöinen lisälämmitin. Avovalkea, öljysäiliö samassa ja sähköä jatkoroikalla..
Työkoneella ajettaessa sitä valvotaan kokoajan ja sammuttaminen on jokseenkin mahdollista. Käytön loputtua päävirta pois päältä, niin tulipalovaaraa ei käytännössä ole.
Tuotantorakennusten automaatioaste lisääntyy kokoajan ja laitteet tulevat kokoajan vanhemmiksi. Voi olla että nuo palot eivät ainakaan vähene tulevaisuudessa..
Sitten samassa rakennuksessa voi olla 60-luvulla tehtyjä sähköistyksiä ja pari vuotta sitten tehty jatko ja esim. se suuren sähkömoottorin vaativa apemylly. Osa myytävistä sähkökomponenteista on vielä lisäksi aivan täyttä paskaa, että tyyliin ekassa polttimon vaihdossa kuuppa hajoaa tai koko valaisin tipahtaa katosta.. Oma lukunsa on sitten ne rakennukset mihin on samaan tilaan asennettu risun kärytys laitteet... Mutta niitä ei kai enää uusia tehdä.
Edit: Ja tämä on sitten yleistä höpinää..