Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuvass Jouni pui  (Luettu 22806 kertaa)

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Kuvass Jouni pui
säkkikoneita myös ja kyllä tuo SAS mainti jotain pussihommista
https://www.youtube.com/watch?v=foDbyrgL3RQ

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kuvass Jouni pui
Joukahaisen tietämättömyys on huippu luokkaa,säiliö konehan tuo oli ,mutta tappurilla kun puitiin niin siinä joutu säkki hommia tekemään ja seivästämään.Koulusta kun tulin niin lähdettiin seivästään tai puimaan illaksi..Remonttia oli jF paljon siinä oppi tekemään niin kuin joku fiksu tuolla edellä kirjoitti.Ajopuimurit oli todella arvokkaita jopa viisin kertainen hinta tuohon Jf,
eikä ollut paljon puimista ,mutta rahtipuimureita oli vaikea saada.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Kuvass Jouni pui
Kato nyt tuo video kyllä siinä on säkkikone.Hanki silmälasit tai jokin okulaari niin näet.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kuvass Jouni pui
Mitä ihmeellistä tuos on jos jollakulla on ollut tuollanen kylkiäinen puimakaluna.Pienviljelijän rahastusta tuolla kuitenkin on tehty.Koneliikkeiden pihoissa noita yhdessä vaiheessa sitten oli kyljellään kun kukaan ei niitä enää huolinut,ajopuimureita kun sai käytettynäkin sopuhintaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kuvass Jouni pui
Kato nyt tuo video kyllä siinä on säkkikone.Hanki silmälasit tai jokin okulaari niin näet.
Videolla oleva kone ei ole meidän kone !
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kuvass Jouni pui
Kato nyt tuo video kyllä siinä on säkkikone.Hanki silmälasit tai jokin okulaari niin näet.
Videolla oleva kone ei ole meidän kone !
No ei kai kun se toimii ja pellollakin kasvaa jotain
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...
Laitoin siihen itse kaksoiskytkimen. Koko traktori piti purkaa
vaihteiston osalta jotta ala-akselin tilalle tuli putkiakseli jonka läpi riukuakseli meni taakse,todella iso projekti tein sen juhannus pyhinä heti rehun teon jälkeen.Minusta tuota 10/60 sai kartano mallina
mutta sitä ei sanottu siksi,ainakin 10/60 varaosakirjassa on siitä kuvat ja osat.Myös eturunko piti vaihtaa koska ei ollut kytkimen käyttö vivuille reikiä eturungossa.Myös peräreppu piti irrottaa.Panjot sai olla paikoillaan.Samalla uusittiin murikka-akselin keskilaakeri se oli koolingissaan kulunut ja pääsi liikkumaan aksiaalisesti ja hammas kosketus oli lautaspyörään mitä sattui.Osat otin romuttamolta ja ne ei maksaneet juuri mitään koska nuffeja alettiin 80 luvulla purkamaan todella runsaasti osaa oli romuttamot täynnä,Heinolan auto ja tarktorista ne tuli .
En ole vastaavaa kuullut eli on ainut  maailmassa johon on jälkeen päin laitettu. ;)
Traktori on edelleen meillä ja täydessä työ kunnossa ,ajotunteja 12 500.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...

Vahvistan. Nämä "Tenspeed", "Kartano" ja "Talous" -nimitykset ovat keskon markkinoinnin keksimiä mainossanoja kaikki. Ja hyvin ne on kansaan purreet, kun viimeinen uusi Leyland tullut suomeen 1982 ja ne on edelleen käytössä.

Kartano ja Talous -mallinimitykset tulivat juurikin Nuffield 4/65 ja 3/45 aikaan käyttöön, koska vasta tällöin osattiin ruveta suomessakin myymään traktoreihin kaksoiskytkintä ja ohjaustehostinta, varusteita jotka Nuffieldiin sai jo osittain 50 luvun puolella! Ruotsissa muunmuassa kyseiset varusteet ovat todella yleisiä.

Kesko tekee vastaavaa varustelunimitystä massikan kanssa edelleen. Esim. Essential ja Efficient jne...   Likipitäen kaikki traktorithan ovat ostajan varustelemia, vain Valtra on saanut siitä todellisen myyntivaltin suomessa.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...

Vahvistan. Nämä "Tenspeed", "Kartano" ja "Talous" -nimitykset ovat keskon markkinoinnin keksimiä mainossanoja kaikki. Ja hyvin ne on kansaan purreet, kun viimeinen uusi Leyland tullut suomeen 1982 ja ne on edelleen käytössä.

Kartano ja Talous -mallinimitykset tulivat juurikin Nuffield 4/65 ja 3/45 aikaan käyttöön, koska vasta tällöin osattiin ruveta suomessakin myymään traktoreihin kaksoiskytkintä ja ohjaustehostinta, varusteita jotka Nuffieldiin sai jo osittain 50 luvun puolella! Ruotsissa muunmuassa kyseiset varusteet ovat todella yleisiä.

Kesko tekee vastaavaa varustelunimitystä massikan kanssa edelleen. Esim. Essential ja Efficient jne...   Likipitäen kaikki traktorithan ovat ostajan varustelemia, vain Valtra on saanut siitä todellisen myyntivaltin suomessa.
Kaksois kytkimen sai jo aiemmin kuin malliin 4/65 ,olisi outoa jos varaosakirjassa olisi
siitä räjäytyskuva joka olisi utopiaa.Kaksoiskytkimen osat oli 10/60 mallista jotka tuohon omaan laitoin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...

Vahvistan. Nämä "Tenspeed", "Kartano" ja "Talous" -nimitykset ovat keskon markkinoinnin keksimiä mainossanoja kaikki. Ja hyvin ne on kansaan purreet, kun viimeinen uusi Leyland tullut suomeen 1982 ja ne on edelleen käytössä.

Kartano ja Talous -mallinimitykset tulivat juurikin Nuffield 4/65 ja 3/45 aikaan käyttöön, koska vasta tällöin osattiin ruveta suomessakin myymään traktoreihin kaksoiskytkintä ja ohjaustehostinta, varusteita jotka Nuffieldiin sai jo osittain 50 luvun puolella! Ruotsissa muunmuassa kyseiset varusteet ovat todella yleisiä.

Kesko tekee vastaavaa varustelunimitystä massikan kanssa edelleen. Esim. Essential ja Efficient jne...   Likipitäen kaikki traktorithan ovat ostajan varustelemia, vain Valtra on saanut siitä todellisen myyntivaltin suomessa.
Kaksois kytkimen sai jo aiemmin kuin malliin 4/65 ,olisi outoa jos varaosakirjassa olisi
siitä räjäytyskuva joka olisi utopiaa.Kaksoiskytkimen osat oli 10/60 mallista jotka tuohon omaan laitoin.
http://www.konedata.net/Traktorit/Nuffield3-42.htm. Nufikkaa sai kaksoiskytkimellä . Meillä oli sellainen 10/60 kylmäkoskelaisella kertojalla . Kulki saatanan lujaa.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuvass Jouni pui
http://www.konedata.net/Traktorit/Nuffield3-45.htm . Kartano mallit tulivat myöhemmin
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...
Laitoin siihen itse kaksoiskytkimen. Koko traktori piti purkaa
vaihteiston osalta jotta ala-akselin tilalle tuli putkiakseli jonka läpi riukuakseli meni taakse,todella iso projekti tein sen juhannus pyhinä heti rehun teon jälkeen.Minusta tuota 10/60 sai kartano mallina
mutta sitä ei sanottu siksi,ainakin 10/60 varaosakirjassa on siitä kuvat ja osat.Myös eturunko piti vaihtaa koska ei ollut kytkimen käyttö vivuille reikiä eturungossa.Myös peräreppu piti irrottaa.Panjot sai olla paikoillaan.Samalla uusittiin murikka-akselin keskilaakeri se oli koolingissaan kulunut ja pääsi liikkumaan aksiaalisesti ja hammas kosketus oli lautaspyörään mitä sattui.Osat otin romuttamolta ja ne ei maksaneet juuri mitään koska nuffeja alettiin 80 luvulla purkamaan todella runsaasti osaa oli romuttamot täynnä,Heinolan auto ja tarktorista ne tuli .
En ole vastaavaa kuullut eli on ainut  maailmassa johon on jälkeen päin laitettu. ;)
Traktori on edelleen meillä ja täydessä työ kunnossa ,ajotunteja 12 500.

 Monilla irronnut kysymättä pyytämättä. nimim kokemusta on
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...

Vahvistan. Nämä "Tenspeed", "Kartano" ja "Talous" -nimitykset ovat keskon markkinoinnin keksimiä mainossanoja kaikki. Ja hyvin ne on kansaan purreet, kun viimeinen uusi Leyland tullut suomeen 1982 ja ne on edelleen käytössä.

Kartano ja Talous -mallinimitykset tulivat juurikin Nuffield 4/65 ja 3/45 aikaan käyttöön, koska vasta tällöin osattiin ruveta suomessakin myymään traktoreihin kaksoiskytkintä ja ohjaustehostinta, varusteita jotka Nuffieldiin sai jo osittain 50 luvun puolella! Ruotsissa muunmuassa kyseiset varusteet ovat todella yleisiä.

Kesko tekee vastaavaa varustelunimitystä massikan kanssa edelleen. Esim. Essential ja Efficient jne...   Likipitäen kaikki traktorithan ovat ostajan varustelemia, vain Valtra on saanut siitä todellisen myyntivaltin suomessa.
Kaksois kytkimen sai jo aiemmin kuin malliin 4/65 ,olisi outoa jos varaosakirjassa olisi
siitä räjäytyskuva joka olisi utopiaa.Kaksoiskytkimen osat oli 10/60 mallista jotka tuohon omaan laitoin.
http://www.konedata.net/Traktorit/Nuffield3-42.htm. Nufikkaa sai kaksoiskytkimellä . Meillä oli sellainen 10/60 kylmäkoskelaisella kertojalla . Kulki saatanan lujaa.
Kaksoiskytkin ja kylmäkosken kertoja on mahdoton yhtälö samassa koneessa koska tuplakytkin mallissa jakoloota tulee vaihteiston eteen ja saaman paikkaa tulee kylmäkosken kertojaloota.Tuplakytkin mallissa jakolaatikkoon voima tulee voa levyltä putkiakselilla sen sisällä menee ajon kytkiakseli pääakselille.Laatikosta voa voima ohjataan rattaiden avulla ala-akselille joka on putki jonka sisällä riukuakseli taakse voa kytkentä holkille.Koskaan ei voinut kaksoiskytkin malliin laittaa K kertojaa.No miksei voi jos vaihtaa alaakselin tilalle umpiraudasta tehdyn akselin ja purkaa kotelon pois vaihteiston edestä pois ,mutta tuskimpa kukaan näin suureen remonttiin ryhtyi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...

Vahvistan. Nämä "Tenspeed", "Kartano" ja "Talous" -nimitykset ovat keskon markkinoinnin keksimiä mainossanoja kaikki. Ja hyvin ne on kansaan purreet, kun viimeinen uusi Leyland tullut suomeen 1982 ja ne on edelleen käytössä.

Kartano ja Talous -mallinimitykset tulivat juurikin Nuffield 4/65 ja 3/45 aikaan käyttöön, koska vasta tällöin osattiin ruveta suomessakin myymään traktoreihin kaksoiskytkintä ja ohjaustehostinta, varusteita jotka Nuffieldiin sai jo osittain 50 luvun puolella! Ruotsissa muunmuassa kyseiset varusteet ovat todella yleisiä.

Kesko tekee vastaavaa varustelunimitystä massikan kanssa edelleen. Esim. Essential ja Efficient jne...   Likipitäen kaikki traktorithan ovat ostajan varustelemia, vain Valtra on saanut siitä todellisen myyntivaltin suomessa.
Kaksois kytkimen sai jo aiemmin kuin malliin 4/65 ,olisi outoa jos varaosakirjassa olisi
siitä räjäytyskuva joka olisi utopiaa.Kaksoiskytkimen osat oli 10/60 mallista jotka tuohon omaan laitoin.
http://www.konedata.net/Traktorit/Nuffield3-42.htm. Nufikkaa sai kaksoiskytkimellä . Meillä oli sellainen 10/60 kylmäkoskelaisella kertojalla . Kulki saatanan lujaa.
Kaksoiskytkin ja kylmäkosken kertoja on mahdoton yhtälö samassa koneessa koska tuplakytkin mallissa jakoloota tulee vaihteiston eteen ja saaman paikkaa tulee kylmäkosken kertojaloota.Tuplakytkin mallissa jakolaatikkoon voima tulee voa levyltä putkiakselilla sen sisällä menee ajon kytkiakseli pääakselille.Laatikosta voa voima ohjataan rattaiden avulla ala-akselille joka on putki jonka sisällä riukuakseli taakse voa kytkentä holkille.Koskaan ei voinut kaksoiskytkin malliin laittaa K kertojaa.No miksei voi jos vaihtaa alaakselin tilalle umpiraudasta tehdyn akselin ja purkaa kotelon pois vaihteiston edestä pois ,mutta tuskimpa kukaan näin suureen remonttiin ryhtyi.
Saatto olla niinki . Kylmäkoskelainen kuitenkin oli .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Kuvass Jouni pui
Nuffi siinä vierellä oli 10/60 kartano ,ohjaustehostinta ei ollut ehkä siitä on perua nuo valtavat käsivoimat. ::)

MaffieldNuster varmaan tarkentaa mutta minusta tuosta 10/60 ei ollut kartano-mallia, se tuli vasta 4/65 myötä? Mutta tehostinta ei ollut juu ja nuorehko poika sai olla tarkkana kyntöpellolla äestäessä jos halusi pitää peukalonsa...
Laitoin siihen itse kaksoiskytkimen. Koko traktori piti purkaa
vaihteiston osalta jotta ala-akselin tilalle tuli putkiakseli jonka läpi riukuakseli meni taakse,todella iso projekti tein sen juhannus pyhinä heti rehun teon jälkeen.Minusta tuota 10/60 sai kartano mallina
mutta sitä ei sanottu siksi,ainakin 10/60 varaosakirjassa on siitä kuvat ja osat.Myös eturunko piti vaihtaa koska ei ollut kytkimen käyttö vivuille reikiä eturungossa.Myös peräreppu piti irrottaa.Panjot sai olla paikoillaan.Samalla uusittiin murikka-akselin keskilaakeri se oli koolingissaan kulunut ja pääsi liikkumaan aksiaalisesti ja hammas kosketus oli lautaspyörään mitä sattui.Osat otin romuttamolta ja ne ei maksaneet juuri mitään koska nuffeja alettiin 80 luvulla purkamaan todella runsaasti osaa oli romuttamot täynnä,Heinolan auto ja tarktorista ne tuli .
En ole vastaavaa kuullut eli on ainut  maailmassa johon on jälkeen päin laitettu. ;)
Traktori on edelleen meillä ja täydessä työ kunnossa ,ajotunteja 12 500.
Voi helvetti sun juttujas,vaikka juhannuksen aikaan onkin ympärivuorokauden valoisaa,niin oot kyllä erinomainen remonttimies jos juhannuksen pyhinä tuon homman tekee:Siis parina päivänä,ei helvetti sää SAS kyllä ot mahoton valehtelija.Mulla on kytkinremontissakin mennyt likimain kaksi päivää,tai onhan siinä nuo navettaaskareetkin tarvinnut hoidella välillä.Ja taisi siitä yhdestä kytkinrempasta huoltomieskin veloittaa 8 tunnista vaikka sillä oli apumies mukana.