Minua ei kyl hämmästytä mikään kun katsoo tätä viimevuosienkin veivausta. Muutaman tuhannen traktorin vuosimyyntejä on jakamassa liki täydellinen merkkikirjo huolto-organisaatioineen. Eihän nyt tämmöinen peli vaan yksinkertaisesti voi lyödä leiville.
IMO verkulla ei ole elämisen mahdollisuuksia Suomessa muuten kuin emoyhtiön 'hoivissa' . Ja kun tekniikan yhtenäistäminen etenee konsernin sisällä, niin ajastaan muutos on helppo toteuttaa.
Niin. Olet takuulla oikeassa, ja luulenpa että Suomessa nämä yhteismallitkin olisivat pääosin Valtra-tuotemerkillä. Brändinä Valtra myy jatkossakin vaikka Fergun kuosissa takuulla paremmin
kuin Ferguna....
Olette varmaan noin suurinpiirtein oikeassa.
Toisaalta historiaa tarkastellessa on aina ollut joku merkki/malli joka on ollut ylivoimainen markkinajohtaja mutta kokenut alamäen. Nuffield, Zetor, Ford, MF... Emme voi tietää mikä on kymmenen vuoden kuluttua valtias. Hinta, tuotekehitys, luotettavuus, tekniset innovaatiot, tullisopimukset, maailmanpolitiikka, maatalouspolitiikka, asenneilmasto, tilakokokehitys ja pari sataa muuta tekijää vaikuttavat.