Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Noni, Massikka läksi keskolta 1.1.2016 alkaen...  (Luettu 126778 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales
Mulle on yllätys, että NH on noin iso tekijä, käytännössä erittäin suosittu kone Euroopassa. Luulisi kyllä osia löytyvän tulevaisuudessakin. Massikka ja Claas pikkutekijöitä:(

Toissa keväänä kun Basildonissa käytiin tutustumassa niin 6 minuutin välein tuli uus New Holland linjalta.
Oli vakuuttavan näköinen ja tehokas tehdas. Eräs mukana ollut totesikin että suolahden tehdas ei riittäisi kun ulkovarastoksi ;)

Meinasko se että taivasalla NH:t happanee? ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Dr.Who

  • Vieras
Tässä olikin varsinainen Valtrauskovaisten vuodatusketju heti vuoden aluksi ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
MF aiheuttaa riipuvuutta. Vuodesta 1976 on ollut MF:iä ja 1999 ostettiin ensimmäinen Valtra. Vielä tuli vierotusoireita 2009 kun piti ostaa MF! Nyt ymmärrän miksi ostin silloin valtran.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Lainaus
Voi olla keskiverto kovempi pala valtterimyyjän myydä jatkossa myös masseria

Voi olla myös haastavampaa ostaa sellaisen uusien Valtrojen vierestä. Nämä uudet 4-sarjat ovat aika ok, ominaisuudet, tekniikka että ulkonäkö on hyvä. Tekninen laatu ja hinta on sitten eri asia.
Claasiin siirtyminen olisi ainakin minulle suurempi kynnys kuin Valtraan, kun itse ostan traktoria pidettäväksi aika kauan, vähintään 10v kerralla, jolloin "uusi" merkki on hieman kyseenalainen. 

MF:n etu tässä tallissa on lähinnä hinta, ja sitä tuskin alentavat. Ehkä varusteiden kautta sitten.  ???

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Mitä yhteistä on maasialla ja maahanmuuttajalla?

Kumpikin voi räjähtää koskavain ;D ;D

Red Bull

  • Vieras
Eiköhän Masseri Agcon tiskille siirry.  ::) Onhan autoliikkeilläkin vaikka kuinka monta edustusta automerkeistä. Kolme merkkiä tuo jo niin paljon kustannusetua yhden merkin myyjään nähden että vois kuvitella että näkyisi jo hinnoissakin. Noista kolmesta merkistä järkimiehet tai naiset ostaa Valtraa, Verkunmiehet uskollisesti Massikkaa ja Fendiä tosiurakoitsijat tai ne jotka haluaa maksaa turhasta hapatuksesta.

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Eiköhän Masseri Agcon tiskille siirry.  ::) Onhan autoliikkeilläkin vaikka kuinka monta edustusta automerkeistä. Kolme merkkiä tuo jo niin paljon kustannusetua yhden merkin myyjään nähden että vois kuvitella että näkyisi jo hinnoissakin. Noista kolmesta merkistä järkimiehet tai naiset ostaa Valtraa, Verkunmiehet uskollisesti Massikkaa ja Fendiä tosiurakoitsijat tai ne jotka haluaa maksaa turhasta hapatuksesta.


Meidän suunnalla (Turku) valtraa ostaa ne jotka haluavat/viitsivät kerjätä että saavat ostaa traktorin. Tarjousta ei saa ellei soittele perään ja pyydä sitä! Fendissä vähän sama tilanne.

Jos on fiksu ostaja (poislukien ne kenellä on varaa ostaa fendt), niin ei anele myyjältä tuotetta vaan ostaa muualta. Jos mf siirtyy näille myyjille, niin vaihoehdot vaan vähenee.
Jd, ei kiitos
Nh tai case jää lähes ainoaksi vaihtoehdoksi ellei valtun myyjällä satu olemaan niin hyvä päivä että suostuu tarjouksen tekemään. Toki en tiedä suostuuko myymään konetta vaikka tarjouksen tekisikin...
Massikkaa tuskin edes tarjoavat koska tietävät saavansa 50% kaupoista ilman niitäkin kauppoja.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.
Monikohan kuluttaja ostaa uuden traktorin?

Valtralta on tosiaan vaikea ostaa mitään.
Jontikassa taas tälläkin hetkellä vuoden jonot :'(

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Eiköhän Masseri Agcon tiskille siirry.  ::) Onhan autoliikkeilläkin vaikka kuinka monta edustusta automerkeistä. Kolme merkkiä tuo jo niin paljon kustannusetua yhden merkin myyjään nähden että vois kuvitella että näkyisi jo hinnoissakin. Noista kolmesta merkistä järkimiehet tai naiset ostaa Valtraa, Verkunmiehet uskollisesti Massikkaa ja Fendiä tosiurakoitsijat tai ne jotka haluaa maksaa turhasta hapatuksesta.


Meidän suunnalla (Turku) valtraa ostaa ne jotka haluavat/viitsivät kerjätä että saavat ostaa traktorin. Tarjousta ei saa ellei soittele perään ja pyydä sitä! Fendissä vähän sama tilanne.

Jos on fiksu ostaja (poislukien ne kenellä on varaa ostaa fendt), niin ei anele myyjältä tuotetta vaan ostaa muualta. Jos mf siirtyy näille myyjille, niin vaihoehdot vaan vähenee.
Jd, ei kiitos
Nh tai case jää lähes ainoaksi vaihtoehdoksi ellei valtun myyjällä satu olemaan niin hyvä päivä että suostuu tarjouksen tekemään. Toki en tiedä suostuuko myymään konetta vaikka tarjouksen tekisikin...
Massikkaa tuskin edes tarjoavat koska tietävät saavansa 50% kaupoista ilman niitäkin kauppoja.

Vähän oudolta kuulostaa.  Itse olen saanut valtralta aina tarjouksen, kun sitä olen pyytänyt, kolme kauppaakin on tehty. ( Valtra Turku)

Valtran markkinaosuushan on jotain vajaat 50%, joten on joku muukin kauppoja tehnyt.
Kyllähän netti on täynnänsä traktoritietoutta, ei niitä tarvii myyjältä kysyä.
Näin niinkuin pelkistettynä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.
Nyykkärin ostamista en ymmärrä, hintaero Caseen niin olematon ja Casessa hytin yksityiskohdat paljon paremmin toteutettu. Nyykkärin "monitoimikäsinoja" on vitsi verrattuna Casen visioon ko. Laitteesta.

Toki kaikilla ei ego kestä tyttöjen värillä kyllästetyllä traktorilla ajamista, mutta kyllä Platinum paketti Casessa senkin ongelman korjaa.  ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26011
  • vastustan
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.
Monikohan kuluttaja ostaa uuden traktorin?

Valtralta on tosiaan vaikea ostaa mitään.
Jontikassa taas tälläkin hetkellä vuoden jonot :'(
jos valtralla ei haluta myydä raktoria  niin jonnikalta ne ei taida sitten haluta luovuttaa myytyä rakkoria kun kathtoo nuita myynnin tippumisia nuista edellä olevista taulukoista vai ovakko sitte jo ebnnakoineet ja panneet ovia säppiin tehtailla :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.
Monikohan kuluttaja ostaa uuden traktorin?

Valtralta on tosiaan vaikea ostaa mitään.
Jontikassa taas tälläkin hetkellä vuoden jonot :'(

On se ihan totta että jos samalla myyjällä on hallinnassaan kolme raktorimerkkiä niin ei näiden välillä sitä oikeaa kilpailua kyllä tule. Rupee siinä nyt tinkaamaan valtran ja massikan välillä kun myyjä tie5tää että jomman kumman se niistä kuitenkin ottaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Kuluttaja siinä kärsii jos kolme suurta merkkiä on saman myyjän alla. Kilpailu vähenee. Esim valtraa ja fendiä on tällä hetkellä vaikea kilpailuttaa keskenään. No ehkä se tekee hyvää jontikan tai nyykkärin myynnille.
Monikohan kuluttaja ostaa uuden traktorin?

Valtralta on tosiaan vaikea ostaa mitään.
Jontikassa taas tälläkin hetkellä vuoden jonot :'(
jos valtralla ei haluta myydä raktoria  niin jonnikalta ne ei taida sitten haluta luovuttaa myytyä rakkoria kun kathtoo nuita myynnin tippumisia nuista edellä olevista taulukoista vai ovakko sitte jo ebnnakoineet ja panneet ovia säppiin tehtailla :-\ :-\ :-\ :-\
Isompia 6 ärräläisiä ei saa seuraavalle kesälle.
Ja kyllähän se hinta karkasi aika rankasti käsiksi tuon R-sarjan myötä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Mä luulen, että Suomen traktorikauppa tulee perustumaan lähivuosina vähänkäytettyjen traktorien maahantuontiin. Kellä on tosiaan varaa maksaa tuplat uudesta jos 1000 h ajetun saa 3 vuoden takuulla puoleen hintaan tuotuna  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.