Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Noni, Massikka läksi keskolta 1.1.2016 alkaen...  (Luettu 127047 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Voi itseasiassa olla aika iso ongelma massikan kohtalo suomessa. Voi olla että acco:n kaverit ei ota sitä kovin mielellään repertuaariinsa eikä varsinkaan ole kovin myyviä (lue valtran kauppiaat) toisaalta massikan ostajat ei välttämättä niin helposti mene avaamaan valtran oviakaan vaan tyytyvät sitten claassiin. Ne jotka ei ole keskon kanssa naimisissa kävelevät helposti case, newholland tai jd kauppaan jota tuskin acco arvostaa. Sikäli jopa oma myyntiorganisaatio vaikka 5 pienellä toimipisteellä voisi olla asiaa. Katsotaan mitä isot herrat päättää.

Itseasiassa järkevintä voisi olla sulattaa fentti ja massikka samaan myyntiin ja valtra ja sampo entiseen. Voisi kokonaismyynti olla kaikkien kohdalla hyvä ja tämä siis ainoastaan suomessa. Muualla sitten kaikki samaan paitsi muiden merkkien kotimaassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Keskon traktorimyynti loppui samalla kun myyjät siirrettiin pois k-maataloudesta.Monta kauppaa tuli tehtyä samalla kun haki jotain.Claasin myynnin noste on hinnasta kiinni.Jotenkin aggon taktiikka että fendt,masseri ja valtra olisi samalla tiskillä ei oikein innosta.Voihan toki tulla täysin uusi organisaatio tai joku merkki poistuu unholaan.

Epoäilen että masseri poistuu vähitellen taka vasempaan. Laitetaan ensin toimitus myyntiin ja sitten vähitellen myynti lopetetaan.
.... ei kun Valtra häviää ja se saa Masserin tarrat kylkiinsä. Ehkä jo vuonna 2017..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9736
Keskon traktorimyynti loppui samalla kun myyjät siirrettiin pois k-maataloudesta.Monta kauppaa tuli tehtyä samalla kun haki jotain.Claasin myynnin noste on hinnasta kiinni.Jotenkin aggon taktiikka että fendt,masseri ja valtra olisi samalla tiskillä ei oikein innosta.Voihan toki tulla täysin uusi organisaatio tai joku merkki poistuu unholaan.

Epoäilen että masseri poistuu vähitellen taka vasempaan. Laitetaan ensin toimitus myyntiin ja sitten vähitellen myynti lopetetaan.
.... ei kun Valtra häviää ja se saa Masserin tarrat kylkiinsä. Ehkä jo vuonna 2017..

Bäkkärin kans ihan samaa mieltä. Kyllä  aggo lopettaa ennemmin Valtran valmistuksen , kuin massikan myynnin - ONNEKSI ! Ja ei haittaa vaikka Valtran myyjätkin vaihdetaan kerralla vaikka vanhoihin K- massikan myyjiin  :-X :-X :-X :-X

Pitää nyt muokata ... Kummastakin myyjästä on kokemusta Valtran kaks kertaa ... sen ekan ja vikan. Tosin kait se mua niin peraukisena pitikin , että se oli vika ostos. K-maatalouden myyjä tais jäädä jo eläkkeelle, mutta aina tunsi vaikka olis strippi baaris vastaan tullu. Tosin ehkä siksi että sai niin helkatin hyvät kaupat. Mutta ei ne sen huonommat ollu kun Valtrastakaan  :P

Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo:22:25 kirjoittanut lypsyukko

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Keskon traktorimyynti loppui samalla kun myyjät siirrettiin pois k-maataloudesta.Monta kauppaa tuli tehtyä samalla kun haki jotain.Claasin myynnin noste on hinnasta kiinni.Jotenkin aggon taktiikka että fendt,masseri ja valtra olisi samalla tiskillä ei oikein innosta.Voihan toki tulla täysin uusi organisaatio tai joku merkki poistuu unholaan.

Epoäilen että masseri poistuu vähitellen taka vasempaan. Laitetaan ensin toimitus myyntiin ja sitten vähitellen myynti lopetetaan.
.... ei kun Valtra häviää ja se saa Masserin tarrat kylkiinsä. Ehkä jo vuonna 2017..

Niin ja Maaserin valmistus Ranskassa lopetetaan. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Eihän sitä myyntiä saa Agcossa toimimaan muutenkuin järkkäämällä omat myyjät Massikalle. Kolme merkkiä samalle on liikaa, varsinkin, kun myyjät on pitkän linjan Valtran miehiä. Tuskinpa sitä merkkiä Suomesta ollaan hävittämässä, mitä hyötyä siitä olisi.
Valtran myyjäthän ei tunnetusti myy edes valtraa muille kuin ennestään sellaisen omistavalle.

Ja ei kukaan järkevä valmettiin koske.  ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
öljynlämmittimet katoaa. 8)
FIXIT

V. Allan Haakert

  • Vieras
Eihän sitä myyntiä saa Agcossa toimimaan muutenkuin järkkäämällä omat myyjät Massikalle. Kolme merkkiä samalle on liikaa, varsinkin, kun myyjät on pitkän linjan Valtran miehiä. Tuskinpa sitä merkkiä Suomesta ollaan hävittämässä, mitä hyötyä siitä olisi.
Valtran myyjäthän ei tunnetusti myy edes valtraa muille kuin ennestään sellaisen omistavalle.

Ja ei kukaan järkevä valmettiin koske.  ;D

C-alueella tissinkoittajat ovat enemmistönä Valteemimiehissä. Siis kaikki kunnia heille, kotimaisen työn sankarin merkki rintaan ja ämteekoopoonus.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Hyvä se olis kaikissa hankinnoissa suosia Suomalaista. Myyjissä on vaan suuri ero. Valtraa menee lakki kourassa katsoon liikkeeseen, koputtaa myyjän oveen ja pyytää josko sellaisen vois ostaa. Myyjä murahtaa ja sanoo että ei onnistu tuolla naamalla. Keskon pihassa kävin pyörähtään massika kopissa kun muilla asioilla pyörin. Seuraavana päivä myyjä soittelee jo perään jos sais tulla kotiin esitteleen massikkaa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26078
  • vastustan
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales
miten jonnikka konkkaa noin pahasti, onko sieltä isompi  malliuudistus tulossa  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Eräs pajan pitäjä viisasteli että "Valmetista otetaan vain maavara massikkaan" kun Acgo osti valtraan. No ottihan ne. Liimasivat Massikan tarrat vain Suolahessa kylkeen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales
Mulle on yllätys, että NH on noin iso tekijä, käytännössä erittäin suosittu kone Euroopassa. Luulisi kyllä osia löytyvän tulevaisuudessakin. Massikka ja Claas pikkutekijöitä:(

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales
Mulle on yllätys, että NH on noin iso tekijä, käytännössä erittäin suosittu kone Euroopassa. Luulisi kyllä osia löytyvän tulevaisuudessakin. Massikka ja Claas pikkutekijöitä:(

Rapeita ranskalaiset. ;D

Käytännössähän claas ja Massoja on samoja traktoreita. Voimansiirto pitkälle yhteneväinen.

Mielenkiintoinen on huolto tulevaisuudessa kun nykyään siinä on ollut massikka ja jd saman katon alla. Claas tulee kolmanneksi vai lähteekö massikka pois k-huollon piiristä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Hauskaa lukea teidän spekulointia massikan poistumisesta. Massikka taitaa olla kuitenkin accon suurin merkki myyntimääräisesti, jos katsotaan koko maailman tasolla. Suomessa tietty valtra suuri mutta muualla ei niinkään. Esim kun fiat ja ford yhdistyi nh,ksi taisi myyntimäärät kokonaisuudessa tippua. Tuo ei ole faktaa vaan arvailua.

Valtralla taitaa olla jotain 60% markkinoista ja Fendtillä ehkä 5%. Massikalla on jotain 10-15% Suomessa. Onhan sielä HCpeterseni mikä vois masseria myydä tai Yrma ja tietysti koneharmi.
Suomessa näin, mutta mitkä on prosentit jos otetaan koko maailma mukaan? Acco ei varmaan paljon suomen lukuja katsele kun päättää minkä merkin hautaa jos hautaa. Täällä pohjoissuomessa koneharmi/lakkapää olis ihan hyvä myyjä.

Tässä näyttäisi euroopan maiden markkinaosuuksia olevan vuodelta 2014. NH useissa maissa kärkiporukoissa ja Fenttiä myydään kyllä paljon tuolla keski euroopassa. http://www.farm-equipment.com/articles/11759-new-holland-john-deere-are-market-leaders-in-eu-tractor-sales
Mulle on yllätys, että NH on noin iso tekijä, käytännössä erittäin suosittu kone Euroopassa. Luulisi kyllä osia löytyvän tulevaisuudessakin. Massikka ja Claas pikkutekijöitä:(

Toissa keväänä kun Basildonissa käytiin tutustumassa niin 6 minuutin välein tuli uus New Holland linjalta.
Oli vakuuttavan näköinen ja tehokas tehdas. Eräs mukana ollut totesikin että suolahden tehdas ei riittäisi kun ulkovarastoksi ;)

Jätkä

  • Vieras
 Euro on hyvä konsultti myyjälle, sillä eikös nykyaikana näitten myyjien palkka tule päaosin myyntiprovikoista ja bonukset päälle kun tietty tavoite on saavutettu? Se myyty traktori on vain myyty tuote sille myyjälle josta saa palkkaa, eikä mikään palvonnan kohde. Ja ne aikaisemmat haukkumiset toista merkkiä kohtaan ovat vain myyntipuheita ns merkkiuskollisille.
 
 Toisaalta ne massikan ostajat tulevat valtranliikkeeseen mielellään kaupoille, sillä massikan myyntipisteet lisääntyvät huomattavasti. mitä keskolla on ja myös varaosapalvelu nopeutuu. ( Ja onhan Valtran kautta saanut niitä massikan varaosia jo nytkin nopeammin, mitä keskon kautta. Vaikka eivät ole virallinen myyntipiste.)