Omat kokemukset portaattomista jd20 -sarjalaisista eli niihin verrattuna.
Välityssuhteen arvonta nh:ssa; max nop säädetty 17 km/h, päisteestä liikkeelle 7-8km/h, kaasu pohjaan jos nh ei saanut nopeutta nousemaan yli n.14,5 km/h, kulki n.13 km/h ja tiputti moottorin rpm noin 1500-1600, kun tuli tiukempaa ajonopeus tippui n.2 km/h moottori oli tukehtumaisillaan kunnes sai taas nostettua kierrokset pariin tonniin. Jos nopeus taas nousi alussa sinne 15 km/h pintaan niin kone jaksoikin kulkea vaivatta noin 17 km/h.
Eli vaihteiston toiminta oli jollain tapaa hidasta. Jd:ssä potikalla saa säädettyä "voima-ajon" tai taloudellisen ajon, jälkimmäisellä tiputtaa moottorin kierroksia jos pienemmät kierrokset riittävät kun taas tarvitaan lisää voimaa kierrokset nousevat, mutta ei tapahdu mitään moottorin kyykähtämistä kuten nh:ssa.
Käytettävyys ei säväyttänyt. Mutta ne taitaa olla makuasioita. Eteen kun laittaa 16.9 rinnalle toisen 16.9, joutuu varsinkin vasemmalle kääntymistä rajoittamaan paljon. Jarrut raskaat käyttää.
Pari sataa tuntia käytettiin kevät/kesä kasvinviljelytöissä. T7 autocommand oli malli. Uuden karhee kone niin ei ollut vikoja. Mielihyvin palautettiin.
Ei tule automaattilootaista nh:ta meille. Ei jaksa suunnanvaihdon aiheuttamaa ulinaa kuunnella. Ei se niin paljoo halvempi oo.
Viimeksi muokattu: 16.12.15 - klo:21:56 kirjoittanut ilkka