Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Punainen vaara  (Luettu 17230 kertaa)

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara
Näkyy alibabassa olevan QLN1004 100hp 4wd hintana alkaen 13400€ FOB, varustelusta riippuen. Hintaan tulee tietysti lisäksi rahti+verot ja mahdollinen tulli. Minimitoimitus 1 kpl, toimituskyky 6000kpl vuodessa.

 http://hnqljx.en.alibaba.com/productshowimg/629759116-213329604/New_Design_QLN1004_100hp_4wd_wheel_tractor_price_list.html


Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara

Ja siin o toine kylähullu  :o

Jaa, sinun lisäksesi vai?

Yleensä ei ole tapana leimata hulluksi jos vain antaa tietoa. Mitään ostokehotusta en mielestäni esittänyt. Taidat olla jonkun rahastusmerkin edustaja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Punainen vaara
mutta katelkaas kuin paljon mahtaa länsivärkeissä olla kinukkien tekemiä osia tahi osakokonaisuuksia?    olis kiva tietää kuin paljon on valtrassa kiinalaista osaa?

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara

Ja siin o toine kylähullu  :o

Jaa, sinun lisäksesi vai?

Yleensä ei ole tapana leimata hulluksi jos vain antaa tietoa. Mitään ostokehotusta en mielestäni esittänyt. Taidat olla jonkun kiinalaismerkin edustaja.
Juu, näi o.. Mut tohon sun linkkiin? kai toi jotai mielekiintoo/ajankäyttöö vaatii, et saa selvitettyy noinki tarkkaan konee speksit mitä sun linkis o..  :-\ Edelleen.. se länsimainen vanhempi kone voittaa noi kinuskit 100-0  :)

Taisi siinä mennä vajaa minuutti googlatessa. Palkkiona hullunleima, kiitos siitä.

Mikä on näistä ylivoimaisista käytetyistä länsimaisista vanhoista traktoreista mielestäsi paras? Sinulla kun tuntuu olevan varmaa tietoa asioista.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Punainen vaara
Näkyy alibabassa olevan QLN1004 100hp 4wd hintana alkaen 13400€ FOB, varustelusta riippuen. Hintaan tulee tietysti lisäksi rahti+verot ja mahdollinen tulli. Minimitoimitus 1 kpl, toimituskyky 6000kpl vuodessa.

 http://hnqljx.en.alibaba.com/productshowimg/629759116-213329604/New_Design_QLN1004_100hp_4wd_wheel_tractor_price_list.html



Kiinalaisilla tuo design puolen osaaminen tuntuu olevan "hieman" puutteellista mitä työkoneisiin tulee.  :-X

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara
Näkyy alibabassa olevan QLN1004 100hp 4wd hintana alkaen 13400€ FOB, varustelusta riippuen. Hintaan tulee tietysti lisäksi rahti+verot ja mahdollinen tulli. Minimitoimitus 1 kpl, toimituskyky 6000kpl vuodessa.

 http://hnqljx.en.alibaba.com/productshowimg/629759116-213329604/New_Design_QLN1004_100hp_4wd_wheel_tractor_price_list.html



Kiinalaisilla tuo design puolen osaaminen tuntuu olevan "hieman" puutteellista mitä työkoneisiin tulee.  :-X

Näin on. Sen vuoksi ne kopioivatkin muotoilun suoraan länsipeleistä. Moottorikin on Cummins, sitäkään ne eivät suunnitelleet itse alusta loppuun.  http://www.bloomberg.com/bw/stories/2005-08-21/how-cummins-does-it

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Punainen vaara
Näkyy alibabassa olevan QLN1004 100hp 4wd hintana alkaen 13400€ FOB, varustelusta riippuen. Hintaan tulee tietysti lisäksi rahti+verot ja mahdollinen tulli. Minimitoimitus 1 kpl, toimituskyky 6000kpl vuodessa.

 http://hnqljx.en.alibaba.com/productshowimg/629759116-213329604/New_Design_QLN1004_100hp_4wd_wheel_tractor_price_list.html



Kiinalaisilla tuo design puolen osaaminen tuntuu olevan "hieman" puutteellista mitä työkoneisiin tulee.  :-X

Näin on. Sen vuoksi ne kopioivatkin muotoilun suoraan länsipeleistä. Moottorikin on Cummins, sitäkään ne eivät suunnitelleet itse alusta loppuun.  http://www.bloomberg.com/bw/stories/2005-08-21/how-cummins-does-it
Kiinan minicrosseissa on yleensä Hondan "lisenssillä" omassa tehtaassa valmistettu moottori. Liekö oikeasti mitään lupia olemassakaan, kopioidaan vain paras ja toivotaan että osataan tehdä toimiva.  ;D

Melko velikultia ovat nuo sitruunan väriset lajitoverimme.  :)

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara

Kiinan minicrosseissa on yleensä Hondan "lisenssillä" omassa tehtaassa valmistettu moottori. Liekö oikeasti mitään lupia olemassakaan, kopioidaan vain paras ja toivotaan että osataan tehdä toimiva.  ;D


Osaatko sanoa missä näistä tehtaista moottori oli tehty?  http://world.honda.com/group/China/

mah

  • Vieras
Vs: Punainen vaara
Varmasti Kiinasta saa hyvääkin tavaraa, mutta se ilmeisesti maksaa. Nämä halvat minikrossit ja mönkijät, no mönkijät maksavat jo useampia tonneja, ei laadullaan oikein häikäise. Samahan se on maansiirtolaitteisakin, joita Kiinasta on jo tullutkin. Halpaa ja hyvää ei ole sieltäkään saatavilla. :'(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Punainen vaara
mutta halvempia kuin europassa kasatut mutta tietysti tuolat löytyy yövuoron tekemää pilvin pimein mutta kuitenkin net päivävuoroiset tekee jo ihan laatuakin.   ei tuolla muuten teetetäis niiiiin paljon kaikkea.                      nyt varmaan alkaa jo pikkuhiljaa tulla takaisin päin työt kun laatu alkaa maksaa sielläkin...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Punainen vaara

Kiinan minicrosseissa on yleensä Hondan "lisenssillä" omassa tehtaassa valmistettu moottori. Liekö oikeasti mitään lupia olemassakaan, kopioidaan vain paras ja toivotaan että osataan tehdä toimiva.  ;D


Osaatko sanoa missä näistä tehtaista moottori oli tehty?  http://world.honda.com/group/China/
Todennäköisesti ei missään noista, vaan siinä tehtaassa jossa noita minicrosseja tehdään (Honda ei tee halpoja minicrosseja), tai sitten tulevat tehtaasta X alihankintana. Hondan moottorit kestää, Hondan lisenssimoottorit ei tahdo kestää.

Tuommoista kinukkia kun kesän ajan rankaisee niin se on syksyllä oaalausvalmis. Eihän noilla hinnoilla kovin lujaa voi odottaakaan.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara
Kiinalainen laatu on tietysti kovin vaihtelevaa. Jotkut sanoo esim. Applen Kiinassa tehtyjä tuotteita laadukkaiksi ja toiset ovat pettyneet vuosikymmen sitten hankittuun jakoavaimeen. Jonkun maan tehtaiden tuottaman laadun määrittäminen yhdellä lauseella ei vain onnistu.

Kiinassa on ollut aiemmin kulttuuri jossa länsimaisia pyrittiin tosissaan huijaamaan - mitä enemmän sitä parempi. Kun tästä on päästy eroon on kiinalaisten kulttuuriset ominaisuudet kuten tarkkuus, tehokkuus, oppimiskyky, sopeutuvuus ym. alkaneet päästä oikeuksiinsa.

Aivan samoin kuin jotkut nyt dissaavat Kiinan tuotteita on aiemmin  tehty jopa saksalaisille. Ne olivat huonoa halpatavaraa verrattuna englantilaisiin huipputuotteisiin. Niin ne ajat muuttuvat. Nykyään Intia on ottamassa paskahalpamaan roolia. Odotan mielenkiinnolla mitä sieltä alkaa tulla. Ainakin Fergun kopioita olisi tarjolla.

Ostin muuten pari 32GB muistikorttia ebayn kautta Kiinasta. Maksoivat 6,70 € postilaatikkoon toimitettuna. Suomessa vastaavat olisivat maksaneet 60€. Luultavasti ovat kotoisin samoilta tehtailta, niitä ei kovin monia ole. Niin ja printterin välikaapeli maksoi 0,67€+rahti 2€. Kysyin paikallisesta liikkeestä ennen tilaamista, kyseinen "erityiskaapeli" olisi kestänyt kaksi viikkoa saapua (heh, Kiinan toimitusaika) ja hinta olisi ollut "noin 60€".

Köyhänä ei ole oikein mahdollisuutta maksaa tuhansia prosentteja enempää tuotteista. Ainoana traktorina voisi kiinalainen olla pieni riski, mutta kakkos- tai kolmoskoneena olisi luultavasti ihan asiallinen ostos. Uusi 100hv neliveto joystickeillä ja muilla herkuilla alle 30tonnin ei tunnu ollenkaan huonolta vaihtoehdolta kun käy katsastamassa noita toisten jo hylkäämiä koneita peltihallien takapihoilla.

Luultavasti ostan ensimmäisen kiinantraktorini käytettynä, toisten jo hylkäämänä - muutamalla tonnilla.



ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Punainen vaara
Kiinalainen laatu on tietysti kovin vaihtelevaa. Jotkut sanoo esim. Applen Kiinassa tehtyjä tuotteita laadukkaiksi ja toiset ovat pettyneet vuosikymmen sitten hankittuun jakoavaimeen. Jonkun maan tehtaiden tuottaman laadun määrittäminen yhdellä lauseella ei vain onnistu.

Kiinassa on ollut aiemmin kulttuuri jossa länsimaisia pyrittiin tosissaan huijaamaan - mitä enemmän sitä parempi. Kun tästä on päästy eroon on kiinalaisten kulttuuriset ominaisuudet kuten tarkkuus, tehokkuus, oppimiskyky, sopeutuvuus ym. alkaneet päästä oikeuksiinsa.

Aivan samoin kuin jotkut nyt dissaavat Kiinan tuotteita on aiemmin  tehty jopa saksalaisille. Ne olivat huonoa halpatavaraa verrattuna englantilaisiin huipputuotteisiin. Niin ne ajat muuttuvat. Nykyään Intia on ottamassa paskahalpamaan roolia. Odotan mielenkiinnolla mitä sieltä alkaa tulla. Ainakin Fergun kopioita olisi tarjolla.

Ostin muuten pari 32GB muistikorttia ebayn kautta Kiinasta. Maksoivat 6,70 € postilaatikkoon toimitettuna. Suomessa vastaavat olisivat maksaneet 60€. Luultavasti ovat kotoisin samoilta tehtailta, niitä ei kovin monia ole. Niin ja printterin välikaapeli maksoi 0,67€+rahti 2€. Kysyin paikallisesta liikkeestä ennen tilaamista, kyseinen "erityiskaapeli" olisi kestänyt kaksi viikkoa saapua (heh, Kiinan toimitusaika) ja hinta olisi ollut "noin 60€".

Köyhänä ei ole oikein mahdollisuutta maksaa tuhansia prosentteja enempää tuotteista. Ainoana traktorina voisi kiinalainen olla pieni riski, mutta kakkos- tai kolmoskoneena olisi luultavasti ihan asiallinen ostos. Uusi 100hv neliveto joystickeillä ja muilla herkuilla alle 30tonnin ei tunnu ollenkaan huonolta vaihtoehdolta kun käy katsastamassa noita toisten jo hylkäämiä koneita peltihallien takapihoilla.

Luultavasti ostan ensimmäisen kiinantraktorini käytettynä, toisten jo hylkäämänä - muutamalla tonnilla.

Näissä kiinan ostoissa (sellaisessa kamassa mitä täälläkin vielä tuotetaan) pitää ottaa huomioon, että jokainen kiinan ostos vie meitä, siis koko Eurooppaa lähemmäksi kehitysmaata. Kannattaisi pysyä sisämarkkinoiden valinnoissa, niin kauan kuin on mahdollista.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Punainen vaara
Näissä kiinan ostoissa (sellaisessa kamassa mitä täälläkin vielä tuotetaan) pitää ottaa huomioon, että jokainen kiinan ostos vie meitä, siis koko Eurooppaa lähemmäksi kehitysmaata. Kannattaisi pysyä sisämarkkinoiden valinnoissa, niin kauan kuin on mahdollista.

Asia on hieman monimutkaisempi.

Ostamalla vain jonkun tietyn alueen tuotteita, vaikka ne olisivat kilpailukyvyttömämpiä kuin muut, tulee samalla tukeneeksi kannattamatonta tuotantoa ja ehkäisee vapaata kilpailua. Lopputuloksena tuotetaan jotain joka ei yhtäkkiä enää kelpaa kellekään. Näin on menetetty koko teollisuudenala koska tuotekehitys ja tehokkuus on tehty tarpeettomaksi.

Jos naapuri esim. tekee leipäjuustoa joka maistuu pahalta ja maksaa 30% enemmän kuin kilpailijan tuote, kannattaako sitä ostaa? Tietäen, että resepti ei muutu koska "kauppa käy". Saattaa olla, että parempi olisi ostaa välillä jotain muuta ja aiheuttaa näin tuotekehitystä (uusia reseptejä tai tuotantomenetelmiä). Sama koskee kauppaa, suosimalla vain hampaat irvessä jotain tiettyä kauppaa ei saavuta mitään, tosiasiassa palvelu vain heikkenee koko ajan ja hinnat nousevat.

Valtiontaloudellisesti on melko sama mistä tuote tulee. Arvonlisävero lisätään aina ja tuotteen ostamiseksi on saatava tuloa joka myös verotetaan. Valuuttamme on taas euro jonka arvo määritetään jossain muualla kuin meillä. (Kaiken lisäksi rahan hankkiminen on ilmaista - eikun tuottoisaa. Suomen valtion voi lainata rahaa nolla- tai jopa miinuskorolla).

Eurooppa on mielestäni juuri tämmöisessä jämähtäneessä mallissa. Me olemme mielestämme vanha ja hieno sivistysalue jolla on moraalisia etuoikeuksia muihin nähden. Miksi?
Luultavasti meidän käy huonosti (eurooppalaisina) tässä globaalissa kisassa kunhan siirrymme uusiin vuoropareihin. Dynamiikkaa on haettu liittämällä halpamaita EU:iin, lähinnä autotehtaat ovat päässeet vauhtiin.


V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Punainen vaara
Kiinalaiset ostaa vaikeuksissa ja nurin menneitä traktoritehtaita Euroopassa. Se Natikan peru laatikkotehdas yhtenä esimerkkinä ostona Argolta, nyt meni Goldonin konkkapesä. Arbos heräteltiin Fotonin toimesta ja lienee eniten eurooppalainen traktori tuon Zoomlionin kanssa. Ainakin Arbos vaikutti Agritechnikassa niin laadukkaalta, että enpä ihmettelisi jos ennakkoluulojen häivyttyä eurooppalainen suunnittelu ja mm. Kohlerin moottori toisi asiakkaita. Hinta ja takuu huollon ohella vie ennakkoluulot. Niinhän on käynyt Doosan-Daewoonkin kohdalla, mutta 10 vuotta se vie, kiinalaisiin suhtautuminen on vielä jyrkempää kuin etelä-korealaisiin. Doosanista tuli eurooppalainen kun tehdaskin Belgiaan pykättiin. Mikäpä Arboksellakaan olisi tehdä koneita Goldonin hallissa?
Tuon Zoomlionin kohdalla Deutz-moottorit, ZF-voimansiirto pistivät jo pysäyttämään todella, ja se että testiajoja mm. 2104 malleilla oli 30000 h takana, kuinka meidän kotimainen testauttaa? Asiakkaallako?

Viimeksi muokattu: 16.01.16 - klo:13:49 kirjoittanut V. Allan Haakert