Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauppa käy  (Luettu 31677 kertaa)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...
Vois johtua siitä, että laturi ei ehdi kierrosten pudotessa ladata akkua niin paljoa kuin valot ym. Kuluttaa. Kokeiles sammuttaa kaikki virtasyöpöt ennen parkille laittamista ja katso vaikuttaako mitenkään.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Kauppa käy
Nuo kardaanin etupään pulttinen löystyminen on osin rakennevirhe,
Osin kokoonpanovirhe.
Jo vanhemmissa -05 srj...metso, mega,jne. Kardaanin laippa 6 pultilla
Kiinni, (m8),  ei kauheasti ongelmia pulttien kireydelle kanssa, kunhan
Joskus tarkisti
Uudemmat N  sarjat 4 pultin kiinnityslaipalla ( m 10) ja laippa ohut
Lisäksi kiinnityspinnoiltaan, kardaania tippunut/ räjähtänyt alta 1000 h
Käyttötunnnin.
Omassa kans alko rämiseen 1000 h kohdalla , 1 pultti pudonnut kokonaan
Kolme muuta löysällä, nylocin lukkomutterit pyöritti muuten käsin auki
Ilman avaimia :o :-*,  mutterin nylocit on muuten sulaneet, liian kuuma
Kuivaus maalauslinjan jälkeen??

Kasaus m10 mutterilla jossa teräslukkokartio, ja kunnon lukkoliimalla , eiköhän pysy 8)

T sarja edelleen 6 pultin laipalla.....

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Kauppa käy
[


Mihinkä tämä on vaihtunut?


http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/john-deere/7290/223-xau

Eikös tästä ollut juttuja jossakin, vaihtunut uuteen venttiin. Ihan ok. käyttöaste :)
[/quote]

On ok käyttöaste joo. Samalla listalla saman talon 724. Ei sekään tallis oo maannu. Niin ja taitaa siellä vielä olla yks 828 samasta talosta. Töis isäntä ja yks palkkamies...
[/quote]

Minkä mallisia uusia koneita mennyt tilalle? Onko tietoa?
[/quote]

Valtra S sajalainen

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.
Ihanaa, kun löytyy kohtalotoveri.. :)
Toi akun merkkivalon vilkuttelu voisi siis olla ihan ominaisuuskin ??? Mielestäni huoltomies sanoi, että tämän hihnan kuuluisi lämmettyään hiukan kiristyä. En ole huomannut mitään eroa, onko kone kylmä tai kuuma, paljon valoja päällä tms. Tuntuu siltä, että potku ei vaan riitä tai on joku muu häikkä.

Kyllähän tämän vehkeen pitäisi vetää kuuden metrin äestä vaikka poikittain. Se on itselläkin osto-ohjelmassa, sitten joskus. Oon kyllä samaa mieltä, että laiskan oloinen, vähintään alakierroksilla. Huomaa täysien kärryjen kanssa, että vaikeesti lähtee liikkeelle. Kaasua on poljettava ja kierroksia oltava reilusti tai hyytyy pahasti. Moottorin käytös on ihan erilaista kuin täysin mekaanisen 6800:n, joka kyllä jaksaa vetää samat kuormat terhakkaasti reilusta tuhannesta kierroksesta alkaen. Testailin kummallakin koneella kuormien ajoja loppusyksystä ja tuntuma on hyvin mielessä. Olen myös suhtautunut aina vastahankaisesti koneitten virittelemiseen, mutta niin vain sanoi huoltomieskin, että moottoriohjelman mulkkaus on ainoa parannuskonsti. Tehottomuutta on valitellut yks jos toinenkin ja muuten ei ole tilanne korjaantunut. :(

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kauppa käy
Tuo A93 joskus sopivalla kelillä hehkutuksen jälkeen huutaa latausta hetken mutta tokenee siitä. Huoltomiesten mukaan normaalia käytöstä.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Kauppa käy
Ihme kun eivät ota valmistukseen vanhaa Hitec 3:sta. Testaavat Versusta ylöspäin kaikki vaihteistot linjalla, niistä 3 % porsii jo testauskoneessa.

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.
Ihanaa, kun löytyy kohtalotoveri.. :)
Toi akun merkkivalon vilkuttelu voisi siis olla ihan ominaisuuskin ??? Mielestäni huoltomies sanoi, että tämän hihnan kuuluisi lämmettyään hiukan kiristyä. En ole huomannut mitään eroa, onko kone kylmä tai kuuma, paljon valoja päällä tms. Tuntuu siltä, että potku ei vaan riitä tai on joku muu häikkä.

Kyllähän tämän vehkeen pitäisi vetää kuuden metrin äestä vaikka poikittain. Se on itselläkin osto-ohjelmassa, sitten joskus. Oon kyllä samaa mieltä, että laiskan oloinen, vähintään alakierroksilla. Huomaa täysien kärryjen kanssa, että vaikeesti lähtee liikkeelle. Kaasua on poljettava ja kierroksia oltava reilusti tai hyytyy pahasti. Moottorin käytös on ihan erilaista kuin täysin mekaanisen 6800:n, joka kyllä jaksaa vetää samat kuormat terhakkaasti reilusta tuhannesta kierroksesta alkaen. Testailin kummallakin koneella kuormien ajoja loppusyksystä ja tuntuma on hyvin mielessä. Olen myös suhtautunut aina vastahankaisesti koneitten virittelemiseen, mutta niin vain sanoi huoltomieskin, että moottoriohjelman mulkkaus on ainoa parannuskonsti. Tehottomuutta on valitellut yks jos toinenkin ja muuten ei ole tilanne korjaantunut. :(

Joo en minäkään perusta nuosta virittelyistä, mutta kyllä mielestäni 160 hv pitää näkyä paremmin kuin nykyisellään.  Potilas tulee kyllä perässä hyvin, mutta ladan eteen kun alkaa keräämään multamaalla tavaraa alkaa kyllä koneesta puhti loppumaan. Samoin 15 motin Kiret kun viljakuormalla kiihdyttää risteyksestä on kiihdytysmatka pitkä kuin nälkävuosi. Suurta eroa ei siinä huomaa 100 hp 6400 John Deereen. Eikä se niin voi mielestäni olla. Mutta kun sen vauhtiin saa on ajo kyllä mahtavaa. 50 loota löytyy ja sillä kun ajaa cruisella n. 43km/h on ajo kyllä mukavaa. Löytyy hytti- ja etukuormaajajousto ja niillä pärjää hyvin.

En oo itse kyllä huomannut mitään vaikutusta tuolle valon vilkkumiselle ja äänimerkille sillä onko kone kylmä tai kuuma. Tai mitään muutakaan. Aina välillä se sitä ilmoittelee. Joskus oli pidemmän ajan ilmoittelematta ja luulin sen jo poistuneen kokonaan, mutta tuli se sittenkin takaisin.
Paria vikakoodia kone heittelee, mutta niillä ei ole vaikutusta tuohon eikä ne muutenkaan aiheuta toimenpiteitä kuulemma.

Viimeksi muokattu: 06.12.15 - klo:18:20 kirjoittanut nakkisormi

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kauppa käy
Ihme kun eivät ota valmistukseen vanhaa Hitec 3:sta. Testaavat Versusta ylöspäin kaikki vaihteistot linjalla, niistä 3 % porsii jo testauskoneessa.

Tää on vaan se ikuinen juttu että vanhojen perään huudellaan mutta ne jotka laittaa roponsa kiinni uuteen haluavat parempaa. Toi ht3 on vaan auttamatta vanhanaikainen ja nyt kaivataan ht5, versua ja direktiä. ehkä johonkin a sarjaan olisi toi ht3 hyvä mutta ei kait siihen saa pikavaihteita ollenkaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Pystyyhän John Deerekin pitämään mallistossa useita erilaisia vaihteistoratkaisuja ??? Ihmettelen vaan, että toi Hitec3 jätettiin pois, vaikka se on tosi suosittu. Esim. Tänne tulleista uusista koneista suurin osa on edelleen keppivaihteisia.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kauppa käy
Pystyyhän John Deerekin pitämään mallistossa useita erilaisia vaihteistoratkaisuja ??? Ihmettelen vaan, että toi Hitec3 jätettiin pois, vaikka se on tosi suosittu. Esim. Tänne tulleista uusista koneista suurin osa on edelleen keppivaihteisia.
Ainakin N saa 3 ht joka on paras povershift loota mitä on sen takia kun käsijarru on samassa todella kätevä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Tätä uusinta ännää (N4) saa enää Hitec-5:na.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kauppa käy
Tätä uusinta ännää (N4) saa enää Hitec-5:na.
No niinpä onkin mutta hätiä mitiä tuo uusi h5 on todella mukava käyttää ja ropon sylinteri on vaihekeppien luukun takana erittäin helppo huoltaa jos tarvii.
Versun ja h5 ero on pieni vain parisen tonnia kumman ottaa? Samalla saa hevosia hieman enemmän 134 versu vs. 114 h5 siinäpä pähkinää ensi kevääksi .

Viimeksi muokattu: 06.12.15 - klo:18:51 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Kauppa käy


Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.

Ettei vaan olisi noxin anturi viallinen/ johtosarjan noxin anturille hinkkautunut puhki,
(Käsittämättömän huonosti on johtosarjat tehty/ asennettu) ei liiemmin tehoa,
Kulkee 50% teholla, olis ku ajais 502 teholla .
Moottorikarttaan on tullut päivitys just alakierrosväännön osalle, jos
Alkusarjan koneita.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kauppa käy
Eikös noissa se nokka-akselin "pateilla" tehty eko-kierrätys vie pois sitä alavääntöä ? Jos näin, niin siihen kannattais tehdä muutos ja sitten hankkia optimoitu ohjelma koneeseen. Valtran ohjelmat on syystä tai toisesta paremman termin puuttuessa "karkeatekoisia" eli optimoinnin sijaa kuulemma löytyy.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's