Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuuntelu  (Luettu 673 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
kuuntelu
tuossa iltapuolella kun tulin kotio metästä puun siirtelystä niin huomasin ulko-oven kahvassa roikkuvan pussin.   siinä oli puteli sivalia ja kortintapainen jossa liki;  kiitos kun kuuntelit!                     hetken aikaa meni ennen kuin tajusin mistä moinen.                tuossa puolituttu menetti tyttärensä autokolarissa ja kun olin täyytämässä tien hiekoituslaatikkoa niin jäin siihen juttelemaan,          ... meni melkein puolitoista tuntia hommaan mutta kait se nyt sitten oli sen arvoista, kun miun aika ei ole mitään kallista.   täällä valmiissa maailmassa.                      usein jutustelen ihan untemattomien kanssa jonnin joutavia ja niin pois päin.             en ite osaa niinkuin pukea toisten tunteita mutta kuitenkin olen jonkinlainen kuuntelija.                  en tunne hirveästi empatiaa toisia kohtaan, enkä sure muiden surija mutta kai se tuo kuuntelu on joku terapia toisille.                        viimeeski kaippakeskuskusessa käydessä erään ukkelin kanssa meni vartti kun tuumittiin miten nuo ovet on laitettu;   kaksi ovea automaattisia ja kolmas manuaali!    ja lasia kaikki...      heikkonäköselle kivoja!           

Dr.Who

  • Vieras
Vs: kuuntelu
Niin,surevan kuuntelu on parasta osanottoa,ei siihen juuri tarvitse kommentoida.Itsekin olen tuollasessa tilanteessa ollut kuuntelijana,ja saman tarinan useampaan kertaan,yksinäinen ihminen haluaa kertoa,se helpottaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: kuuntelu
tai ei se aina tartte olla surua.   just pari päivää sitten oli hauksa juttu marketissa kun siinä nuori äiti työnsi ostoskärryä jossa muutama vuoden ikäinen tenava rallatti omiaan...   nauraskelin tuosta ja siitä hetken sitten hyllyjen välissä juteltiin niitä näitä ja sitten jatkettiin matkaa...   viereisillä kassoilla sitten moikattiin kun poistuttiin omille teille.   enkä tuntenut ollenkaan häntä.     mutta miusta on vaan niin kiva jutella ihmisille, kassajonoissa automaateilla jne...     moni vanhus on ihan iloinen kun saa jutella jotain ihan vaan...

navettapiika

  • Vieras
Vs: kuuntelu
Mutta kyllä siinä moni vaivautuu, kun erehtyy sanasen sanomaan.. mutta onhan näitä, jotka selvästi ilahtuvat, kun joku ihan turhaakin höpäjää...
Minulle sattui vastaava katsastuskonttorilla, menin vikalistaa hakemaan ja siellä olin ensimmäinen asiakas katsastusmiehellä, joka oli menettänyt juuri äitinsä suojatieonnettomuudessa ja minä kyllä kuuntelin.. Ja sain leiman papereihin. :)