Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita  (Luettu 16907 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.
Älä nyt rupee sekottaan pikkuryssien romuja itävallan laatu koneisiin >:(

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2536
  • Etelä-Karjala


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?

IKH lukot on samannäköiset, mutta kiinnitysreijät ei käy eikä vanhat kahvat. Uudet jotka ikh:lla myynnissä erinäköiset, ei käy.
Helat pitäs teettää, mutta kun kone ajossa niin on vain helvatan vaikeaa, pitäs seistä puoli vuotta että joku semmoset saisi tehtyä mallin mukaan.
Hehkuasentoa siinä ei kuulu olla ja piste. Uutta ei saa. Hehkuasento on hankala, vanha isäntä särkee sillä startin. Vetää yli ja kurina käy startissa...
Alkuperäisestä ei ole jäljellä mitään. Katkaisiaa vilkulle ei samanlaista löydy mistään, entinen on sisälmyksiltään sökö. Vastaavanlaista tummanpunaista/ruskeaa suojasukkaa johtosarjalle en ole löytänyt mistään.

Ei ole museorekisteriin menossa, mutta tarkoitus palauttaa täysin tehtaan jäljiltä olevaksi. Paljon parempi on saada osat tiskiltä valmiina kuin alkaa virittelemään epäsopivista sopivia. Se se vasta kallista on.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.
Lukkokieliä on jonkin moisia tutulla laita kuva .Helat voi teettää uudet ,jousen voi muuttaa koko systeemin uudeksi ,hehkuasento ei haittaa,johtosarjan voi tehdä itse. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?

IKH lukot on samannäköiset, mutta kiinnitysreijät ei käy eikä vanhat kahvat. Uudet jotka ikh:lla myynnissä erinäköiset, ei käy.
Helat pitäs teettää, mutta kun kone ajossa niin on vain helvatan vaikeaa, pitäs seistä puoli vuotta että joku semmoset saisi tehtyä mallin mukaan.
Hehkuasentoa siinä ei kuulu olla ja piste. Uutta ei saa. Hehkuasento on hankala, vanha isäntä särkee sillä startin. Vetää yli ja kurina käy startissa...
Alkuperäisestä ei ole jäljellä mitään. Katkaisiaa vilkulle ei samanlaista löydy mistään, entinen on sisälmyksiltään sökö. Vastaavanlaista tummanpunaista/ruskeaa suojasukkaa johtosarjalle en ole löytänyt mistään.

Ei ole museorekisteriin menossa, mutta tarkoitus palauttaa täysin tehtaan jäljiltä olevaksi. Paljon parempi on saada osat tiskiltä valmiina kuin alkaa virittelemään epäsopivista sopivia. Se se vasta kallista on.
Insinööri miehenä varmaan tajuat että näissä konehommissa pilkun viilamisesta joskus pitää antaa periksi. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kyllähän saksalainen sotatekniikka oli aikansa huippua, mutta ongelmaksi tuli sen hienous. Liian kallista ja monimutkaista valmistaa. Taannoin tuli telkkarista dokumentti, jossa brittiläinen asiantuntija esitteli saksalaista panssarivaunua ja sen lukemattomia yksityiskohtia. Lopuksi totesi kuivasti. -Kaikki turhaa. Olisi pitänyt tehdä yksinkertaisempaa ja nopeammin valmistettavaa. Venäläiset tekivät niin yksinkertaisia ratkaisuja kuin mahdollista, koska perustivat kaiken massaan. Mitä enemmän divisioonia, sitä suurempi ylivoima. Saksalaiset tekivät kaikki perusteellisesti ja siitä tuli ongelmia.

Sitten voidaan miettiä, olisiko noi natikan vaihteistot pelanneet tänäkin päivänä, jos käyttö ja ylläpitohuolto olisi tehty saksalaisella täsmällisyydellä koko ajan... ;)
En usko että huollon puutetta tuo vika vaan onnettoman pieniin puihin tehty loota ja monimutkainen.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Ei tuollaiseen Caseenkaan ole aikoihin saanut perään kaikkia osia. Naapurilla oli joskus vuostuhannen vaihteessa laakerikehä pyörinyt banjon kotelon väljäksi. Uutta ei enää saanut eikä löytynyt suomalaisista purkamoistakaan. Ruotsista sentään löytyi.
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7116
  • karkki vai keppana?
Tuo startin särkyminen hehkuasennosta johtuen ei käy järkeen, vaatii lisä selvitystä ;D Johtosarjan tekeminen ei ole noilla sähköillä ole vaikeaa, mutta jos se kaatuukin suojasukkaan ::) Ei silti tavoitteita pitää olla, mutta on siellä hitaat sorvarit :o
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Case, on se, se se vasta on peli. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
juu.. yks case on ollu ja toista ei tule.. sevverta on tullu traumoja verenperintönä.. ja tuliha sitä kloppina oltua hyttiä ruuvaamas kunon lootaremppaa tehty, ja jotaki avaamia antamas olokatappirempas.. menihä siitä moottoriki vaihtoon vaikkei sitä myönnettykää muttei kumminkaa ollu enää merkkejä lohkos ;D
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

case956xl

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?

Kuulostaa ettet ole traktorimiehiä ja sinulla on ongelma käsissäsi. Toivottavasti valossa on joku vika että se palaa jostain muusta syystä kuin öljynpaineen puutteen vuoksi.
Mutta, tuon valon palaminen ilmoittaa että vaihteistossasi ei ole voiteluöljynpainetta lainkaan. Sen syttyminen hetken päästä ja sammuminen kytkintä painettaessa johtuu ainoastaan viiveestä. (Jarru ei vaikuta asiaan, vain kytkimen painaminen. Eikä painetta kytkimellä tule, valo vain sammuu hetkeksi.) Viive on sen takia ettei valo välkkyisi kun kytkintä painetaan. Kytkimen painaminen pysäyttää vaihteiston ja samalla voitelupumpun. Ja vielä, kun valo palaa kytkin ylhäällä, ei voitelua sen mukaan ole.

Mutta en usko että paljonkaan välität siitä että vaihteistoremontin hinta voi muutamalla tonnilla kallistua, kun aurailet vaikka koko talven. Tai sitten hyvällä onnella siellä voitelu toimiikin ja saat vaihteita hylkivän 956:n vielä myytyä, koska ovat kysyttyjä. Vaihteistoon käy vaihteistoöljyt lisäaineella nelivedon pakan takia. Nostolaite ja perä tarviisi Casen oman öljyn Hy Tranin, koska nostolaite "esiohjattu" ja jarrut herkät narisemaan.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Nythän on niin, että millään vehkeellä ei pitäs ajaa jos joku merkkivalo palaa.Ennenkuin on selvitetty syy. Poikkeuksena latausvalo, niin kotiin voi ajaa.