Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe V6000/8000 sarjan hyttimuutokset  (Luettu 10093 kertaa)

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Moro.

Muistan joskus nähneeni kuvan (täällä?) jonkun 8000-sarjan hytistä mistä oli karsittu pois kaikki ylimääräinen roina istuimen oikealta puolelta jolloin oli saatu aikaan riittävä lisätila istuimen kääntöön. Oli suunnanvaihtovipu ja venttiilivivut korvattu sähköllä jne. Nyt en vaan löydä sitä kuvaa/sivua mistään??

6pack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
juuri tämä oli hakusessa..  näin tuo ns. metsäohjaamo olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään. Itse lähinnä mietin miten sais edes sen 5cm lisätilaa sivusuunnassa jolloin penkki mahtuis paremmin kääntymään.

mitä kaikkea oli muutettu tuossa kuvassa?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Onsiin hiukan puuhaa kun lohkot muuttaa sähvölle varmaan pitää siirtääkkin niitä. Olikohan ulosoton systeemitkin toteutettu sähköllä mielenkiintoisia virityksiä tulee sano. Nii juu ja se suunnanvaihdin. No joo onnistuuhanse mut eise ihan ittellään kyllä valmistu. Tuo tuossa kuvassa oli kyllä huippu siistiä jälkee.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

6pack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
kun on taakseajolaite niin ei tarvi jakkaraa niin usein pyöritellä...

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
löytyy kyllä ratti ja muut siellä takana mutta silti se kääntöoperaatio on liian hankala/ahdas kun on vielä raanan vivut penkissä kiinni. Tuo kuvan mukainen systeemi olis ihan jees mutta se vaatii jo hiukan liikaa työtä.. mutta jos sais edes sen viiden sentin lisätilan tuohon niin helpottaisi. toisen 5cm vois siirtää penkkiä pois keskilinjasta vasemmalle.  Lisäksi vois laittaa pienemmän ratin talven ajaksi kun tuo alkuperäinen ottaa herkästi kiinni selkänojaan..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5886
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
löytyy kyllä ratti ja muut siellä takana mutta silti se kääntöoperaatio on liian hankala/ahdas kun on vielä raanan vivut penkissä kiinni. Tuo kuvan mukainen systeemi olis ihan jees mutta se vaatii jo hiukan liikaa työtä.. mutta jos sais edes sen viiden sentin lisätilan tuohon niin helpottaisi. toisen 5cm vois siirtää penkkiä pois keskilinjasta vasemmalle.  Lisäksi vois laittaa pienemmän ratin talven ajaksi kun tuo alkuperäinen ottaa herkästi kiinni selkänojaan..
Siis sulla kääntyy vissiin se penkki oikealta niinkuin alkuperäisellä jalustalla tekee?  Sen kun muuttaa vasemmalta kääntyväksi on paljon paremmin tilaa nosturin vivuille ja polville.

Technics

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
löytyy kyllä ratti ja muut siellä takana mutta silti se kääntöoperaatio on liian hankala/ahdas kun on vielä raanan vivut penkissä kiinni. Tuo kuvan mukainen systeemi olis ihan jees mutta se vaatii jo hiukan liikaa työtä.. mutta jos sais edes sen viiden sentin lisätilan tuohon niin helpottaisi. toisen 5cm vois siirtää penkkiä pois keskilinjasta vasemmalle.  Lisäksi vois laittaa pienemmän ratin talven ajaksi kun tuo alkuperäinen ottaa herkästi kiinni selkänojaan..
Siis sulla kääntyy vissiin se penkki oikealta niinkuin alkuperäisellä jalustalla tekee?  Sen kun muuttaa vasemmalta kääntyväksi on paljon paremmin tilaa nosturin vivuille ja polville.
Ehdottomasti kannattaa ennemmin laittaa se penkki kääntymään vasemman kautta, samalla poistaa sen työkalulaatikon siitä lattialta(Mezzo mallissa on tällä paikalla käsijarru) pois edestä. Huomattavasti pienemmällä vaivalla saa lisää tilaa  ;)

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Oliko tuo kuva siitä teknillisen korkeakoulun tekemästä 8550 HT . Se oli joskus 2000 luvun alussa kone viestissä. Se taisi liittyä niihin surullisen kuuluisiin yrityksiin saaha urakka kokoluokan traktorilla (suo) lisää käyttö tunteja metsäpuolelta. Ainakin jutun perusteella siinä oli tuo sähkö hydrauliikka ja joku advancen prototyyppi vaihteisto robottia ja muutenkin tais olla paljon muutakin t-sarjan prototyyppi osaa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Voishan se olla fiksumpaa miettiä sen kääntösuunnan muutosta ja vaikka 'patin' tekoa vasempaan lokariin, kuin oikean sivukonsolin uudelleenrakentamista ? Se mekaaninen käsijarrukin on senverta perseestä käyttää lattian tasalta, että sen mielellään ideoisi uusiksi jos olis pakko muutella koppia.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Penkkiä nostamallakin saa jaloille tilaa kääntyä. Mulla on penkin alla koroke ja normaalisti ajelen istuin ala-asennossa. Kuormaintyössä nostan penkin yläasentoon ja ergonomia takapolkimillekin paranee. Ylänäkyvyys huononee tietty kun istutaan pää katossa.

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Ok, pitää vähän tutkia miten se toimis vasemmalle käännettynä.  Se käsijarru on sitten toinen asia mikä hankaloittaa työntekoa kun on liian lähellä lattiaa ja siitä vivusta pitää sit vetää x-kertaa päivän aikana.  Onko joku tehnyt muutoksia siihen? sähköllä/jarrusylinterillä?
Olis niin paljon helpompi jos tämä lähtis päälle napista painamalla.  Uudemmissa 2000-luvun alun 6000/8000-laitteissa on ilmeisesti automaaginen kässäri joka lähtee päälle suunnanvaihtimen N-asennosta? Miten tämä on toteutettu käytännössä - vaikuttaako jarruihin vai onko vaihdelaatikossa joku stoppari?

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Hitecissa se sähkönen käsijarru on toteutettu sylinterillä
joka käyttää sitä vaijeri. Sylinteri on sijoitettu sen käsijarruvivun kanssa samalle kohdalle, mutta lattian alle.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Hitecissa se sähkönen käsijarru on toteutettu sylinterillä
joka käyttää sitä vaijeri. Sylinteri on sijoitettu sen käsijarruvivun kanssa samalle kohdalle, mutta lattian alle.
jousi sylinterinsisällä joka vetää käsijarrun päälle ja hydraulipaine ottaa pois päältä.