Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei kai...  (Luettu 6769 kertaa)

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Ei kai...
Onko tuo jousihomma varma fakta? Monessahan ne tietenkin on ja hyvä niin. Joskus tuli ajeltua 8000 sarjan.... verkua ja siinä oli piirturi, se ei mennyt kylläkään viittäkymppiä. Jousiakaan siinä ei ollut...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26863
  • vastustan
Vs: Ei kai...
Ja se valtun hytrauliohjaus kyllä sitten porsi jatkuvasti,ei mitään rajaa.Ei edes valtulla tai se alihankkija joka tuon sylinterin teki osannut sitäkään kunnolla tehdä.Todellinen liikenteen turvallisuusriski.Pellolla niinkään vikka sitten menikin  ohjauksen petettyä katolleen peltoviemäriin.Kiitos,ei koskaan enää vaikka ilman saisi.
590 verkulla ei ollu läheskään aina täyttä varmuutta kummalta puolen vastaantulija ohitetaan, kyl 702 valmetti oli ku juna siihen verrattuna :o :o :o :o

vieläki puistattaa aina ku vanhat 100 sarjan verkut tulee tiellä vastaan renkaat vipottaen :'( :'( :'( :'(

Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:04:01 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Ei kai...
Eurooppaan kun menee liikennetraktrori niin niistä löytyy etujousitus ja akselijarru mikäli maan lainsäädäntö sen vaatiin. Britit ainakin vaativat 50km/h koneisiin jarrut eteen, muistaakseni myös Saksa. Saksa vaatii myös hätäjarrun kaikkiin 50km/h malleihin. Paino vaikuttaa pitääkö olla jarrut edessä. 4 pyttyisissä ei tarvitse mutta 6 pyttyisissä pitää olla.

Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:05:08 kirjoittanut JayZ

Köntys

  • Vieras
Vs: Ei kai...

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10202
Vs: Ei kai...

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)

30/ 40 ero on ainakin sellainen , että kusta ei kerkiä, kun 30 traktori on pellolla. Aika lailla 10km matkalla testattu ja muutaman kerran 40:n traktorilla monttuihin himmattu. 30 kuski tuskin himmaa, sen verta hätäänen pappa  ;D

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: Ei kai...
Aika epeleitä Linnavuoressa.
Direktiivi antoi valmistajalle vapauden päättää itse pyörimisnopeus, jolla moottorin teho mitataan ja määritetään päästövaatimukset.
Valtra valitsi pyörimisnopeuden, jolla teho jäi pieneksi ja vaatimukset löysiksi. Maksimitehoa sitten olikin tuplasti. Muut valmistajat mittasivat tehon kuuliaisesti suurimman tehon kierrosluvulla.
Nyt porsaanreikä on tukittu ja päästörajat määräytyvät suurimman tehon mukaan.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ei kai...

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)
50km/h mallilla menee 12min, 40km/h mallilla menee 15min. Eli eroa 3min.

alpo10

  • Vieras
Vs: Ei kai...
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.
ai, näikö se menee?? traktorin hankinnan yhteydessä kävin tehtaalla v 2005 ja käynti avarsi kyllä, suosittelen.

Aikoinaan kun bisnes oli valtion, niin siinä varmaan paloi verorahoja. Nykyisellään siellä ahkeroi paljon rehellisiä veronmaksajia, joiden tuella tässä maailmassa maatalouttakin täällä osin rahoitetaan. Jos tämä raha saadaan kiertämään täällä kotoisasti, niin työtä ja toimeentuloa riittää molemmille, sääli vaan että voitot keräillään tehtaan myynnin jälkeen ulkomaille. Jos tehdas loppuisi, niin saattaisi vaarassa olla moottoritehdas ja ne kymmenet alihankkijat jotka osia tehtaalle toimittaa.

Tuontiraktorin osalta vain alvi ja maahantuojan liiketoiminta hyödyttää kansallisesti, hyöty kuitenkin ilmeisesti murto-osa kotimaiseen verrattuna. Tuotteiden laadun varmistamiseksi pitää olla myös kilpailua, jossa ainakin toistaiseksi kotimainen pärjää ihan mainiosti.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Ei kai...

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)
50km/h mallilla menee 12min, 40km/h mallilla menee 15min. Eli eroa 3min.
Eli pelkästään meidän omas lietesouvis säästetään 2 kymmentuntista päivää vuodes 8)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: Ei kai...
Hei

Massikan korjuumies tuumi joku vuosi sitten, että kumma kun valmetti saa tehdä liikennetraktorin ilman etujousia...  ja jarruja ::)
Eikait ne maasiankaan etujarrut kauheen kehuttavat ole.Kestää hyvin jos ei tartte jarruttaa ;D
Valmettiin on ollu olemassa jo -05 sarjaan (Sige) jarrut etuakseliin, tuskin myyty paljon suomeen ;D
pessimisti ei pety!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Ei kai...
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.

Näkyi Valtra Taloussanomien mukaan tehneen viime vuonna voittoa rapiat 18 miljoonaa euroa, kai siitä jokunen veroeuro on Suomeenkin jäänyt eri kohdista tuotantoa ja ehkäpä tuostakin potista jotakin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.