Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisätienestejä autokouluille  (Luettu 2574 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Lisätienestejä autokouluille
Onko nuo autokoulut oikeasti valtiovallan erityissuojelussa?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml
Käsitinkö väärin, että mönkijä ja puutarhatraktoreita saa ajaa B-korteilla ja yli 3500kg vaaditaan vähintään C1 kortti ja kärrylle vielä E?

Nämä uudet C- kortit ovat sitten voimassa vain 5 vuotta.

Viimeksi muokattu: 22.10.15 - klo:20:57 kirjoittanut Jätkä

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Koskiko tämä ainoastaan yli 40km/h traktoreita?
Saattaa liikennetraktoreiden suosio vähentyä.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Tämähän kuuluu osana hallituksen norminpurkutalkoisiin...

Kevennetään ja vähennetään sääntelyä... 

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Mutta juu. Noi E-vaatimukset koskevat vain traktoreita jotka kulkevat yli 60 km/h.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Tottahan 15 vuotiaski tuollaista saa ajaa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Mutta juu. Noi E-vaatimukset koskevat vain traktoreita jotka kulkevat yli 60 km/h.
Jep ja ne tulee vasta v.2020 luvallisiksi...

Hämeen hitain

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 205
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Itsellä on ABe. Eli siis jos haluan ajaa maatalousajoa 50kmh traktorilla, pitää hommata LT-kortti. Kirjalliset ja käsittely ilmeisesti?? Ei mitään autokoulujuttuja? Häh?

Jätkä

  • Vieras
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Lisätienestejä autokouluille
jos se ajo on löpöllä tapahtuvaa, niin ratkolikortilla edelleen. jos se taas on verotettavalla ajettavaa, niin pitkä kortti, hygieniapassi, tieturva, todistus lontoonmurteen ymmärtämisestä, suositus paikallisen marttakerhon *****htavimmalta vosulta ja leimoja niinko venäjän transiittoliikenteessä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Lisätienestejä autokouluille
jos se ajo on löpöllä tapahtuvaa, niin ratkolikortilla edelleen. jos se taas on verotettavalla ajettavaa, niin pitkä kortti, hygieniapassi, tieturva, todistus lontoonmurteen ymmärtämisestä, suositus paikallisen marttakerhon *****htavimmalta vosulta ja leimoja niinko venäjän transiittoliikenteessä.
Tuo pitäisi laittaa Trafille..menisi kerralla perille, mitä vaatia.. ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Nothing is Something Worth Doing

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Lisätienestejä autokouluille
No nih siinäsitä sitte taas ollaan. Jo pelkästään tuo uusien korttien voimassaolo aika on melko työllistävä taas >:( >:( Toisekseen jos tämmönen oikeasti tulee voimaan niin meikäläinen saakin sitte palkata kuskin noille trakvaattoreille >:(
Eli käytännössä lopettaa yritystoiminnan kokonaan. Tietysti jos laittas emännän ajaan niitä aina maantiellä ja itte ajelis sitte muuten. Hankalammaksi taas menee kaikki yrittäminen, no eläkkeelle sitte vaan alle 40kymppisenä :)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Lisätienestejä autokouluille
ja eikös trafi ulkoistannu nuo lupa ja korttiasiat jollekin ulkoiselle ( ulkolaiselle)  firmalle joten hinnat pikkasen taas pompsahtaa... kyllä meillä on hyvä kansa!

               mutta sitten kun kattelee noita nuoria niin miettii että mitä siellä autokoulussa nykyisin mahdetaan opettaa?????

Jätkä

  • Vieras
Vs: Lisätienestejä autokouluille
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.