Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Muita iskiasvaivaisia?  (Luettu 13694 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Muita iskiasvaivaisia?
 Onkos täällä muitakin, jotka kärsivät selän välilevyn pullistumasta? :-[

 Itellä vaivannu oikeastaan aina, viimeinen, vuosi sitten otettu magneettikuva paljasti, että edelliset pullistumat ovat kuivuneet, mutta 4. ja 5. välissä taas uusi, suoraan taaksepäin pullahtanut pehmytkudos, joka kaiketi pitäisi leikata...niin ne kirurgit sanoi. :-[

 Säteilee molempiin jalkoihin, varsinkin oikeaan...tällä kertaa. Vie elämänlatua huonompaan suuntaan, toki mukana aina parempiakin jaksoja, mutta oikeastaan jo 35 vuotta vaivanneet pullistukset kulkevat aina mukana, teki sitä taikka tätä.

 Viimeks kun kävin kirurgisella osastolla niin kielsivät vaivan takia hakemasta saikkua terv.keskuksen puolelta, pitäisi marssia suoraan heille...kaipa tarkoitti ettei uutta saikkua saa jos ei suostu leikkaukseen.

 Jos on muita saman vaivan kanssa kamppailevia niin haluaisin jutella kanssanne täällä, varsinkin

-miten olette pärjänneet pirullisen vaivanne kanssa
-oletteko antaneet leikata välilevytyrän...kokemuksia.

Itellä vähän arvelluttaa leikkaus, riski on nykytekniikalla pieni mutta olemassaoleva ???

Särkylääkkeinä olen koittanut monenlaista, pahimpana aikana ihan morfiinin johdannaisia (lekurin reseptillä tietty) mutta pienimpinä kipuaikoina koittanu perus Panacodia ja Voltairia, joilla molemmilla se sivuvaikutus, että tekevät peräpukamia >:( on istuttu ihan tarpeeksi pytyllä jossa jalat säteilykipuiset, veri tulee perseestä ja vesi silmistä.

 Ei oo herkkua, ei. ???

 Joka päivä mielessä: pitäiskö antaa leikata? Vois olla parempi olo...ainakin siihen asti kunnes se viideskin välilevy pullahtaa.  :(
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Meillä on joskus ollut välilihan pullistumaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

RainMan

  • Vieras
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Selkäkipin avulla pysyn kunnossa ,näin menty 7 vuotta ja tarvittaessa eräs kansanparantaja laittaa selkänikamat kohdalleen. Puoskarointi ei ehkä sovi kaikille mutta mulle sopii . Vaivat alkoi jo 20 vuotiaana mutta silloin parani aina muutamassa viikossa kuntoon .Traktori työ on pahinta ja silloin tarvitaan selkäkippiä päivittäin muuten kerran viikossa juuri ennen nukkumaan menoa . En väitä että kippi sopisi kaikille ,mutta toistaiseksi on menty näin kohtalaisella menestyksellä .

navettapiika

  • Vieras
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Minulla on pullistuma, ahtauma ja skolioosi.. ja kaikki samassa rangassa..  Joskus mennään vähän vähemmällä pillereillä, mutta nyt on sitten ehdoteltu ammatin vaihtoa. Minulla ranka on epästabiili, joten se elää koko ajan, eikä sitä tulla leikkaamaan kuin pakon edessä..ja sitä pakkoa ei sitten kuulemma tarvisi tulla. Onnistumis prosentti on alle 50:n, muuta ei sanottu.
Lääkityksenä on ardinexiä, buranaa ja sirdaludia.. tuo sirdalud on ehdoton, kun oikein kanittaa ja meinaa mennä jalat alta.  Saa ainakin yön nukuttua hyvin.
Roikkumista ja venyttelyä on ohjelmassa, mutta hieroja ja kansanparantaja on ehdoton ei.. jos on hyvä huomaa vian ja haluaa sen korjata, sitten onkin minun kävelyt kävelty, joten halvaantumisen pelossa nämä on ehdottomasti pannassa.
Tärinä  on kaikista pahinta, ja pitkät istumiset, kuten myös paikallaan seisomiset..mitään ei saa tehdä kauan, oikea pätkätyöläinen. ;D

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Iskiaks sanan merkitys ei ole mulla ihan hallussa, mutta pullistuma on selässäni. Ja se skolioosi myös sukuvikana. Selkä ollu monta kuukautta jo parempi joten -kop kop- toivotaan samaa jatkossa. Vajaan kolme vuotta sanoisin noin äkkiseltään että vaiva oli, ajoittain toki. Ja isot "muljahdukset" sit aina joskus. Selkäkipu on ihan järjetöntä silloin pahimmillaan, en usko että esim hampaisiin vois ikinä tulla vastaavaa! Ja jos se on toistuvaa tai jatkuvaa niin varmasti käy järjen päälle. Tavallisella hierojalla ja fysioterapiassa olen käynyt. Lopulta kävin eräällä öö, oliko se nyt jäsenkorjaaja se titteli. Sanoi heti että mul on toinen jalka lyhyempi ja lantio vinossa! Se niksautti niin että ääni kuulu rangasta ja paraneminen on näemmä alkanut. Se oli kai viime tammikuussa. Myöhemmin kuulin että jäsenkorjaajat ei kuulu "lääketieteen" piiriin. Onneks kuulin jälkeenpäin, olisin voinut empiä menoani pidempään  :-\
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Kaksi asiaa.
1. Lääkärit ovat näissä vaivoissa yhtä tyhjän kanssa.
2. Kiropraktikko
Itse suosittelen jaakko vallia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Meillä on joskus ollut välilihan pullistumaa

Kummalta puolelta kannasta johtuvaa??????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Meillä on joskus ollut välilihan pullistumaa

Kummalta puolelta kannasta johtuvaa??????
Sieltä missä se murre on eksoottisempaa 😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Meillä on joskus ollut välilihan pullistumaa

Imeskellessä?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Onkos täällä muitakin, jotka kärsivät selän välilevyn pullistumasta? :-[

 Itellä vaivannu oikeastaan aina, viimeinen, vuosi sitten otettu magneettikuva paljasti, että edelliset pullistumat ovat kuivuneet, mutta 4. ja 5. välissä taas uusi, suoraan taaksepäin pullahtanut pehmytkudos, joka kaiketi pitäisi leikata...niin ne kirurgit sanoi. :-[

 Säteilee molempiin jalkoihin, varsinkin oikeaan...tällä kertaa. Vie elämänlatua huonompaan suuntaan, toki mukana aina parempiakin jaksoja, mutta oikeastaan jo 35 vuotta vaivanneet pullistukset kulkevat aina mukana, teki sitä taikka tätä.

 Viimeks kun kävin kirurgisella osastolla niin kielsivät vaivan takia hakemasta saikkua terv.keskuksen puolelta, pitäisi marssia suoraan heille...kaipa tarkoitti ettei uutta saikkua saa jos ei suostu leikkaukseen.

 Jos on muita saman vaivan kanssa kamppailevia niin haluaisin jutella kanssanne täällä, varsinkin

-miten olette pärjänneet pirullisen vaivanne kanssa
-oletteko antaneet leikata välilevytyrän...kokemuksia.

Itellä vähän arvelluttaa leikkaus, riski on nykytekniikalla pieni mutta olemassaoleva ???

Särkylääkkeinä olen koittanut monenlaista, pahimpana aikana ihan morfiinin johdannaisia (lekurin reseptillä tietty) mutta pienimpinä kipuaikoina koittanu perus Panacodia ja Voltairia, joilla molemmilla se sivuvaikutus, että tekevät peräpukamia >:( on istuttu ihan tarpeeksi pytyllä jossa jalat säteilykipuiset, veri tulee perseestä ja vesi silmistä.

 Ei oo herkkua, ei. ???

 Joka päivä mielessä: pitäiskö antaa leikata? Vois olla parempi olo...ainakin siihen asti kunnes se viideskin välilevy pullahtaa.  :(
Puukko poistaa kivut.
3 kertaa leikattu selkä pullistumien vuoksi.
Ekalla kertaa odottelin liian kauan kun oli puintiaika,ja tramalilla sekä panacodilla pääsi puimuriin.Kun sai hyvän asennon niin siä pysty päivän istua.Sitte tuli stoppi ja ambulanssi haki pihasta kun jalat lähti alta.
Lopputuloksena 50% eläke ja puolittain halvaantunu oikea jalka :(

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Tramal tuhoaa maksan  :'(

Mua aina ihmetyttää miks mulla ei oo muita vikoja kuin 1 hammas puuttuu ja sit tää nuppivika, mut kumpikaan ei itseä haittaa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Tramal tuhoaa maksan  :'(

Mua aina ihmetyttää miks mulla ei oo muita vikoja kuin 1 hammas puuttuu ja sit tää nuppivika, mut kumpikaan ei itseä haittaa  ;D
niin, siinä pittää olla jo terminaattorimaista vakaumusta ja uskoa omiin kykyhin jos kalipralla lähtee sairaslomalappua hakemaan kipeän selän tähden  :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Kipulääkkeillä voi selänkin huijata terveeksi ja aiheuttaa lisäongelmia. Lääkäri mieluusti kirjottaa pillereitä ja lähettää ovesta ulos. Koen myös samaa aliarviointia kun kipu kyseenalaistetaan, pitäis varmaan löytää tohtori jolla olis itsellä pullistuma.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Kyllä se niin on että kun tarpeeksi voimakasta kipulääkettä ottaa Tramal,Sirdalud ym.Kipu kyllä loppuu,mutta kivun aiheuttaja ei poistu.Itsellä on alaselässä kulumavika,joka aina silloin tällöin muistuttaa itsestään ja siihen auttaa kyllä lääkekuuri Arcox/Sirdalux.Tuo ensimmäinen hoitaa tulehduksen ja jälkimmäinen rentouttaa lihasjännityksen.Selkäranka on sentäs vielä jonkinlaisessa kunnossa.Nuo välilevyn muljahdukset on ikäviä,ja uusiivat kun kerran on tullut.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Muita iskiasvaivaisia?
Tramal ei käy maksan päälle, mutta vie nupista sen viimesenkin terveen älynhäivähdyksen..

No, kokemusta on tuostakin, mitä tapahtuu, kun syö riittävästi särkylääkkeitä.. suoli puhkesi..eikä siinä vielä kaikki..Kaksi viikkoa vuoti, ennenkuin kipua tuli ja kuumetta sen verran, että heitti kipulääkkeitten yli. Kolkuttelin Pietarin portteja. Ja ne kuuluisat tulehdusarvot oli 628..eli mun pitäisi olla kuollut.

Jos nyt tahtoo sen maksan räjäyttää niin Panadolia ja lisää Panadolia..sillä lähtee. ::)