Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hautakynttilät  (Luettu 4473 kertaa)

simmo 48

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • muori
Hautakynttilät
Veittekö haudoille kynttilät?
Simmo ei vieny.Jos olisin vähäkään ymmärtänyt,että ne lämmittäs vainajaa,niin olisin vieny.
Olen päättänyt antaa vainajille joulurauhan,vaikka ei ne kyllä siitäkään mitään tiedä.
Vielä muutama vuosi sitte niitä kannettiin sinne kassi kaupalla,kunnes huomasin,että aina oli.jonku hauvalla kuiteski enämpi.Aina joku pani sielläki paremmaksi,Sitte luin lehestä, että kynttiläjätettä kertyy Suomen hautausmailta 80rekka-autollista.
Kapitalistista hullutusta :-[
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

sorkkahessu

• Vieras
Vs: Hautakynttilät
Olet Simmo oikeessa, meiltä vietiin haudalle kynttilät , mutta tuli mieleen toi sama asia . Muutaman päivän päästä alkaa ilotulitus (syyllistyn itekkin siihen ) ja taivaalle palaa rahaa . Ympäristön kuormituskasvaa

bonneville

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Simmo ei vieny.Jos olisin vähäkään ymmärtänyt,että ne lämmittäs vainajaa,niin olisin vieny.
Olen päättänyt antaa vainajille joulurauhan,vaikka ei ne kyllä siitäkään mitään tiedä.
Vielä muutama vuosi sitte niitä kannettiin sinne kassi kaupalla,kunnes huomasin,että aina oli.jonku hauvalla kuiteski enämpi.Aina joku pani sielläki paremmaksi,Sitte luin lehestä, että kynttiläjätettä kertyy Suomen hautausmailta 80rekka-autollista.

osta kynttilöitä jokka palaa loppuun asti lyhryssä :)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

tuurissaan tahtoo olla,oli kynttilä mikä tahansa joka loppuun palaa. tahtoo myrsky mennä lyhtyyn ja sammuttaa...

emo-heikki

• Vieras
Nykyään on sellaisia öljytäytteisiä kynttilöitä, joihin voi ostaa uuden tankin.
Tavallaanhan se on öljylamppu, vaikka näyttääkin kynttilältä ...

simmo 48

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • muori

[/quote
täällä hautalyhdyt varastettaan.Me on jälkikasvun kaa so*****,että mitään monumentteja ei sitte hauvalle pystytetä.tavallinen kivi kotipihasta saa kelevata ja jos istuttaa vaikka jonku monivuotisen kasvin,nii ei tartte joka kesä kukkia ostaa.Jos haluaa meitä muistella,sen voi tehä kotonaki.Täällä kirkon ympärille on hauvattu pitäjän suurimmat kälämit,mitä enämpi pahhaa on elämässään teheny,niin lähemmäs kirkkoa on hauta laitettu ja huikeat monumentit.tosi hurskaat ei oo päässeet lähellekkää kirkkoa.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

MF 4000

• Vieras
Näen asian niin että kynttilän haudalle vienti on poismenneen läheisen muistamista,ei mitään kilpavarustelua tai markkinahumua.Kesällä kukkaset sama asia,vai koiranputkeako hautausmaan pitäisi kesällä kasvaa.

simmo 48

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • muori
Näen asian niin että kynttilän haudalle vienti on poismenneen läheisen muistamista,ei mitään kilpavarustelua tai markkinahumua.Kesällä kukkaset sama asia,vai koiranputkeako hautausmaan pitäisi kesällä kasvaa.
Kynttilä viedään yleensä haudalle siksi,ettei kukaan pääse sanomaan,ettei tuotakaan vainajaa muistettu.Tosiasiassa meilläkin mennyt sukupolivi muistetaan päivittäin kotosalla,aina muistuu joku juttu vainajasta,toinen muistaa toisen asian ja toinen toisen.Nytki ukon kaa on muistettu äitiä ja isää koko joulun,muistimme lapsuuden jouluja ja kerroimme toisillemme niistä.
Minäki ku ennen vein niitä kynttilöitä,nii enimmäkseen ihailin sitä kynttilämerta hautausmaalla ja vain pienen tovin muistin vainajaa.
Kyllä koiranputki kelpaa mun haudalle hyvin,siinäku muukin kasvi.En pahastu sitä ollenkaa.
En halua lasteni tuntevan huonoa omaatuntoa siitä,jos mun hauta ei oo  kunnossa.Olen käsitellyt kukkia elämäni aikana ja nauttinut niistä,olen varsinainen kukkahullu.Mutta olen toivonut,että arkulleni ei tuotaisi kukkia,vaan se raha käytettäisiin vielä elävien hyväksi,,esim.venäjän katulapsityöhön.

Talojussi

• Vieras

Kepulaisena Simmo odottaa, että yhteiskunta (=etelän rehelliset veronmaksajat) kustantaisivat Simmon kynttelit ;D

gonemies

• Vieras
>>>tahtoo myrsky mennä lyhtyyn ja sammuttaa

Sammutetuin lyhdyinhän tämä maa muutenkin eteenpäin rämpii.

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sammutetuin lyhdyinhän tämä maa muutenkin eteenpäin rämpii.
[/quote]

no näihän se vähä on...

simmo 48

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • muori

Kepulaisena Simmo odottaa, että yhteiskunta (=etelän rehelliset veronmaksajat) kustantaisivat Simmon kynttelit ;D
[/quote]  sustahan nyt varsinainen vanahuuven höperö on tullut ???

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
lähemmäs kirkkoa on hauta laitettu ja huikeat monumentit.tosi hurskaat ei oo päässeet lähellekkää kirkkoa.
Eikös ne kelmit enemmän sitä kirkon suojelusta tarvikin?

Me ollaan itse viety jäälyhty, sinne tavallinen kynttilä puupalan päälle. Ei jää paljoa jätettä. Kun nyt kuitenkin autolla tulee käytyä. Vaikka tärkeämpää olisi kyllä muistaa niitä hoitolaitoksessa olevia vielä keskuudessame liikkuvia läheisiä...

Petri

Kp

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Olet Simmo oikeessa, meiltä vietiin haudalle kynttilät , mutta tuli mieleen toi sama asia . Muutaman päivän päästä alkaa ilotulitus (syyllistyn itekkin siihen ) ja taivaalle palaa rahaa . Ympäristön kuormituskasvaa
Teidän kunnan hautausmaalla kävin minäkin.
Molemmat  isovanhemmat on sinne haudattu.

Aulis Anttila

• Vieras
SuoKusta
Kuinkas simmon muslumaanivävylle maistui joulukinkku? ;)

SuoKustan taliaivo on taas muiden ihmisten kimpussa... mikä ei ole mitään uutta... ainoat oikeat opit ovat Suomenmaasta, MaasTullista... ja Sössön perhearvoista :o  :(  >:(