Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljelymaan vuokrahinnoittelu  (Luettu 7266 kertaa)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Ei taida olla nyt pellon ostaminen tai vuokraaminen ole kovinkaan kannattava bisnes.....hinnat kai vielä korkealla ja tulevaisuus epävarma.....

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Ainakin vilja-suomessa pelto oli hyvä sijoitus vielä 10 vuotta sitten, hinnat liki tuplaantuneet niistä ajoista. Jos ostit 8000e/hehtaari ja nyt saat vuokraa sen 500 euroa nii sehän on jo hyvä tuotto. Harmi vaan että hyvä pelto maksaa nykyään alkaen 15000.
Mää olen ostanut edullisimmillaan 1300€/ha tukikelpoista avo-ojaapeltoa. Laittaako kukaan paremmaksi?

Viljelen ...tai pikemminkin korjaan tuet vuokrapellolta....luonnonhoitopelto,  josta en tosin maksa edes sitä vuokraa.....

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Täällä voimakkaimmat lausunnot pellon ostoa vastaan taitaa tulla kakkosketjun takarivistä, siis niiltä, jotka jäivät viime maakaupoissa lehdelle soittelemaan, ehkäpä uskalluksen puutteen takia, tahi köyhyyden sitten.   ::)

-SS-

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Täällä voimakkaimmat lausunnot pellon ostoa vastaan taitaa tulla kakkosketjun takarivistä, siis niiltä, jotka jäivät viime maakaupoissa lehdelle soittelemaan, ehkäpä uskalluksen puutteen takia, tahi köyhyyden sitten.   ::)

-SS-
Onnex tuli oltua rohkee, nyt ei varmaan irtois rahaa peltokauppoihin, ainakaan niin helposti, että soitto pankkiin ja sitten kokouksen jälkeen soittavat, että asia kunnossa! Voi pojat, oli nää aikoja, jotka ei koskaan enää palaa.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

RainMan

  • Vieras
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Täällä voimakkaimmat lausunnot pellon ostoa vastaan taitaa tulla kakkosketjun takarivistä, siis niiltä, jotka jäivät viime maakaupoissa lehdelle soittelemaan, ehkäpä uskalluksen puutteen takia, tahi köyhyyden sitten.   ::)

-SS-

Jos pellon tuottokyly alueella on alhaisempi se soveltuu paremmin nurmen viljelyyn ja ostajat valikoituu ja hintakin määräytyy sen mukaan 7-8 tonnin keskihinta on ihan käypä meilläpäin . Toki hyvästä perunan viljelyyn soveltuvasta voi saada enemmän. Näin se vain menee minä en maksaisi osasta vuokralohkoista kuin sen 5-6 tonnia .

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Siitä voisi sitten laskea yksinkertaisella kertolaskulla vuokran suuruuden vuodessa, minun tapauksessani siis vuokran hinta kertaa kymmenen tuhatta.

Hei, kyllä sinussa olisi ainesta itsekin viljelijäksi, kun menee kerto- ja jakolaskut sekaisin!

Jo vain tuosta on hyä jatkaa...      ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Siitä voisi sitten laskea yksinkertaisella kertolaskulla vuokran suuruuden vuodessa, minun tapauksessani siis vuokran hinta kertaa kymmenen tuhatta.

Hei, kyllä sinussa olisi ainesta itsekin viljelijäksi, kun menee kerto- ja jakolaskut sekaisin!

Jo vain tuosta on hyä jatkaa...      ::)

Aika ison summan saa kun kertoo kymmenen tuhatta suurimmalla vuokralla josta olen kuullut eli 900 €/ha  8)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Siitä voisi sitten laskea yksinkertaisella kertolaskulla vuokran suuruuden vuodessa, minun tapauksessani siis vuokran hinta kertaa kymmenen tuhatta.

Hei, kyllä sinussa olisi ainesta itsekin viljelijäksi, kun menee kerto- ja jakolaskut sekaisin!

Jo vain tuosta on hyä jatkaa...      ::)

Aika ison summan saa kun kertoo kymmenen tuhatta suurimmalla vuokralla josta olen kuullut eli 900 €/ha  8)

parempas pisnestä kuin risujen poltto

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Siitä voisi sitten laskea yksinkertaisella kertolaskulla vuokran suuruuden vuodessa, minun tapauksessani siis vuokran hinta kertaa kymmenen tuhatta.

Hei, kyllä sinussa olisi ainesta itsekin viljelijäksi, kun menee kerto- ja jakolaskut sekaisin!

Jo vain tuosta on hyä jatkaa...      ::)

Aika ison summan saa kun kertoo kymmenen tuhatta suurimmalla vuokralla josta olen kuullut eli 900 €/ha  8)

Montako hehtaaria tarviit? vois olla tarjolla melko monta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Siitä voisi sitten laskea yksinkertaisella kertolaskulla vuokran suuruuden vuodessa, minun tapauksessani siis vuokran hinta kertaa kymmenen tuhatta.

Hei, kyllä sinussa olisi ainesta itsekin viljelijäksi, kun menee kerto- ja jakolaskut sekaisin!

Jo vain tuosta on hyä jatkaa...      ::)

Aika ison summan saa kun kertoo kymmenen tuhatta suurimmalla vuokralla josta olen kuullut eli 900 €/ha  8)

Montako hehtaaria tarviit? vois olla tarjolla melko monta.

Mä tarttisin tolla summalla suunnilleen 4 ha.Ei ole ihan lähellä tuo joten ei onkhelma...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Edelleen, ostan samantien tuhat hehtaaria tukikelpoista peltoa. Varsinkin, jos kasvulohkoja ei ole kuin yksi.  ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Ei hyvää päivää, sanokaa nyt, että tää on joku vedätys.... kymppitonnilla saa jonkun puutarhan nurkan, jota ei kukaan kehtaa vuokrata, edes pientä korvausta vastaan :)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Ei kait kukaan järkevä ihminen osta peltoa kymppitonnilla..korkeintaan tontin..taka-Hikiältä. ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Kannattaa aloittajan iskea rahansa kiinni Helsingin siirtolapuutarhoihin, niistä tapellaan. Tosin ei tuolla summalla saa ostettua kuin kapanalan verran.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljelymaan vuokrahinnoittelu
Vuokra ja paskainen takki... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159