Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri  (Luettu 32806 kertaa)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Kaivuri
Catti on nykyään aika huonon koneen mainees... Ei loista oikeen millään, vanhojen koneiden lujuudesta ei enää tietoakaan, ja teknisesti japseja jäljes, ainakin kaivuutuntumaltansa. Varaosat maksaa aivan hirveetä, vaikkei ne kait mihinkää oikeen halapoja oo.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri
Catti on nykyään aika huonon koneen mainees... Ei loista oikeen millään, vanhojen koneiden lujuudesta ei enää tietoakaan, ja teknisesti japseja jäljes, ainakin kaivuutuntumaltansa. Varaosat maksaa aivan hirveetä, vaikkei ne kait mihinkää oikeen halapoja oo.

--niin,kattelin jotain CAT312:ta,Mitsun mööttöri ainaskin on,mainoksen mukaan...
--pienemät CATit Mitsun koneilla nykyään..mihnähän tehrään?
--täytyy kyllä myöntää,että kokemus uusista CATeista rajoittuu noin päivän kaivamisen 320:lla,oli se aika hyvä 74 Åkerin jälkeen.

Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:21:41 kirjoittanut koivumaki

RH 6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Kaivuri
Minusta hydraulisesti esiohjatut Catit on ihan hyviä koneita ajaa. Joskaan ei ihan pienistä ole kokemusta. Mutta niistä mistä on kokemusta, niin Hitachiin nähden nopeampia ja silti tarkkoja liikkeissään ja lisähydrauliikka mahdollisuudet paljon paremmat. Hitachiin on esim. oikeastaan mahdoton asentaa kunnollista lisähydrauliikkapumppua. Ehkä alkujaan enemmän vikoja, mutta sitten kun saa pelaamaan, menevät melko nätisti. Mallikohtaisia eroja tosin löytyy.

Semmoinen tuntuma on että Hitachi on varaosiltaan edullisempi kuin Catti ja muut japsit. Jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa. Ainakin vanhemmat Komatsut ja Kobelcot ovat olleet hyviä kestämään.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kaivuri
Ei kaivureita pian kaukaa tartte hakia.

Niit on konepihat täynnä ja urakoittijoilla ei ole töitä, niin jottain tarjoomalla saa koneen.
Kui mää ain olen paras?

Raymond

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Kaivuri
Itsellä nyt vertailussa pari konetta. 8t kone suomessa (suomalainen) 30te, -02, ajettu 1500t, maatalous/urak.käytöstä. Sis melkein uudenveroisen alakerran, kallistuva liitin, iso luiskakauha, kuokkakauha, Pomen ojakauha. Koneen sai koeajettua ja kaikki natsas.
Toinen kone UK, -04, 2400t, ei liittintä, ei kauhoja, ei tiedä edellistä käyttöä, ei varmuutta mistään ja rahat maksettava etukäteen. 20te. Itse arvostan tuon koeajomahdollisuuden aika korkealle kun on nyt noita koneita kierrelly kattelemassa. Arvioisin että rahdit, palkkiot, liitimet ja kauhat UK:n koneeseen n.7te.
Riski on mielestäni UK koneessa tässä kohtaa liian suuri.

SILVER

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Kaivuri
Mitenkäs toi itse uittaminen? Hoiteleeko myyjä yleensä rahdit ja laivaukset? Mitenkäs tinkaukset on onnistunut, kuinka paljon ulkomaan koneissa mahtaa olla tinkausvaraa? Mitäs laivaus suomeen Englannista suurinpiirtein maksaa. Onko Englannin koneissa luiskahydrauliikkaa yleensä ollu käytössä, vai onko niissä vain vasarahyd. Vasarahydrauliikasta tietty saa luiskahydrauliikan jos on kakstoiminen?

-hyvin onnistuu uittaminen(jos laiva pinnalla pysyy)
-tinkaukset voi onnistua tai ei,onhan aina mahdollista tarjota...
-konehan on sitten maksettava 100%:sesti ennen kuin sen saa satamasta eteenpäin.
-Teroman vastasikin jo rahtiin.menee painon mukaan 13tn kone Hullu-Rauma about 1300 egua,16tn hiukka kalliimpi.Jotkut myyjät myy kokonaishintaan Raumalle,Helsinkiin tai Kotkaan.
-ainakin Komatsun vasarahydrauliikka on samalla luiskakauhahydrauliikka.Ohjekirjan mukaan vaan asettelee yhden pallohanan ja jalkapolkimen lukon niin siitä saa kaksitoimisen.Tämä siis koskee mallia PC130-6.Esim.PC130-7ssa saattaa olla hallinta jo käsinapilla.Tämä nyt sitten perustuu ohjekirjan lukemiseen/koneen tutkimiseen.Pikaliittimet ja luiskakauhan kääntö on rakentamatta.

Jokos koivumäki on rakentanut luiskakauha hydrauliikan, kun itselläkin tuli hommattua komatsu pc130-6 ja sama homma olis edessä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kaivuri
Itsellä nyt vertailussa pari konetta. 8t kone suomessa (suomalainen) 30te, -02, ajettu 1500t, maatalous/urak.käytöstä. Sis melkein uudenveroisen alakerran, kallistuva liitin, iso luiskakauha, kuokkakauha, Pomen ojakauha. Koneen sai koeajettua ja kaikki natsas.
Toinen kone UK, -04, 2400t, ei liittintä, ei kauhoja, ei tiedä edellistä käyttöä, ei varmuutta mistään ja rahat maksettava etukäteen. 20te. Itse arvostan tuon koeajomahdollisuuden aika korkealle kun on nyt noita koneita kierrelly kattelemassa. Arvioisin että rahdit, palkkiot, liitimet ja kauhat UK:n koneeseen n.7te.
Riski on mielestäni UK koneessa tässä kohtaa liian suuri.


Osta mieluummin joku 14 tn telakone. Sil sentäs jottai tekkee.
Kui mää ain olen paras?

Greengrass

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Kaivuri
Mites onko tuontikone hankinnat tyydyttäneet? Saa laittaa viestiä jos jollain yhteyksiä/linkkejä brittein kaivuriliikkeisiin. Nyt tarvittas nopeesti 14ton tela-alustainen kaivuri kobelco 135 lyhytperäinen tai volvo 140lc mielessä. samsung otti ja paloi poroksi. hintaluokka 25 - 30ke alv0

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivuri
Mites onko tuontikone hankinnat tyydyttäneet? Saa laittaa viestiä jos jollain yhteyksiä/linkkejä brittein kaivuriliikkeisiin. Nyt tarvittas nopeesti 14ton tela-alustainen kaivuri kobelco 135 lyhytperäinen tai volvo 140lc mielessä. samsung otti ja paloi poroksi. hintaluokka 25 - 30ke alv0
135:nen kiinasta tai jostain sieltä päin lähtöisin oleva lyhytperäinen kone on. On nopea ja voimaakin löytyy mukavasti, vauhti tosin hidastuu. Hiukan isompi saisi kone tietysti olla mutta kuljetus on silloin vaativampaa. Luulen että hitatsin hinnassa on ainakin koneliikkeissä hitachilisää, pyynnit muutenkin niin törkeitä että ei huvittanut mennä morjestamaankaan. Jos et konetta vielä löydä niin mene syksyllä tuurin konehuutokaupasta katselemaan, itsekin olen jotain vanhempaa 220:stä mielinyt, nytkin keväällä oli pari daewoota jotka nousi hiukan toiselle kympille.