Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vallu 500  (Luettu 5443 kertaa)

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
vallu 500
  Vuokraisäntä pysäytti tosa aamusta, kourassa 500:n raidetangon päät ja sylinterin päänivel. Sanoi ettei mistään saa saa moisia osia. Onko kellään tietoa mistä noita sais. Toi raidetangon pään nivel näyttää samalta kun vanhemman 2000 sarjan sambon teränkäytön nivel mutta hinta jotain 120´+euroa. Isäntä tarviis vallua polttopuun ajoon joten kai sillä kova kiire on, en uskaltanu ehdottaa että vaihtais johonkin laatumerkkiin.
FIXIT

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: vallu 500
onkohan sillä hydro-ohjaus?

Minulla on pari kappaletta noita viissatasen raidetangon päitä mekaaniseen ohjaukseen. Sama kuin joissain sampoissa on teränkäyttöön. 500 sampossa on taas se kaksoisnivel.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500
onkohan sillä hydro-ohjaus?

Minulla on pari kappaletta noita viissatasen raidetangon päitä mekaaniseen ohjaukseen. Sama kuin joissain sampoissa on teränkäyttöön. 500 sampossa on taas se kaksoisnivel.
  Kyllä se puhui jostain sylinteristä, se oli sellanen tuplaten isompi nivel.  Katson huomenna onko sampon nivel sama kuin se pienempi, niitä onkin melkonen kasa tuolla romulaatikossa. Jos sen isomman jostain osoitteesta löytäis, veikkaan että tourula ei niitä ole itse tehny.
FIXIT

Dr.Who

  • Vieras
Vs: vallu 500
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26049
  • vastustan
Vs: vallu 500
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.
ei oo valmetin mallistoon kuuluva osa mutta pitääs löytyä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.
ei oo valmetin mallistoon kuuluva osa mutta pitääs löytyä :-\ :-\ :-\ :-\
Kyl ne näytti ihan kuin ois alkuperäisessä maalissa ollu. Käyn huomenna kattoon minkälainen systeemi se on. Täytyy kattoo oisko volvon osia käytetty hyväksi.  Kuulema olivat merkkivaraosissa vaan levitelleet käsiään, voishan tota tietoa edes hieman jakaa minkä osa tohon kävis mutta tarkoitus lienee saada kaikki nuo vanhemmat sulattoon.

Viimeksi muokattu: 13.09.15 - klo:21:43 kirjoittanut sorjone

FIXIT

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: vallu 500
Nettikoneessa joku olikohan porista purkaa juuri noita ja osia löytyy ulkolainen nimi oli firmalla.No tässä se on http://www.nettikone.com/valmet/500-osia/1150964

Viimeksi muokattu: 13.09.15 - klo:22:07 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500
FIXIT

Köntys

  • Vieras
Vs: vallu 500

Iikoohoolla on monenmoista päätä kolme sivullista, myös Vallunkin raidetangonpäitä. Tuolta löytyy myös mitat, jos joku muun merkin pää sattuisi sopimaan  ;)

http://www.ikh.fi/tuotehaku/raidetangon

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500

Iikoohoolla on monenmoista päätä kolme sivullista, myös Vallunkin raidetangonpäitä. Tuolta löytyy myös mitat, jos joku muun merkin pää sattuisi sopimaan  ;)

http://www.ikh.fi/tuotehaku/raidetangon
ja mitatkin oli ilmoitettu, iso apu.
FIXIT

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: vallu 500
On viisisataseen saanut orbitrolin tehtaalla asennettuna. Samoin kuin kaksoiskytkimen ja ryömintälaatikon. Kaikki samassa traktorissa on erittäin harvinaista. Nurmeksen maatal.oppilaitoksen entisessä viissatasessa oli kaikki nuo kolme lisävarustetta.

Originelleja 500 valmetin keulapainoja en ole nähnyt missään koskaan varaosakirjan kuvia lukuunottamatta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500
    Kävin siellä talossa tänään. Vallu 500 teollisusmalli vm-71 ja siinä on aurakiinnike keulassa, aurannu kai kävelyteitä pääkaupunkiseudulla uutena. Koneessa on orbitrooli ohjaus ja ihan varaosakirjakin antaa kuvat ja numerot. Osia ei saa ei niille mitoille eikä löytynyt  tuosta IKH:n luettelosta. Pyörän puoliset päät on kartioltaan 20-22,5 ja sylinterin pää 28-32.

Viimeksi muokattu: 18.09.15 - klo:22:45 kirjoittanut sorjone

FIXIT

kaivaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 192
Vs: vallu 500
Itse haeskelin tuohon 1103 valluun raidepäitä keväällä. Mikään traktorivaraosa kauppa ei moisia tuntenut.Valtralla vain naureskeltiin... Apu löytyi (saako mainostaa) Tampereen autovaraosasta. Marssin malli kourassa liikkeeseen ja pojat hetken mittailivat ja kirjoja tutkivat....uudet löytyi hyllysta, 25€ kappale. Liike myy siis pääasiassa kuorma-auton osia. Tuossa vallussahan on siis NAF etuakseli...

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: vallu 500
  Illalla haeskelin netistä niin traktorimies.fi sivuilta löytyi raidetangonpäät,  malli valmet 500 tvh.  Kun pistää hakuun sinne sanan tvh niin antaa osat. Mutta kuitenkin puuttuu se isoin nivel, jätin kyselyn sinne ja jos ei löydy niin kävi myös mielessä että autoliikkeistä pitää alkaa kysellä.
FIXIT

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8330
Vs: vallu 500
Köyhällä on se hyvä puoli, että se tekee kaiken itse.  :-\
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.