Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljankuivaus taksat  (Luettu 15052 kertaa)

tapete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 171
Viljankuivaus taksat
Millä hintaa raatilaiset kuivaa rahtia?Mikä kuivurin koko?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Viljankuivaus taksat
130hl antti. Viime vuoden laskussa näytti komeilevan 22€/h+alv. Sisältää työntekijän joka hoitaa kahta kaappia.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Viljankuivaus taksat
Mepu 130   30€/h. +alv.

tapete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 171
Vs: Viljankuivaus taksat
Nuo hinnat ei vaikuta pahalta.Jääkö tuosta öljyn ja sähkön jälkeen mitään?

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1999
Vs: Viljankuivaus taksat
mimmoset pannut noissa on? mulla pari antin 250 kW ne vie maksimissaan jotain 20 litraa tunnissa eli reilu kymppi menis löpöön. sähköön ehkä pari euroa tunnissa sekin on yläkanttiin. kyl 30 € 130 hehtosesta kai ihan hyvö taksa on.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Viljankuivaus taksat
Vähän alle 30 c / tunti / hl.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Viljankuivaus taksat
Enpä ny tarkkaan muista,mutta olikohan jotain 65+alvi.Ja tuo kyläseuran kuivaaja n400hl

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viljankuivaus taksat
Nuo hinnat ei vaikuta pahalta.Jääkö tuosta öljyn ja sähkön jälkeen mitään?
Ei jää kuin pöly esiputsarin alle
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Viljankuivaus taksat
Nuo hinnat ei vaikuta pahalta.Jääkö tuosta öljyn ja sähkön jälkeen mitään?
Ei jää kuin pöly esiputsarin alle

No voe helevata. Mulla esiputsarin alla on kuivaajan kaappi, musut lentää pihalle  :D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viljankuivaus taksat
Nuo hinnat ei vaikuta pahalta.Jääkö tuosta öljyn ja sähkön jälkeen mitään?
Ei jää kuin pöly esiputsarin alle

No voe helevata. Mulla esiputsarin alla on kuivaajan kaappi, musut lentää pihalle  :D
Liian rohea puinti  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Viljankuivaus taksat
Omaan taksaan otin oppia Työtehoseuran raamatusta, toki 4 vuotta vanhasta. 25 olen veloittanut tunnilta ja kaappi on n. 90 hl. Koneisto kuluu myös uskomattoman paljon, sille pitää ajatella myös hintansa. Öljyä menee arviolta reilu 11 litraa tunnissa ja jäähdytys puolella hintaa.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19862
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljankuivaus taksat
Omaan taksaan otin oppia Työtehoseuran raamatusta, toki 4 vuotta vanhasta. 25 olen veloittanut tunnilta ja kaappi on n. 90 hl. Koneisto kuluu myös uskomattoman paljon, sille pitää ajatella myös hintansa. Öljyä menee arviolta reilu 11 litraa tunnissa ja jäähdytys puolella hintaa.

Aika vähällä öljyllä tulee kaappi kuivaksi. Mikä kuivauslämpö, kokonaiskesto ? esim. 24% vehnä, meneekö 8 tuntiin ?

-SS-

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Viljankuivaus taksat
Omaan taksaan otin oppia Työtehoseuran raamatusta, toki 4 vuotta vanhasta. 25 olen veloittanut tunnilta ja kaappi on n. 90 hl. Koneisto kuluu myös uskomattoman paljon, sille pitää ajatella myös hintansa. Öljyä menee arviolta reilu 11 litraa tunnissa ja jäähdytys puolella hintaa.

Aika vähällä öljyllä tulee kaappi kuivaksi. Mikä kuivauslämpö, kokonaiskesto ? esim. 24% vehnä, meneekö 8 tuntiin ?

-SS-
Kuten aiemmin olen todennut niin kokemusta vain kaurasta ja viime vuonna pari ruis erää. Naapurin kaura otti keskimäärin 3 tuntia tänä syksynä, mikä on aika paljon. Normaalisti kaura ottaa pari tuntia. Lämpönä pidän 70 astetta. Suuttimet 1,75 + 1gal joista heitin arvion että kakkonen olis 3/4 ajasta päällä?
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Viljankuivaus taksat
Omaan taksaan otin oppia Työtehoseuran raamatusta, toki 4 vuotta vanhasta. 25 olen veloittanut tunnilta ja kaappi on n. 90 hl. Koneisto kuluu myös uskomattoman paljon, sille pitää ajatella myös hintansa. Öljyä menee arviolta reilu 11 litraa tunnissa ja jäähdytys puolella hintaa.

Aika vähällä öljyllä tulee kaappi kuivaksi. Mikä kuivauslämpö, kokonaiskesto ? esim. 24% vehnä, meneekö 8 tuntiin ?

-SS-
Kuten aiemmin olen todennut niin kokemusta vain kaurasta ja viime vuonna pari ruis erää. Naapurin kaura otti keskimäärin 3 tuntia tänä syksynä, mikä on aika paljon. Normaalisti kaura ottaa pari tuntia. Lämpönä pidän 70 astetta. Suuttimet 1,75 + 1gal joista heitin arvion että kakkonen olis 3/4 ajasta päällä?

Kauan :P

Kuivaaja pyörii, tais olla neljän nurkilla kun päälle ja arvioisin että lämpö loppuu jonkinverran ennen puoltayötä, jäähdytys päälle. Ohraa, monitahoista. Vihreitä on seassa, samoin puolikypsää kun jälkiversonutta runsaasti. Kävin nappaamassa kakkossuuttimen päälle, edelliset pari erää viime viikolla meni yhdellä polttimella ja lämpö nousi 89 asteeseen parhaimmillaan. Puolituntia sitten 75 astetta. Alkaa sitä löpöä kulumaan, pyyntilämpö noille 80 astetta kun siemeneksi kuivaan.

Taksa suunnilleen 75+ vero, tuon se on ollut pari edellistä vuotta. 365hl kaappi ja reilu 500Kw:n pannu.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

tapete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 171
Vs: Viljankuivaus taksat
Varmaan olis kohtuullinen taksa 318 hl:n kuivurilla 75 e/h +alv.Ei kyllä ole kovaa hinkua rahtikuivaukseen.Omia kun sais puitua pari satsia päivässä,niin ei tarvis yöllä kuivata.