Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe no just!  (Luettu 6026 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
no just!
aiemmin kirjuutin kivennäisämpäristä jota sain tarjuta kantturoille parina kesänä kun eivät syöneet ollenkaan, vapaana.   nyt tilanne toisin päin;  raision magnesium pönttö hävis noin kahessa ( 2 ) viikossa kun nuo kymmenkunta lemmua sen lpas... ja saivat sentä sisällä myös jauhoissa kivennäistä...      pikkasen menevää tavaraa...      aiempi tarjusämpäri sentäs kesti sen liki kuukauden...  keväämmällä.     en muista nimeä, mutta toista tavaraa..

navettapiika

  • Vieras
Vs: no just!
Sun tarvii sitten ostaa uusi...sitten kun syönti loppuu, ovat kylläsiä.. ::)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: no just!
Nuo kivennäiset on melassilla kyllästettyjä, eli lähes karkkia naudoille. Ite oon siirtyny täyskivennäiskiviin niin ei tarvi olla jatkuvasti ostamassa uutta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: no just!
täyskivennäiskivi!!!  en ole ainakaan täällä nähny kuin vain suolakiviä ja sitten niissä yks paha puoli. ne kun telineessä niin aina joku saakeli mänee puskemaan sen levälleen tonne liejuun...             

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: no just!
Minä tein ruokinta-astiasta nuolukivitelineen laitumelle. Porasin pohjaan reikiä että vesi pääsee pois...

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: no just!
Nuo kivennäiset on melassilla kyllästettyjä, eli lähes karkkia naudoille. Ite oon siirtyny täyskivennäiskiviin niin ei tarvi olla jatkuvasti ostamassa uutta.
Syövätkö noita?Itse olen siirtynyt "välimaastokiviin"eli ei puhdasta kivennäistä,mutta ei myöskään puhdasta melassia.Syövät muttei kuin karkkia.
Autonrenkaassa on kiinni,jonkun verran jotkut oppii pyörittämään tuota,suola on ruokinta-astiassa ilman reikiä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: no just!
tuo suolakivi olis niin kiva olla jossain ilmavasti mutta aina joku särkee sen reijän ympäryksen ja siten on puolikkaat liejussa ... noissa ämpäreissä renkaassa ei sitten tunnu kelpaavan liki ollenkaan.   liekö puska kertonnu suolan vaarat?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: no just!
No tota... kyllähän lehmän pitää sitä kiveä jyrsiä 150-200 grammaa päivässä. Jos tahdot kulumattoman nuolukiven, niin vala se betonista tai vie alasin laitumelle  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: no just!
tuo petoni muuten hauska;  hiehot kalusi viime syksynä seinän kivien väleistä rappauksen joutessaan.... on aikamoinen työ laittaa petoni takas.   ja saivat raision pihattokivennäistä joka päivä.         en sitten tiiä, eikä muuten lekurikaan, mikä puute noilla oli.   ei ainakaan teurastamo kertonu mistään onkelmasta.   arvaisko joku mikä takana?   ruokaakin jatkuvasti esillä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: no just!
tuo petoni muuten hauska;  hiehot kalusi viime syksynä seinän kivien väleistä rappauksen joutessaan.... on aikamoinen työ laittaa petoni takas.   ja saivat raision pihattokivennäistä joka päivä.         en sitten tiiä, eikä muuten lekurikaan, mikä puute noilla oli.   ei ainakaan teurastamo kertonu mistään onkelmasta.   arvaisko joku mikä takana?   ruokaakin jatkuvasti esillä...
No kyl niillä oli vaje vähän kaikesta, tai sit niillä oli päässä vikaa.

Ruokintasuunnitelmiin ei lasketa betoninnuolemista, joten siitä sitä vajetta ei voinut olla.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: no just!
tuo petoni muuten hauska;  hiehot kalusi viime syksynä seinän kivien väleistä rappauksen joutessaan.... on aikamoinen työ laittaa petoni takas.   ja saivat raision pihattokivennäistä joka päivä.         en sitten tiiä, eikä muuten lekurikaan, mikä puute noilla oli.   ei ainakaan teurastamo kertonu mistään onkelmasta.   arvaisko joku mikä takana?   ruokaakin jatkuvasti esillä...
No kyl niillä oli vaje vähän kaikesta, tai sit niillä oli päässä vikaa.

Ruokintasuunnitelmiin ei lasketa betoninnuolemista, joten siitä sitä vajetta ei voinut olla.
Eihän nauta itse tunnista muuta kuin natriumin puutteen ja se on helppo ja ennen kaikkea halpa korjata tarjoamalla ihan suolaa vapaasti ja olikohan se viimeksi alle satasen 600 kilon lava + rahti.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: no just!

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Vs: no just!
Onko kellään kokemusta merilevä- pohjaisista kivennäisistä vaikkapa tuosta Thorvin tuotteesta? http://thorvin.com/

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: no just!
Onko kellään kokemusta merilevä- pohjaisista kivennäisistä vaikkapa tuosta Thorvin tuotteesta? http://thorvin.com/
Merilevässä on natriumia ja vähän seleeniä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: no just!
Minä olen syöttänyt lehmilleni merilevä jauhetta, en nyt muista tarkkaan mitä..mutta rehellisesti enpä huomannut eroa, mutta jos on varaa niin sitten, vaikka sitä.. nykyään boluksina ja olemme tyytyväisiä..eläinlääkärikin huomasi tilanteen muuttuneen, näemme nykyään harvemmin.. ::)