Niin tälläistä vaan kysyisin!
Heikki kun tituleeraa itseään keksijänä, mitä muuta se on keksinyt, tai yleensä mitä se on keksinyt?
Ei kai yks kopioitu kapine vielä keksijätitteliin riitä
Speden ja Leonardo Da Vinssin tasoisia neroja mä kyllä pidän keksijöinä
Meillä on olemassa patenttijärjestelmä mikä edellyttää tiettyjen kriteerien täyttymistä. Pitää olla jotain sellaista uutta, mitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut koko maailmassa. Ei riitä eväämiseen sellainen, että joskus joku kenties mahdollisesti on tehnyt jotain samankaltaista mikä on suunnilleen kenties sinnepäin, tai ainakin näyttää siltä. Keksintö tutkitaan globaalisti useimmissa maissa maailman laajuisesti ja se voidan patentoida ainoastaan silloin, jos siinä on jotain uutuutta. Tämä prosessi vie normaalisti kuukausia, jopa vuosia. Minulla on lukuisia patentteja, siis sellaisia keksintöjä mitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Niitä on kotimaassa kuin myös ulkomailla. Keksintö/patentoimiskulut saatta nousta satoihin tuhansiin euroihin ylläpitoineen riippuen siitä kuinka monta niitä on ja missä maissa. Patentin voimassaoloaika on 20 vuotta. Sen jälkeen se rauikeaa. Sitten joku voi tehdä uuden keksinnön vaikkapa parannellakseen rauennutta keksintöä. Siolloin hän voi patentoida lisäyksensä, edellyttäen, että sitä ideaa ei ole aiemmin missään käytetty.
Keksijän titteliä voit käyttää sinäkin silloin, kun olet saanut jonkin keksintösi patentoitua.
Niin, sitä vaan minäkin sanon, että kannattaa käyttää sitä päätään luovaan ajatteluun, niin voi tämä maailma kirkastua monin tavoin itse kullakin.
Toivotan tsemppiä sinullekin.
Ystävällisin terveisin
Heikki
https://www.google.fi/search?q=patentti&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=-8bmVcyMJYTqyQO_5aXoAw